eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich

Rządowy projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich

Rządowy projekt ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 454
  • Data wpłynięcia: 2012-05-29
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich
  • data uchwalenia: 2012-08-31
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1068

454

……………………………………………………………………………………………….
4. Zaangażowanie nabrzeżnych instytucji i działania ratownicze
Kto był zaangażowany……………………………………………………………………
Użyte środki:………………………………………………………………………………
Szybkość reakcji działania służb ratowniczych…………………………………………..
Podjęte działania…………………………………………………………………………..
Osiągnięte wyniki………………………………………………………………………….

C*. Opis zdarzenia:
Rekonstrukcja wypadku lub incydentu morskiego poprzez chronologiczny opis kolejnych
zdarzeń prowadzących do wypadku lub incydentu morskiego, mających miejsce w trakcie
wypadku i po jego zakończeniu z uwzględnieniem wszystkich czynników.




D*. Analiza kolejnych zdarzeń z uwzględnieniem wyników badań i ekspertyz oraz
powziętych środków zaradczych:
- wzajemne powiązania pomiędzy poszczególnymi zdarzeniami oraz ze środowiskiem
- błędy ludzkie i zaniechania
- zdarzenia z udziałem materiałów niebezpiecznych i ich oddziaływanie na środowisko
- uszkodzenia wyposażenia statkowego
- wpływ czynników zewnętrznych

E*. Wnioski
Podsumowanie ustalonych czynników mających wpływ na wypadek oraz ocena
zastosowanych przed wypadkiem środków zaradczych


F. Załączniki
-zdjęcia, filmy, nagrania głosu, mapy i rysunki, zapisy elektroniczne
-normy i normatywy mające zastosowanie i użyte w trakcie badania
-wykaz stosowanych terminów technicznych oraz skrótów
-specjalne opracowania na temat bezpieczeństwa
-inne informacje

* - w raporcie opracowanie punktów C.D.E zgodnie z wiedzą zgromadzoną przez Komisję do czasu publikacji
raportu tymczasowego

















6











Załącznik nr 3
Zawartość raportu uproszczonego Komisji w sprawie wypadku lub incydentu morskiego
Raport uproszczony z przeprowadzonego badania w sprawie wypadku lub incydentu
morskiego

A.
Podstawowe fakty dotyczące wypadku: co, gdzie, kiedy i jak się zdarzyło oraz ewentualne
skutki takie jak: śmierć, uszkodzenia ciała, uszkodzenia statku lub urządzeń, ładunku, osób
trzecich lub zanieczyszczenia środowiska






B. informacje ogólne:
1. dane statku :
a. nazwa statku………………………………………
b. sygnał rozpoznawczy………… c. typ statku…………………nr IMO…………………..
d. GT………e. rok budowy…………… f. szerokość………….g. długość całkowita……
h. materiał z jakiego zbudowany jest kadłub……………….
i. instytucja klasyfikacyjna ………………………
j. ostatni przegląd klasowy…………..k. minimalna obsada załogowa…………………….
l. typ VDR ………….
l1. czy zapisy VDR w czasie wypadku/incydentu zarejestrowane ….tak …..nie

2. dane dotyczące podróży statku:
Porty zawinięcia w czasie podróży……………………………………………………………
Rodzaj żeglugi ……………………………………………………………………………….
Informacja o ładunku (ilość i rodzaj)…………………………………………………………
Informacja o załodze w trakcie podróży (liczba/narodowość)………………………………..
Informacja o pasażerach (liczba/narodowość)………………………………………………..

3. dane dotyczące samego zdarzenia………………………………………………………….
Rodzaj wypadku: bardzo poważny….poważny…inny…incydent…………
Data i czas zdarzenia (UTC)……………….
Pozycja geograficzna w czasie zdarzenia:…………………….………………………………
Rejon geograficzny zajścia zdarzenia:………………………………………………………..
Charakter akwenu ….pełne morze, ………przybrzeżny…………wody wewnętrzne.,
Stan pogody w trakcie wypadku:………………….…………………………………………,
Stan eksploatacyjny statku w trakcie wypadku ………… ……… …………………………..
Miejsce na statku ……………………………………………………………………………..
Wpływ czynnika ludzkiego na wypadek……………………………………………………..
Skutki wypadku (dla ludzi, statku, ładunku, środowiska inne):……………………………..
……………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………….
4. Zaangażowanie nabrzeżnych instytucji i działania ratownicze……tak…….nie
Kto był zaangażowany……………………………………………………………………
Użyte środki:………………………………………………………………………………

7
Szybkość reakcji działania służb ratowniczych…………………………………………..
Podjęte działania…………………………………………………………………………..
Osiągnięte wyniki………………………………………………………………………….

C. Opis zdarzenia:
Rekonstrukcja wypadku lub incydentu morskiego poprzez chronologiczny opis kolejnych
zdarzeń prowadzących do wypadku lub incydentu morskiego, mających miejsce w trakcie
wypadku i po jego zakończeniu z uwzględnieniem wszystkich czynników.








D. Analiza kolejnych zdarzeń z uwzględnieniem wyników badań i ekspertyz oraz powziętych
środków zaradczych:
- wzajemne powiązania pomiędzy poszczególnymi zdarzeniami oraz ze środowiskiem
- błędy ludzkie i zaniechania
- zdarzenia z udziałem materiałów niebezpiecznych i ich oddziaływanie na środowisko
- uszkodzenia wyposażenia statkowego
- wpływ czynników zewnętrznych

E. Wnioski
Podsumowanie ustalonych czynników mających wpływ na wypadek oraz ocena
zastosowanych przed wypadkiem środków zaradczych

F. Załączniki
-zdjęcia, filmy, nagrania głosu, mapy i rysunki, zapisy elektroniczne
-normy i normatywy mające zastosowanie i użyte w trakcie badania
-wykaz stosowanych terminów technicznych oraz skrótów
-specjalne opracowania na temat bezpieczeństwa
-inne informacje

















8


Uzasadnienie

Projekt rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
w sprawie szczegółowego zakresu sporządzania raportów przez Państwową Komisję Badania
Wypadków Morskich, zwany dalej „rozporządzeniem”, stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego w art. 45 ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków
Morskich.
Rozporządzenie określa zakres informacji zawartych w raportach końcowych,
tymczasowych sporządzanych przez Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich,
zwaną dalej „PKBWM”, o wypadku lub incydencie morskim. Rozporządzenie bezpośrednio
transponuje załącznik numer 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/18/WE
z dnia 23 kwietnia 2009 r. ustanawiającej podstawowe zasady regulujące dochodzenia
w sprawach wypadków w sektorze transportu morskiego i zmieniającej dyrektywę Rady
1999/35/WE oraz dyrektywę 2002/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz. Urz. UE L
131 z 28.05.2009, str. 114, z pó n. zm.), zwanej dalej „dyrektywą 2009/18/WE”. Artykuł 14
ust. 1 dyrektywy 2009/18/WE przewiduje obowiązek sformułowania przez organ badający,
jakim jest PKBWM, sprawozdania zgodnie z w/w załącznikiem.
Rozporządzenie nie podlega notyfikacji Komisji
Europejskiej,
zgodnie
z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239,
poz. 2039, z pó n. zm.).
Nie istnieje również konieczność przedstawiania rozporządzenia właściwym instytucjom
i organom Unii Europejskiej, zgodnie z § 12a uchwały nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca
2002 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 13, poz. 221, z pó n.zm.).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz.1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337), rozporządzenie
zostanie zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej
Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz na stronie internetowej
Biuletynu Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Rozporządzenie jest zgodne z prawem Unii Europejskiej.



9


Ocena skutków regulacji (OSR)

1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projekt rozporządzenia oddziałuje na Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich,
oraz wszystkie osoby i podmioty, których dotyczy raport, a w szczególności część raportu
zawierająca zalecenia.

2. Konsultacje społeczne
1. Polski Rejestr Statków S.A. w Gdańsku mailbox@prs.pl
2. Det Norske Veritas Polska Inacio.Golebski@dnv.com
3. Germanischer Lloyd Polska - boris.bondarenko@gl-group.com,
4. Rosyjski Morski Rejestr Statków Oddział w Polsce 258rs-pol@artnet.com.pl
5. RINA Poland gdansk.office@rina.org
6. Lloyd’s Register (Polska) Sp. z o.o. joanna.florek@lr.org
7. Polski Związek eglarski – pyabiuro@pya.org.pl
8. Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych info@saj.org.pl
9. Stowarzyszenie Armatorów Jachtów Komercyjno-Sportowych SAJKS
comercialyacht@interia.pl sportfish@sportfish.pl
10. Stowarzyszenie Armatorów Rybackich sarkolobrzeg@poczta.onet.pl
11. Zrzeszenie Rybaków Morskich – Organizacja Producentów w Gdyni zg@zrm-op.org
12. Krajowa Izba Producentów Ryb w Ustce kirustaka@poczta.onet.pl
13. Kołobrzeska Grupa Producentów Ryb-OP Sp.zo.o. rynekrybny@interia.pl
14. Stowarzyszenie Rybak w Tolkmicku rybak2007@op.pl
15. Związek Rybaków Polskich w Ustce zrp.ustka@vp.pl
16. Towarzystwo eglarskie „Bryfok” hasip@pfz.org.pl andrzej.mazurek@hasip.com.pl
17. Gdańska Federacja eglarska gfz@zeglarz.gda.pl
18. Polskie Stowarzyszenie Pilotów Morskich, pspm@pspm.pl
19. Związek Armatorów Polskich secretariat@polshipowners.pl
20. Polska egluga Bałtycka info@polferries.pl
21. Polska egluga Morska – pzmmanagement@polsteam.com.pl
22. Polskie Linie Oceaniczne pol@pol.com.pl
23. Chipolbrok Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe S.A.
shippinginfo@chipolbrok.com.pl
24. Unibaltic unibaltic@unibaltic.pl

10
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 27 . [ 28 ] . 29 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: