eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich

Rządowy projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich

Rządowy projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 454
  • Data wpłynięcia: 2012-05-29
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
  • data uchwalenia: 2012-08-31
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1068

454

Potwierdzone kwalifikacje pedagogiczne.
Symulator
Wykształcenie w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt 8.
Dyplom morski na poziomie zarządzania w dziale pokładowym i
doświadczenie zawodowe w pracy pilota w minimalnym wymiarze 5 lat.
Przeszkolenie z zakresu metodyki prowadzenia zajęć na urządzeniach
symulacyjnych oraz znajomość obsługi symulatora.
Potwierdzone kwalifikacje pedagogiczne
3.

Tematyka:
Manewrowanie statkiem
Zakres szkolenia:


Forma zajęć: W
C
L
S

Liczba
godzin:
4 10 14

I. Cele szkolenia
II. Wymagania wstępne
III. Wiedza
W zakresie teorii manewrowania jednostek pływających w sytuacjach złożonych, charakterystyki
ilościowe poszczególnych efektów dynamicznych, ograniczenia w wykorzystaniu holowników
portowych.
IV. Kompetencje
Umiejętność
analizy i rozwiązywania praktycznych problemów manewrowych przy wykorzystaniu
podstawowej wiedzy hydrodynamicznej, podejmowanie właściwych decyzji manewrowych w obliczu
zakłóceń ruchu statku, współpracy z holownikami portowymi, optymalizowanie działań manewrowych
V. Szczegółowy zakres szkolenia
Liczba godzin
Lp. Treści szkolenia
W C L
S ∑
1. TEORIA
MANEWROWANIA
4

1. Podobieństwo hydrodynamiczne w manewrowaniu.
2. Charakterystyki ilościowe efektu brzegowego oraz wzajemnego
oddziaływania statek-statek. Kompensacja zjawisk.
3. Teoria chwilowego środka obrotu.
4. Teoria manewrów silnych.
5. Efekty dynamiczne czynników hydrometeorologicznych: wiatru,
prądu, falowania. Stan ustalony ruchu.
6. Wykorzystanie kotwicy i lin cumowniczych do wspomagania
manewrów.
7. Wykorzystanie holowników portowych w manewrowaniu.
Współpraca holownik-statek.
2. PRAKTYCZNE
ĆWICZENIA MANEWROWE

10

1. Wpływ efektu brzegowego i wzajemnego oddziaływania
statek – statek.
2. Wpływ czynników hydrometeorologicznych.
3. Wykorzystanie kotwicy i lin cumowniczych do wspomagania
manewrów.
4. Wykorzystanie holowników portowych w manewrowaniu.
Współpraca holownik-statek.
5. Uwzględnienie sytuacji ekstremalnych.


Razem
4

10

14

VI. Zaliczenie przedmiotu w trakcie szkolenia
Forma zajęć/
Zaliczenie
Zaliczenie ustne
Test
Sprawozdanie
Demonstracja
zaliczenia
pisemne
pisemne
Wykłady x




Ćwiczenia,

x

9
Symulator
manewrowy
VII. Praktyka programowa
VIII
. Wyposażenie i pomoce dydaktyczne
Wykład audiowizualny
Zespół symulatorów manewrowych
IX. Kadra
Prowadzenie i zaliczanie zajęć
Forma zajęć: Wykształcenie i wymagana praktyka:
Wykłady
Wykształcenie w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt 8.
Dyplom morski na poziomie zarządzania w dziale pokładowym i
doświadczenie zawodowe bezpośrednio związane z zakresem wiedzy
stanowiącej przedmiot prowadzonych zajęć w minimalnym wymiarze
5 lat.
Potwierdzone kwalifikacje pedagogiczne.
Ćwiczenia
Wykształcenie w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt 8.
Dyplom morski na poziomie zarządzania w dziale pokładowym i
doświadczenie zawodowe bezpośrednio związane z zakresem wiedzy
stanowiącej przedmiot prowadzonych zajęć w minimalnym wymiarze 5
lat.
Przeszkolenie z zakresu metodyki prowadzenia zajęć na urządzeniach
symulacyjnych oraz znajomość obsługi symulatora.
Potwierdzone kwalifikacje pedagogiczne.

4.

Tematyka:
Systemy wspomagania pilota
Zakres szkolenia:


Forma zajęć: W
C
L
S

Liczba godzin:
2

2
6
10

I. Cele szkolenia
II. Wymagania wstępne
III. Wiedza
W zakresie struktury i rodzajów systemów wspomagania pilotażu (PNS), rodzajów map
elektronicznych używanych w systemach pilotowych, sposobów użycia systemów wspomagania
pilotażu, podstaw budowy systemów wspomagania, podstaw prawnych funkcjonowania systemów,
podstaw obsługi systemów ECDIS.
IV. Kompetencje
Umiejętność obsługiwania aplikacji do wspomagania pilotażu, optymalizacji wyświetlania dostępnych
informacji nawigacyjnych, monitorowania procesów prowadzenia statku z wykorzystaniem systemów
wspomagania pilotażu.

V. Szczegółowy zakres szkolenia
Liczba godzin
Lp. Treści szkolenia
W C L
S ∑
1. SPOSOBY
WSPOMAGANIA
PILOTA U
2
2

1. Rodzaje prezentacji w systemach PNS, zobrazowania i
zorientowania.
2. Mapy ENC i ich odmiany w PNS.
3. Systemy pilotowe, dokingowe, laserowe, systemy przenośne,
AIS plug, 3D.
4. Zagadnienia prawne związane z funkcjonowaniem systemów
PNS.
2. PRAKTYCZNE
WYKORZYSTANIE
SYSTEMOW


6

1.1. Prezentacja danych ECDIS.
1.2. Prezentacja danych SENC.

10
1.3. Informacje locyjne o planowanej i realizowanej
trasie. Planowanie podróży z wykorzystaniem
ECDIS.
1.4. Kontrola drogi statku po zaplanowanej trasie.
1.5. Dokumentacja podróży, użycie radaru i ARPA.
1.6. Wykorzystanie map rastrowych w
monitorowaniu i planowaniu tras.
1.7. Nawigacja pilotowa z wykorzystaniem ECDIS.
1.8. Praktyczne użycie systemu dopingowego LMS.
1.9. Praktyczne użycie systemów zintegrowanych
PNS/LMS.

Razem
2

2 6 10
VI. Zaliczenie przedmiotu
Forma zajęć/
Zaliczenie
Zaliczenie ustne
Test
Sprawozdanie
Demonstracja
zaliczenia
pisemne
pisemne
Wykłady x




Symulator

x
VII. Praktyka programowa
VIII
. Wyposażenie i pomoce dydaktyczne
Wykład audiowizualny - sala wykładowa z ekranem i projektorem komputerowym
Ćwiczenia w laboratorium komputerowym z dostępem do Internetu on-line
Symulator PNS, LMS, symulator moorning monitoring, symulator ECDIS
IX. Kadra
Prowadzenie i zaliczanie zajęć
Forma zajęć: Wykształcenie i wymagana praktyka:
Wykłady
Wykształcenie w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt 8.
Dyplom morski na poziomie zarządzania w dziale pokładowym i
doświadczenie zawodowe bezpośrednio związane z zakresem wiedzy
stanowiącej przedmiot prowadzonych zajęć w minimalnym wymiarze
5 lat.
Potwierdzone kwalifikacje pedagogiczne.
Symulator
Wykształcenie w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt 8.
Dyplom morski na poziomie zarządzania w dziale pokładowym i
doświadczenie zawodowe bezpośrednio związane z zakresem wiedzy
stanowiącej przedmiot prowadzonych zajęć w minimalnym wymiarze
5 lat.
Przeszkolenie z zakresu metodyki prowadzenia zajęć na urządzeniach
symulacyjnych oraz znajomość obsługi symulatora.
Potwierdzone kwalifikacje pedagogiczne.
5.

Tematyka:
Infrastruktura Portowa i Nawigacyjna
Zakres szkolenia:


Forma zajęć: W
C
L
S

Liczba
godzin:
2 5 7

I. Cele szkolenia
II. Wymagania wstępne
III. Wiedza
W zakresie składników infrastruktury portowej, przeznaczenia i klasyfikacji morskich budowli
hydrotechnicznych, oceny bezpieczeństwa manewrowania statku na akwenach portowych,
oddziaływania statku na budowle hydrotechniczne, metod zabezpieczenia elementów infrastruktury
portowej.
IV. Kompetencje
Umiejętność określania parametrów akwenów portowych w aspekcie wystarczającej głębokości,
wymiarów w płaszczy nie poziomej, oddziaływania manewrującego statku nabrzeże, dno i brzegi
akwenu, określania obciążenia nabrzeża od cumującego statku, ocena skutków uderzenia statku w

11
budowlę i dno akwenu, ocena parametrów nabieżnika, określania dostępności oznakowania
nawigacyjnego na akwenie.
V.
Szczegółowy zakres szkolenia
Liczba godzin
Lp. Treści szkolenia
W C L
S ∑
1. TEORIA
2

1. Kryteria oceny bezpieczeństwa manewrowania statków na akwenach
portowych (zapas wody pod stępką, obszar manewrowania, strumień
zaśrubowy, prąd powrotny, fala okrętowa, energia uderzenia).
2.Ocena skutków uderzenia statku w budowlę hydrotechniczną i dno
akwenu.
2. OBLICZENIA
5

1. Określanie głębokości technicznej, zapas wody pod stępką.
2. Wyznaczanie obszarów manewrowania na poszczególnych
typach akwenów portowych.
3. Obliczanie strumieni zaśrubowych, prądów wstecznych i fali
okrętowej.
4. Określanie energii cumowania, dobór urządzeń odbojowych.
5. Obliczenia obciążeń nabrzeży od cumujących statków.
6. Określanie dostępności oznakowania nawigacyjnego na akwenie.

Razem
2 5

7


VI. Zaliczenie przedmiotu
Forma zajęć/
Zaliczenie
Zaliczenie ustne
Test
Sprawozdanie
Demonstracja
zaliczenia
pisemne
pisemne
Wykłady x




Ćwiczenia
X




VII. Praktyka programowa
VIII
. Wyposażenie i pomoce dydaktyczne
sala wykładowa z ekranem i projektorem komputerowym
IX. Kadra
Prowadzenie i zaliczanie zajęć
Forma zajęć: Wykształcenie i wymagana praktyka:
Wykłady
Wykształcenie w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt 8.
Doświadczenie zawodowe bezpośrednio związane z zakresem wiedzy
stanowiącej przedmiot prowadzonych zajęć w minimalnym wymiarze
5 lat.
Potwierdzone kwalifikacje pedagogiczne.
Ćwiczenia
Wykształcenie w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt 8.
Dyplom morski na poziomie zarządzania w dziale pokładowym i
doświadczenie zawodowe bezpośrednio związane z zakresem wiedzy
stanowiącej przedmiot prowadzonych zajęć w minimalnym wymiarze
5 lat.
Potwierdzone kwalifikacje pedagogiczne.
6.

Tematyka:
Procedury Wachtowe w Pilotażu
Zakres szkolenia:


Forma zajęć: W
C
L
S

Liczba godzin:
4


3
7

I. Cele szkolenia
II. Wymagania wstępne
III. Wiedza
W zakresie zasad organizacji wacht w pilotażu morskim, podziału obowiązków podczas wacht w

12
pilotażu morskim, zasad współpracy z załogą, zakres odpowiedzialności pilota, zasad kierowania
wachtą w pilotażu morskim.
IV. Kompetencje
Umiejętność pełnienia obowiązków pilota w pilotażu morskim, współpracy z obsadą mostka,
dowodzenia wachtą nawigacyjną w pilotażu morskim, właściwej reakcji w sytuacjach awaryjnych.
V. Szczegółowy zakres szkolenia
Liczba godzin
Lp. Treści szkolenia
W C L
S ∑
1. PROCEDURY
4

1.Organizacja wacht w pilotażu morskim.
2.Podział obowiązków w pilotażu morskim. Rola i obowiązki pilota.
Współpraca pilota z załogą statku.
3.Odpowiedzialność pilota.
4.Kierowanie wachtą nawigacyjną w pilotażu morskim.
5.Procedury awaryjne.
2. PRAKTYCZNE
WYKONYWANIE
PROCEDUR


3

1.Pilotaż morski w warunkach dobrej widzialności.
2.Pilotaż morski w warunkach ograniczonej widzialności.
3.Sytuacje awaryjne.


Razem
4
3 7
VI. Zaliczenie przedmiotu
Forma zajęć/
Zaliczenie
Zaliczenie ustne
Test
Sprawozdanie
Demonstracja
zaliczenia
pisemne
pisemne
Wykłady
x x
Symulator

x
VII. Praktyka programowa
VIII
. Wyposażenie i pomoce dydaktyczne
sala wykładowa z ekranem i projektorem
Symulator manewrowy
IX. Kadra
Prowadzenie i zaliczanie zajęć
Forma zajęć: Wykształcenie i wymagana praktyka:
Wykłady
Wykształcenie w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt 8.
Dyplom morski na poziomie zarządzania w dziale pokładowym i
doświadczenie zawodowe bezpośrednio związane z zakresem wiedzy
stanowiącej przedmiot prowadzonych zajęć w minimalnym wymiarze
5 lat.
Potwierdzone kwalifikacje pedagogiczne.
Ćwiczenia
Wykształcenie w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt 8.
Dyplom morski na poziomie zarządzania w dziale pokładowym i
doświadczenie zawodowe w pracy pilota w minimalnym wymiarze 5 lat.
Przeszkolenie z zakresu metodyki prowadzenia zajęć na urządzeniach
symulacyjnych oraz znajomość obsługi symulatora.
Potwierdzone kwalifikacje pedagogiczne.

7.

Tematyka:
Zarządzanie Antykryzysowe i Ratownictwo
Zakres szkolenia:


Forma zajęć: W
C
L
S

Liczba
godzin:
3 3

I. Cele szkolenia
II. Wymagania wstępne
III. Wiedza
W zakresie baz danych wypadków, procedur zarządzania ryzykiem, wytycznych do zarządzania

13
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 31 . [ 32 ] . 33 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: