Rządowy projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
Rządowy projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 454
- Data wpłynięcia: 2012-05-29
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
- data uchwalenia: 2012-08-31
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1068
454
25. Rem-Service. Sp. z o.o. remservice@rem-service.pl
26. Unity Line Sp. z o.o. info@unityline.pl
27. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. marketing@port.gdynia.pl
28. Zarząd Morskich Portów Szczecin – winoujście S.A. info@port.szczecin.pl
29. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. info@portgdansk.pl
30. Zarząd Portu Elbląg port@port.elblag.pl
31. Zarząd Portu Police portmorski@portpolice.pl
32. Zarząd Portu Darłowo dyrektor@port.darlowo.pl
3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki sektora przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody i wydatki sektora
przedsiębiorstw.
4. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor finansów
publicznych.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
6. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość.
7. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionów.
8. Wpływ regulacji na stan środowiska
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na stan środowiska.
10-05-aa
11
Projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA
I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia
w sprawie sposobu wykonania obowiązków armatora i kapitana statku, podmiotu
zarządzającego portem oraz użytkownika infrastruktury portowej w zakresie sposobu
zabezpieczenia śladów i dowodów dotyczących wypadku lub incydentu morskiego
Na podstawie art. 47 ust. 5 ustawy z dnia ……. o Państwowej Komisji Badania Wypadków
Morskich (Dz. U., poz. …) , dalej zwanej „Komisją”, zarządza się co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) sposób wykonania obowiązków armatora statku w przypadku zaistnienia wypadku lub
incydentu morskiego w zakresie sposobu zabezpieczenia śladów i dowodów dotyczących
wypadku lub incydentu morskiego;
2) sposób wykonania obowiązków kapitana statku w przypadku zaistnienia wypadku lub
incydentu morskiego w zakresie sposobu zabezpieczenia śladów i dowodów dotyczących
wypadku lub incydentu morskiego;
3) sposób wykonania obowiązków zarządzającego portem i użytkownika infrastruktury
portowej w przypadku zaistnienia wypadku lub incydentu morskiego w zakresie sposobu
zabezpieczenia śladów i dowodów dotyczących wypadku lub incydentu morskiego.
§ 2. 1. Kapitan statku w razie zaistnienia wypadku lub incydentu morskiego powinien:
1) zapewnić zachowanie zapisu przez VDR (lub S-VDR) zgodnie z instrukcją obsługi
urządzenia zainstalowanego na statku;
2) wykorzystać jakikolwiek środek łączności, w tym elektronicznej, aby niezwłocznie zgłosić
Komisji oraz kapitanatowi pierwszego polskiego portu, do którego statek ma wejść po
wypadku lub incydencie morskim, zaistnienie wypadku oraz w stosownym czasie przekazać
pisemne zgłoszenie wypadku zgodnie z formularzem zgłoszenia stanowiącym załącznik nr 1
do rozporządzenia;
3) zachować oryginalne mapy lub sporządzić kopie map, którymi posługiwano się podczas
wypadku lub incydentu morskiego;
4) zachować oryginały lub sporządzić kopie korespondencji ze statku i na statek sprzed,
w trakcie i po zaistnieniu wypadku lub incydentu morskiego;
5) zachować kopie listy załogi i listy pasażerów;
6) zachować oryginał lub sporządzić kopie listy ładunkowej i planu ładunkowego;
7) zachować oryginał lub sporządzić kopię planu podróży statku;
8) zachować oryginał lub sporządzić kopię dziennika okrętowego, maszynowego i książki
olejowej;
9) zachować oryginał lub sporządzić kopię zeszytu poleceń dla oficerów wachtowych;
10) zachować oryginał lub sporządzić kopie zeszytu poleceń dla mechaników wachtowych
1) Minister Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na
podstawie §1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego
zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494).
11) zachować oryginały zapisów urządzeń rejestrujących, monitorujących pracę urządzeń
nawigacyjnych, radiołączności, pracy systemów przeciwpożarowych, pracy urządzeń
napędowych, prądotwórczych oraz sterów;
12) sporządzić kopie dokumentów kwalifikacyjnych wszystkich członków załogi
2. Po wypadku kapitan powinien zapewnić dostęp Komisji do:
1) dokumentacji urządzeń powyżej wymienionych;
2) wszystkich pomieszczeń na statku;
3) wszystkich członków załogi;
4) środków łączności.
§ 3. 1. Armator statku biorącego udział w wypadku lub incydencie morskim powinien
niezwłocznie zabezpieczyć i udostępnić dokumenty będące w jego posiadaniu i na żądanie
Komisji sporządzić:
1) kopie certyfikatów statutowych i klasyfikacyjnych statku;
2) kopię SMC, kopię DOC oraz kopię safety manual armatora;
3) kopie sprawozdań z audytów wewnętrznych i zewnętrznych z zakresu bezpieczeństwa
i ochrony statku;
4) kopię protokołu inspekcji statku na rozpoczęcie czarteru;
5) kopie przeglądów klasowych;
6) kopię dokumentacji technicznej statku;
7) kopię korespondencji prowadzonej ze statkiem z okresu przed, w trakcie i po wydarzeniu.
2. Ponadto armator powinien zapewnić:
1) dostęp do personelu mającego związek ze statkiem;
2) odpowiednie pomieszczenie celem umożliwienia przeprowadzenia czynności badawczych.
3. Armatorem statku jest podmiot w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. - Kodeks
morskiego (Dz. U. z 2009 r. Nr 217, poz. 1689, z pó n. zm.2)).
§ 4. 1. Podmiot zarządzający portem polskim lub użytkownik infrastruktury portowej,
w którym nastąpił wypadek lub incydent morski powinien wykonać i udostępnić na żądanie
Komisji:
1) fotografie lub utrwalone za pomocą urządzeń audiowizualnych miejsca wypadku, statku
uczestniczącego w wypadku, jego uszkodzeń lub uszkodzeń infrastruktury portowej;
2) szkic miejsca wypadku i opisu uszkodzeń spowodowanych przez statek, a jeżeli nastąpił na
statku, szkic miejsca wypadku;
3) korespondencji sprzed, w trakcie i po wypadku i sporządzić jej kopię.
2. Ponadto powinien zapewnić:
1) dostęp Komisji do zatrudnionych przez niego świadków wypadku;
2) umożliwienie Komisji przeprowadzenia oględzin miejsca wypadku, dowodów rzeczowych
lub powstałych uszkodzeń;
3) zapewnić, o ile to możliwe, Komisji odpowiednie pomieszczenia celem umożliwienia
przeprowadzenia czynności badawczych;
4) dostęp do personelu mającego związek z wypadkiem;
5) zachować oryginały zapisów urządzeń rejestrujących lub monitorujących pracę urządzeń
portowych;
6) zapewnić dostęp Komisji do dokumentacji urządzeń wymienionych powyżej.
§ 5. Dowody rzeczowe, które ze względu na rozmiary, charakter lub przeznaczenie nie mogą
być przekazane Komisji, pozostawia się na przechowanie właścicielowi, ze wskazaniem
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 127, poz. 857 oraz z 2011 r. Nr 80, poz. 432
i Nr 228, poz. 1268.
2
ciążącego na właścicielu obowiązku przedstawienia go na każde żądanie Komisji lub
dokonuje się ich szczegółowego opisu lub utrwalenia obrazu za pomocą urządzenia
rejestrującego obraz.
§ 6. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER TRANSPORTU, BUDOWNICTWA
I GOSPODARKI MORSKIEJ
3
Uzasadnienie
Projekt
rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
w sprawie sposobu wykonania obowiązków armatora i kapitana statku, podmiotu zarządzającego
portem oraz użytkownika infrastruktury portowej w zakresie sposobu zabezpieczenia śladów
i dowodów dotyczących wypadku lub incydentu w przypadku zaistnienia wypadku lub
incydentu morskiego, zwany dalej „projektem rozporządzenia”, stanowi wykonanie
upoważnienia ustawowego zawartego w art. 47 ust. 5 ustawy z dnia … o Państwowej
Komisji Badania Wypadków Morskich (Dz. U. ..., poz. …), zwanej dalej „ustawą”.
Rozporządzenie określa sposób wykonania obowiązków armatorów, kapitana statku
oraz podmiotu zarządzającego portem i użytkownika infrastruktury portowej w zakresie
przygotowania dla Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich materiałów do badania
wypadków i incydentów morskich.
Ze
względu na czynnik czasu, który jest podstawowy dla zgromadzenia wiedzy
o zaistniałym wypadku lub incydencie morskim istotne jest, aby w jak najkrótszym czasie
ustalić okoliczności zaistnienia zdarzenia. Dlatego ważne jest, aby do czasu przybycia
Komisji na miejsce zdarzenia zdołano zachować w stanie jak najbardziej zbliżonym do stanu
oryginalnego rzeczy i urządzeń, w momencie zaistnienia wypadku, co powinno Komisji
ułatwić w trakcie badania określenie przyczyn wypadku, usystematyzowanie możliwych do
uzyskania materiałów mogących być przedmiotem badań również usprawni badanie
wypadku.
Udział kapitana i armatora statku w przygotowaniu materiałów do badania jest
zupełnie naturalny, gdyż w ich posiadaniu znajduje się większość informacji i rzeczy, które
mogą być przydatne w trakcie badania.
Odnośnie podmiotu zarządzającego portem lub użytkownika infrastruktury portowej
ich udział w przygotowaniu materiałów i dowodów do badania jest w przypadku wypadku
zaistniałego w trakcie przebywania statku na ich terenie również niezbędny ze względu na
możliwość bezzwłocznego dostępu do miejsca zdarzenia i osób mających związek
z wypadkiem.
Rozporządzenie nie podlega notyfikacji Komisji
Europejskiej,
zgodnie
z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239,
poz. 2039, z pó n. zm.).
Nie istnieje również konieczność przedstawiania rozporządzenia właściwym
instytucjom i organom Unii Europejskiej, zgodnie z § 12a uchwały nr 49 Rady Ministrów
z dnia 19 marca 2002 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 13, poz. 221, z pó n.
zm.).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z pó n. zm.), rozporządzenie
zostanie zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej
Ministerstwa Transportu, Budownictwa Gospodarki Morskiej oraz na stronie internetowej
Biuletynu Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Rozporządzenie jest zgodne z prawem Unii Europejskiej.
4
26. Unity Line Sp. z o.o. info@unityline.pl
27. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. marketing@port.gdynia.pl
28. Zarząd Morskich Portów Szczecin – winoujście S.A. info@port.szczecin.pl
29. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. info@portgdansk.pl
30. Zarząd Portu Elbląg port@port.elblag.pl
31. Zarząd Portu Police portmorski@portpolice.pl
32. Zarząd Portu Darłowo dyrektor@port.darlowo.pl
3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki sektora przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na dochody i wydatki sektora
przedsiębiorstw.
4. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor finansów
publicznych.
5. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
6. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość.
7. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionów.
8. Wpływ regulacji na stan środowiska
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na stan środowiska.
10-05-aa
11
Projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA
I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia
w sprawie sposobu wykonania obowiązków armatora i kapitana statku, podmiotu
zarządzającego portem oraz użytkownika infrastruktury portowej w zakresie sposobu
zabezpieczenia śladów i dowodów dotyczących wypadku lub incydentu morskiego
Na podstawie art. 47 ust. 5 ustawy z dnia ……. o Państwowej Komisji Badania Wypadków
Morskich (Dz. U., poz. …) , dalej zwanej „Komisją”, zarządza się co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) sposób wykonania obowiązków armatora statku w przypadku zaistnienia wypadku lub
incydentu morskiego w zakresie sposobu zabezpieczenia śladów i dowodów dotyczących
wypadku lub incydentu morskiego;
2) sposób wykonania obowiązków kapitana statku w przypadku zaistnienia wypadku lub
incydentu morskiego w zakresie sposobu zabezpieczenia śladów i dowodów dotyczących
wypadku lub incydentu morskiego;
3) sposób wykonania obowiązków zarządzającego portem i użytkownika infrastruktury
portowej w przypadku zaistnienia wypadku lub incydentu morskiego w zakresie sposobu
zabezpieczenia śladów i dowodów dotyczących wypadku lub incydentu morskiego.
