eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich

Rządowy projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich

Rządowy projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 454
  • Data wpłynięcia: 2012-05-29
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
  • data uchwalenia: 2012-08-31
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1068

454

Ocena skutków regulacji (OSR)


1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projekt rozporządzenia oddziałuje na Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich,
kapitanów i armatorów statków, oraz podmioty zarządzające portami morskimi
i użytkowników infrastruktury morskiej.

2. Konsultacje społeczne
1. Polski Rejestr Statków S.A. w Gdańsku mailbox@prs.pl
2. Det Norske Veritas Polska Inacio.Golebski@dnv.com
3. Germanischer Lloyd Polska - boris.bondarenko@gl-group.com,
4. Rosyjski Morski Rejestr Statków Oddział w Polsce 258rs-pol@artnet.com.pl
5. RINA Poland gdansk.office@rina.org
6. Lloyd’s Register (Polska) Sp. z o.o. joanna.florek@lr.org
7. Polski Związek eglarski – pyabiuro@pya.org.pl
8. Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych info@saj.org.pl
9. Stowarzyszenie Armatorów Jachtów Komercyjno-Sportowych SAJKS
comercialyacht@interia.pl sportfish@sportfish.pl
10. Stowarzyszenie Armatorów Rybackich sarkolobrzeg@poczta.onet.pl
11. Zrzeszenie Rybaków Morskich – Organizacja Producentów w Gdyni zg@zrm-op.org
12. Krajowa Izba Producentów Ryb w Ustce kirustaka@poczta.onet.pl
13. Kołobrzeska Grupa Producentów Ryb-OP Sp.zo.o. rynekrybny@interia.pl
14. Stowarzyszenie Rybak w Tolkmicku rybak2007@op.pl
15. Związek Rybaków Polskich w Ustce zrp.ustka@vp.pl
16. Towarzystwo eglarskie „Bryfok” hasip@pfz.org.pl andrzej.mazurek@hasip.com.pl
17. Gdańska Federacja eglarska gfz@zeglarz.gda.pl
18. Polskie Stowarzyszenie Pilotów Morskich, pspm@pspm.pl
19. Związek Armatorów Polskich secretariat@polshipowners.pl
20. Polska egluga Bałtycka info@polferries.pl
21. Polska egluga Morska – pzmmanagement@polsteam.com.pl
22. Polskie Linie Oceaniczne pol@pol.com.pl
23. Chipolbrok Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe S.A.
shippinginfo@chipolbrok.com.pl
24. Unibaltic unibaltic@unibaltic.pl
25. Rem-Service. Sp. z o.o. remservice@rem-service.pl
26. Unity Line Sp. z o.o. info@unityline.pl

5
27. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. marketing@port.gdynia.pl
28. Zarząd Morskich Portów Szczecin – winoujście S.A. info@port.szczecin.pl
29. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. info@portgdansk.pl
30. Zarząd Portu Elbląg port@port.elblag.pl
31. Zarząd Portu Police portmorski@portpolice.pl
32. Zarząd Portu Darłowo dyrektor@port.darlowo.pl


3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki sektora przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody i wydatki sektora
przedsiębiorstw.

4. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor finansów

publicznych.

5. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.

6. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość.

7. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionów.

8. Wpływ regulacji na stan środowiska
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na stan środowiska.















01/05/BS


6
Projekt

ROZPORZ DZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA
I GOSPODARKI MORSKIEJ1)

z dnia

w sprawie szkolenia pilotów

Na podstawie art. 107 ust. 11 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim
(Dz. U. Nr 228, poz. 1368, z pó n. zm.) zarządza się, co następuje:


§ 1. Przepisy rozporządzenia określają:
1) warunki i tryb uznawania, odnawiania, zawieszania i cofania uznania ośrodków
szkolenia pilotów, zwanych dalej „ośrodkami”;
2) wymagania dotyczące wyposażenia bazy szkoleniowej oraz kwalifikacji kadry tych
ośrodków;
3) ramowe programy szkoleń i praktyki pilotowej;
4) wymagania egzaminacyjne dla uzyskania dyplomu stwierdzającego uzyskanie
kwalifikacji pilota morskiego lub szczególnych uprawnień pilotowych.

§ 2. 1. Zespół audytujący przeprowadza audyt ośrodków w zakresie kontroli zgodności
szkolenia pilotów morskich z wymaganiami przepisów ustawy z dnia 18 sierpnia
o bezpieczeństwie morskim, zwanej dalej „ustawą”, oraz niniejszego rozporządzenia celem:
1) uznania ośrodka;
2) odnowienia ważności uznania ośrodka;
3) sprawdzenia prawidłowości jego działania.
2. Na podstawie przeprowadzanego audytu, o którym mowa w ust. 1, minister właściwy do
spraw gospodarki morskiej, wydaje decyzję o:
1) uznaniu ośrodka;
2) odnowieniu ważności uznania ośrodka;
3) zawieszeniu uznania ośrodka;
4) cofnięciu uznania ośrodka.
3. Audyty dotyczące odnowienia ważności uznania ośrodka przeprowadza się nie wcześniej
niż na 3 miesiące przed upływem ważności aktualnego uznania. Ważność decyzji
o odnowieniu uznania jest przedłużana na okres nie dłuższy niż 4 lata licząc od daty upływu
ważności ostatniego uznania.
4. Audyty dodatkowe przeprowadza się na zlecenie ministra właściwego do spraw gospodarki
morskiej, w dowolnym terminie i zakresie.
5. Decyzję o uznaniu ośrodka, ograniczeniu lub rozszerzeniu zakresu uznania, odnowieniu
ważności uznania, zawieszeniu lub cofnięciu uznania podejmuje minister właściwy do spraw
gospodarki morskiej na wniosek zespołu audytującego po przeprowadzonym audycie,
z zastrzeżeniem ust. 7.

1) Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej - gospodarka
morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r.
w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U.
Nr 248, poz. 1494).

1
6. Decyzje o cofnięciu uznania zostają podjęte w przypadku uniemożliwienia przez ośrodek,
bez zaistnienia uzasadnionych przyczyn, przeprowadzenia audytu dodatkowego. Uznanie
zostaje wówczas cofnięte ze skutkiem natychmiastowym.

§ 3. 1. Wniosek o przeprowadzenie audytu, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 i 2, składa
Kierownik ośrodka do ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej.

2. Audyty, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, są przeprowadzane na polecenie ministra
właściwego do spraw gospodarki morskiej.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, oraz wszystkie wymagane rozporządzeniem
dokumenty, przesłane do ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, winny być
sporządzone w języku polskim.
4. Wniosek o przeprowadzenie audytu, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, powinien być
złożony nie pó niej niż na 3 miesiące przed upływem terminu ważności istniejącego uznania.

§ 4. 1. Audyt, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, przeprowadza się nie pó niej niż na
3 miesiące od daty złożenia wniosku.

2. Audyt, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, przeprowadza się nie pó niej niż przed upływem
terminu ważności istniejącego uznania.
3. Audyt, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, przeprowadza się w terminie nie krótszym niż
14 dni od daty powiadomienia ośrodka o planowanym audycie

§ 5. 1.
Po zakończeniu audytu audytor wiodący przekazuje sprawozdanie
z przeprowadzonego audytu ministrowi do spraw gospodarki morskiej i zależnie od wyniku
audytu udziela lub nie udziela rekomendacji do wydania certyfikatu. Kopia sprawozdania
z przeprowadzonego audytu przekazywana jest Kierownikowi ośrodka.

2. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w działalności ośrodka w zakresie szkolenia
pilotów morskich sporządza się karty niezgodności, których kopie przekazuje się, wraz ze
sprawozdaniem z przeprowadzonego audytu, Kierownikowi ośrodka.

3. W karcie niezgodności należy wskazać działania korygujące i terminy ich wykonania.

4. W przypadku stwierdzenia przez zespół audytujący istnienia dużej niezgodności, audytor
wiodący występuje do ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej o zawieszenie
uznania ośrodka lub, w przypadku audytu o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, wnioskuje o nie
udzielenie uznania.

5. Kierownik ośrodka po usunięciu wszystkich niezgodności wymienionych w karcie
niezgodności zgłasza na piśmie przewodniczącemu zespołu audytującego wykonanie działań
korygujących.

6. Audytor wiodący po otrzymaniu zgłoszenia, o którym mowa w ust. 5, analizuje karty
niezgodności i w przypadku akceptacji wykonania działań korygujących zamyka wystawione
karty niezgodności i przekazuje informacje o zamknięciu ministrowi do spraw gospodarki
morskiej. Przed zamknięciem kart dużej niezgodności minister właściwy do spraw gospodarki
morskiej zleca wykonanie audytu dodatkowego na koszt ośrodka.


2
7. W przypadku braku akceptacji wykonanych działań korygujących ponownie wystawiane są
karty niezgodności.

§ 6. Ośrodek, którego certyfikat uznania utracił ważność z powodu:
a) niepoddania ośrodka audytu, w celu odnowienia ważności certyfikatu uznania,
b) cofnięcia uznania lub,
c) zawieszenia działalności
– może ponownie ubiegać się o uznanie.

§ 7. Zespół audytujący przeprowadza, na wniosek Kierownika ośrodka, audyt zgodnie z § 2
ust. 1 pkt 1 i 2.

§ 8.
Do wniosku o przeprowadzenie audytu, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 i 2 należy
dołączyć, jeśli dotyczy:
1) statut ośrodka szkoleniowego;
2) akt założycielski ośrodka szkoleniowego;
3) dokument potwierdzający wpis do rejestru placówek, prowadzonego przez organ
samorządu terytorialnego w przypadku ośrodków zakładanych przez osoby prawne
lub fizyczne;
4) dokument potwierdzający wpis ośrodka do rejestru jednostek szkoleniowych zgodny
z przepisami państw członkowskich UE i trzecich, w których został utworzony;
5) opis usług szkoleniowych w zakresie szkolenia pilotów morskich;
6) opis posiadanej bazy szkoleniowej w zakresie szkolenia pilotów morskich;
7) wykaz kadry kierowniczej i dydaktycznej prowadzącej zajęcia na szkoleniach;
8) kopię ważnego certyfikatu systemu zarządzania jakością w zakresie działalności
szkoleniowej;
9) aktualne programy kształcenia dotyczące szkoleń pilotów morskich, które powinny
zawierać w szczególności:
a) szczegółowe cele szkolenia, wynikające z wymagań egzaminacyjnych, które
powinny być osiągnięte przez uczestnika szkolenia,
b) opis metod sprawdzania wiedzy, umiejętności i oceny kompetencji,
c) spis posiadanych pomocy dydaktycznych niezbędnych do szkolenia;
10) wzory wydawanych zaświadczeń, o ile występują;
11) opis systemu archiwizowania dokumentacji;
12) wzory wydawanych świadectw ukończenia szkolenia;
13) opis systemu kontroli realizacji programów nauczania z poszczególnych przedmiotów.

§ 9. Po otrzymaniu kompletnego wniosku o przeprowadzenie audytu, o którym mowa
w § ust. 1 pkt 1 i 2, minister właściwy do spraw gospodarki morskiej wyznacza zespół
audytujący zgodnie z przepisami art. 76 ust. 1 – 3 ustawy o bezpieczeństwie morskim.

§ 10.
Audytowi podlega działalność ośrodka szkoleniowego w zakresie szkolenia
kwalifikacyjnego pilotów morskich, w tym, jeśli dotyczy:
1) dokumentacji, w tym:
a) statut, akt założycielski,
b) dokumentacja systemu jakości,
c) dokumentacja przebiegu procesu nauczania, w tym protokoły egzaminów,
d) dokumentacja osobowa kadry kierowniczej i dydaktycznej;
2) baza dydaktyczna, w tym:
a) baza lokalowa,

3
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 29 . [ 30 ] . 31 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: