    From: "hefalump" <h...@T...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: 3 reklamacja miesięcznego notebooka
    Date: Thu, 8 Mar 2007 13:09:30 +0100

    Witam.
    Problem następujący. Kilka dni po zakupie komputer ląduje w serwisie - na
    gwarancję
    (za radami sklepu oraz infolinii). 2 usterki. Po ponad tygodniu wraca, obie
    usterki
    nadal są. Idę do sklepu,, oddaję na niezgodność z umową z podaniem o
    usunięcie usterek
    bądź wymianę na nowy oraz dokładnym opisem usterek - w sklepie z
    kierownikiem doszliśmy
    do wniosku, że rzeczywiście usterki są. To było 20 lutego, informowałem, że
    czasu mam dużo, więc
    pośpiech nie potrzebny - jednakże do 11 marca komputer muszę mieć
    niezależnie od tego czy
    naprawiany czy nowy. Po prawie 2 tygodniach komputer wraca - jedna usterka
    usunięta
    druga (ta bardzo istotna z mojego punktu widzenia) niestety kompletnie nie
    ruszona.
    Nie przyjmuję komputera, tym razem z innym sprzedawcą znowu dochodzimy do
    wniosku, że rzeczywiście
    usterka jest ewidentna. Dziś jest czwartek, wiem, że serwisy są czynne do
    piątku i że dopóki
    nie naprawią nie wydadzą - czekam na odpowiedź sprzedawcy (zaznaczam -
    sprzedawcy i kierownik
    bardzo sympatyczni i pomocni), który stara się sprawę załatwić z serwisem
    żeby do jutra komp
    był do odbioru.
    Sprawa dotyczy cały czas jednej i tej samej usterki, ja do pojutrza komputer
    mieć muszę o czym
    informowałem kilkukrotnie.
    Nie zależy mi na nowym komputerze (choć płacąc prawie 4 tysiące chyba w
    sumie powinienem) ani
    na rozwiązaniu umowy, ale jako, że _muszę_ mieć notebooka do pojutrza czy
    mogę zarządać wymiany
    na nowy lub rozwiązania umowy jeżeli nie dostanę go w tym terminie (czyli
    jeżeli sprzedawcy nie
    uda się załatwić szybkiej naprawy i wydania do jutra)?
    Chodzi mi tu głównie o punkt 1, art. 8 ustawy o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej, czyly
    w razie stwierdzenia niezgodność mam prawo rządać doprowadzenia do zgodności
    przez naprawę bądź wymianę
    a także to, że bierze się pod uwagę niedogodności na jakie narażony moze być
    kupujący ze względu na sposób zaspokojenia.
    Dziś dostałem na domiar list z błędami (m.in. przekręcone nazwisko, błędy
    językowe) z centrali firmy, że ustarka jedna została usunięta, a innych
    usterek nie stwierdzono (mimo iż zostały one potwierdzone
    przez sprzedawców oraz kierownika na miejscu) i z tego względu nie wymienią
    na nowy (mimo iż w piśmie
    do nich zaznaczałem, że interesuje mnie sprawny komputer a nie nowy
    komputer).

    Z góry dzięki za odpowiedzi co w takiej sytuacji zrobić. Mam miesięczny
    komputer, którego od miesiąca
    nie mam, mam robote na nim do wykonania, której już kilkukrotnie wykonać nie
    mogłem przez to, że
    komputera nie było. Do tego obsługa w sklepie miła i pomocna i nie chcę jej
    bruździć. Ale komputer
    muszę mieć do 11 marca, po to go kupiłem aby używać, a to dla mnie termin
    ostateczny.

    ZDrawim.