§ 2. 1. Kapitan statku w razie zaistnienia wypadku lub incydentu morskiego powinien:
1) zapewnić zachowanie zapisu przez VDR (lub S-VDR) zgodnie z instrukcją obsługi
urządzenia zainstalowanego na statku;
2) wykorzystać jakikolwiek środek łączności, w tym elektronicznej, aby niezwłocznie zgłosić
Komisji oraz kapitanatowi pierwszego polskiego portu, do którego statek ma wejść po
wypadku lub incydencie morskim, zaistnienie wypadku oraz w stosownym czasie przekazać
pisemne zgłoszenie wypadku zgodnie z formularzem zgłoszenia stanowiącym załącznik nr 1
do rozporządzenia;
3) zachować oryginalne mapy lub sporządzić kopie map, którymi posługiwano się podczas
wypadku lub incydentu morskiego;
4) zachować oryginały lub sporządzić kopie korespondencji ze statku i na statek sprzed,
w trakcie i po zaistnieniu wypadku lub incydentu morskiego;
5) zachować kopie listy załogi i listy pasażerów;
6) zachować oryginał lub sporządzić kopie listy ładunkowej i planu ładunkowego;
7) zachować oryginał lub sporządzić kopię planu podróży statku;
8) zachować oryginał lub sporządzić kopię dziennika okrętowego, maszynowego i książki
olejowej;
9) zachować oryginał lub sporządzić kopię zeszytu poleceń dla oficerów wachtowych;
10) zachować oryginał lub sporządzić kopie zeszytu poleceń dla mechaników wachtowych
1) Minister Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na
podstawie §1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego
zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494).
11) zachować oryginały zapisów urządzeń rejestrujących, monitorujących pracę urządzeń
nawigacyjnych, radiołączności, pracy systemów przeciwpożarowych, pracy urządzeń
napędowych, prądotwórczych oraz sterów;
12) sporządzić kopie dokumentów kwalifikacyjnych wszystkich członków załogi
2. Po wypadku kapitan powinien zapewnić dostęp Komisji do:
1) dokumentacji urządzeń powyżej wymienionych;
2) wszystkich pomieszczeń na statku;
3) wszystkich członków załogi;
4) środków łączności.
§ 3. 1. Armator statku biorącego udział w wypadku lub incydencie morskim powinien
niezwłocznie zabezpieczyć i udostępnić dokumenty będące w jego posiadaniu i na żądanie
Komisji sporządzić:
1) kopie certyfikatów statutowych i klasyfikacyjnych statku;
2) kopię SMC, kopię DOC oraz kopię safety manual armatora;
3) kopie sprawozdań z audytów wewnętrznych i zewnętrznych z zakresu bezpieczeństwa
i ochrony statku;
4) kopię protokołu inspekcji statku na rozpoczęcie czarteru;
5) kopie przeglądów klasowych;
6) kopię dokumentacji technicznej statku;
7) kopię korespondencji prowadzonej ze statkiem z okresu przed, w trakcie i po wydarzeniu.
2. Ponadto armator powinien zapewnić:
1) dostęp do personelu mającego związek ze statkiem;
2) odpowiednie pomieszczenie celem umożliwienia przeprowadzenia czynności badawczych.
3. Armatorem statku jest podmiot w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. - Kodeks
morskiego (Dz. U. z 2009 r. Nr 217, poz. 1689, z pó n. zm.2)).
§ 4. 1. Podmiot zarządzający portem polskim lub użytkownik infrastruktury portowej,
w którym nastąpił wypadek lub incydent morski powinien wykonać i udostępnić na żądanie
Komisji:
1) fotografie lub utrwalone za pomocą urządzeń audiowizualnych miejsca wypadku, statku
uczestniczącego w wypadku, jego uszkodzeń lub uszkodzeń infrastruktury portowej;
2) szkic miejsca wypadku i opisu uszkodzeń spowodowanych przez statek, a jeżeli nastąpił na
statku, szkic miejsca wypadku;
3) korespondencji sprzed, w trakcie i po wypadku i sporządzić jej kopię.
2. Ponadto powinien zapewnić:
1) dostęp Komisji do zatrudnionych przez niego świadków wypadku;
2) umożliwienie Komisji przeprowadzenia oględzin miejsca wypadku, dowodów rzeczowych
lub powstałych uszkodzeń;
3) zapewnić, o ile to możliwe, Komisji odpowiednie pomieszczenia celem umożliwienia
przeprowadzenia czynności badawczych;
4) dostęp do personelu mającego związek z wypadkiem;
5) zachować oryginały zapisów urządzeń rejestrujących lub monitorujących pracę urządzeń
portowych;
6) zapewnić dostęp Komisji do dokumentacji urządzeń wymienionych powyżej.
§ 5. Dowody rzeczowe, które ze względu na rozmiary, charakter lub przeznaczenie nie mogą
być przekazane Komisji, pozostawia się na przechowanie właścicielowi, ze wskazaniem
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 127, poz. 857 oraz z 2011 r. Nr 80, poz. 432
i Nr 228, poz. 1268.
2
ciążącego na właścicielu obowiązku przedstawienia go na każde żądanie Komisji lub
dokonuje się ich szczegółowego opisu lub utrwalenia obrazu za pomocą urządzenia
rejestrującego obraz.
§ 6. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER TRANSPORTU, BUDOWNICTWA
I GOSPODARKI MORSKIEJ
3
Uzasadnienie
Projekt
rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
w sprawie sposobu wykonania obowiązków armatora i kapitana statku, podmiotu zarządzającego
portem oraz użytkownika infrastruktury portowej w zakresie sposobu zabezpieczenia śladów
i dowodów dotyczących wypadku lub incydentu w przypadku zaistnienia wypadku lub
incydentu morskiego, zwany dalej „projektem rozporządzenia”, stanowi wykonanie
upoważnienia ustawowego zawartego w art. 47 ust. 5 ustawy z dnia … o Państwowej
Komisji Badania Wypadków Morskich (Dz. U. ..., poz. …), zwanej dalej „ustawą”.
Rozporządzenie określa sposób wykonania obowiązków armatorów, kapitana statku
oraz podmiotu zarządzającego portem i użytkownika infrastruktury portowej w zakresie
przygotowania dla Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich materiałów do badania
wypadków i incydentów morskich.
Ze
względu na czynnik czasu, który jest podstawowy dla zgromadzenia wiedzy
o zaistniałym wypadku lub incydencie morskim istotne jest, aby w jak najkrótszym czasie
ustalić okoliczności zaistnienia zdarzenia. Dlatego ważne jest, aby do czasu przybycia
Komisji na miejsce zdarzenia zdołano zachować w stanie jak najbardziej zbliżonym do stanu
oryginalnego rzeczy i urządzeń, w momencie zaistnienia wypadku, co powinno Komisji
ułatwić w trakcie badania określenie przyczyn wypadku, usystematyzowanie możliwych do
uzyskania materiałów mogących być przedmiotem badań również usprawni badanie
wypadku.
Udział kapitana i armatora statku w przygotowaniu materiałów do badania jest
zupełnie naturalny, gdyż w ich posiadaniu znajduje się większość informacji i rzeczy, które
mogą być przydatne w trakcie badania.
Odnośnie podmiotu zarządzającego portem lub użytkownika infrastruktury portowej
ich udział w przygotowaniu materiałów i dowodów do badania jest w przypadku wypadku
zaistniałego w trakcie przebywania statku na ich terenie również niezbędny ze względu na
możliwość bezzwłocznego dostępu do miejsca zdarzenia i osób mających związek
z wypadkiem.
Rozporządzenie nie podlega notyfikacji Komisji
Europejskiej,
zgodnie
z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239,
poz. 2039, z pó n. zm.).
Nie istnieje również konieczność przedstawiania rozporządzenia właściwym
instytucjom i organom Unii Europejskiej, zgodnie z § 12a uchwały nr 49 Rady Ministrów
z dnia 19 marca 2002 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 13, poz. 221, z pó n.
zm.).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z pó n. zm.), rozporządzenie
zostanie zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej
Ministerstwa Transportu, Budownictwa Gospodarki Morskiej oraz na stronie internetowej
Biuletynu Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Rozporządzenie jest zgodne z prawem Unii Europejskiej.
4
Dokumenty związane z tym projektem:
- 454 › Pobierz plik