eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 376
  • Data wpłynięcia: 2012-04-24
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2012-10-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1448

376-cz-II

Załączniki
do rozporządzenia
Ministra Transportu, Budownictwa
i Gospodarki Morskiej
z dnia..., (poz. ...)


Załącznik nr 1

ISTOTNE CECHY RÓ NICUJĄCE KATEGORI , TYP, WARIANT
LUB WERSJ POJAZDU



1.
Ciągniki kołowe:

Do celów niniejszego rozporządzenia:

„typ” obejmuje ciągniki należące do tej samej kategorii, identyczne pod względem
przynajmniej następujących cech:

1)
producent;

2)
przeznaczenie typu według wskazań producenta,

3)
podstawowe właściwości konstrukcyjne i projektowe:

a)
rama centralna/rama podłużnicowa/podwozie przegubowe (różnice
oczywiste i zasadnicze),

b)
silnik (spalinowy/elektryczny/mieszany),

c)
osie (liczba);

„wariant” obejmuje ciągniki tego samego typu, identyczne pod względem przynajmniej
następujących cech:

1)
silnik:

a)
zasada działania,

b)
liczba i układ cylindrów,

c)
różnica mocy nie większa niż 30% (największa moc nie może być większa
od najmniejszej mocy więcej niż 1,3 razy),

d)
różnica pojemności skokowej nie większa niż 20% (najwyższa liczba nie
może być większa od najniższej więcej niż 1,2 razy);

2)
napędzane osie (liczba, położenie, połączenie);

3)
osie kierowane (liczba i położenie);

4)
maksymalne całkowite masy dopuszczalne nie mogą różnić się o więcej niż 10%;


6
5)
napęd (typ);

6)
konstrukcja ochronna;

7)
osie hamowane (liczba);

„wersja” wariantu obejmuje ciągniki składające się z kombinacji pozycji wykazanych
w opisie technicznym zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia.

2.
Przyczepy:

„Typ” obejmuje przyczepy należące do tej samej kategorii, identyczne pod względem
przynajmniej następujących cech:

1)
producent;

2)
przeznaczenie typu według wskazań producenta;

3)
podstawowe właściwości konstrukcyjne i projektowe;

4) rama centralna/rama podłużnicowa/podwozie przegubowe (różnice oczywiste
i zasadnicze);

5)
osie (liczba);

„wariant” obejmuje przyczepy tego samego typu, identyczne pod względem
przynajmniej następujących cech:

1)
osie napędzane (liczba, pozycja, wzajemne połączenie);

2)
maksymalne całkowite masy dopuszczalne nie mogą różnić się o więcej niż 10%;

3)
osie hamowane (liczba).




























7

Załącznik nr 2
PODSTAWOWY DOKUMENT INFORMACYJNY
(Wszystkie opisy techniczne, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu zawierają wyłącznie
fragmenty z poniższego wyczerpującego wykazu oraz zachowują jego numerację z jednoczesnym
wykluczeniem innych opisów technicznych, wykazów oraz numeracji.)
Następujące informacje - jeżeli są wymagane - muszą zostać dostarczone w trzech egzemplarzach
oraz zawierać spis treści. Rysunki powinny być sporządzone w odpowiedniej skali i stopniu
szczegółowości na formacie A4 lub złożone do tego formatu. Fotografie - o ile są wymagane -
muszą być wystarczająco szczegółowe.
WZÓR
Wzór stosuje się w przypadku braku świadectwa homologacji typu lub świadectwa homologacji
typu części.
0. DANE
OGÓLNE
0.1.
Marka (nazwa handlowa producenta):. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
0.2.
Typ i ogólne oznaczenie(a) handlowe (podać wszystkie warianty i wersje): . . . . . . . . .
0.2.0.
Etap kompletacji pojazdu:
kompletny / skompletowany / niekompletny(l)
W przypadku pojazdu skompletowanego podać nazwę i adres poprzedniego producenta
oraz numer homologacji.
0.2.1.
Nazwa handlowa pojazdu (o ile występuje): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
0.3.
Sposób identyfikacji typu, jeśli oznaczono na pojeździe:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
0.3.1. Tabliczka
producenta
(położenie i sposób mocowania):. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
0.3.2.
Numer identyfikacyjny podwozia (położenie): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
0.4. Kategoria
pojazdu(4):. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
0.5.
Nazwa i adres producenta: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
0.6.
Miejsce i sposób umieszczenia tabliczek znamionowych i oznaczeń (fotografie lub
rysunki):. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
0.7.
W przypadku części i zespołów, miejsce i sposób umieszczenia znaków homologacji:. .
0.8.
Nazwa i adres(y) montowni: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.
OGÓLNE CECHY KONSTRUKCYJNE POJAZDU
(należy załączyć fotografię 3/4 z przodu i 3/4 z tyłu lub rysunki przedstawiciela typu
pojazdu oraz zwymiarowany rysunek całego pojazdu)
1.1.
Liczba osi i kół:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.1.1.
Liczba i położenie osi z kołami bliźniaczymi (o ile występują): . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.1.2.
Liczba i położenie osi kierowanych: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.1.3. Osie
napędowe (liczba, położenie, współpraca):. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.1.4.
Osie hamowane (liczba, położenie): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.2. Położenie i układ silnika: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.3. Położenie koła kierownicy: po prawej / po lewej stronie / po środku(1)
1.4.
Zmiana pozycji przy zmienionym kierunku jazdy: tak / nie(1)
1.5.
Podwozie zintegrowane / podwozie ramowe / podwozie przegubowe/inne(1)
1.6.
Kierunek ruchu drogowego: lewostronny / prawostronny(1)
2. MASY
I
WYMIARY
(5) (w kg i mm) (w razie potrzeby odwołać się do rysunków)
2.1.
Masa(y) pojazdu nieobciążonego: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.1.1.
Masa(y) pojazdu nieobciążonego w stanie gotowym do jazdy(16) (z ramami ochronnymi,
bez wyposażenia opcjonalnego, ale z płynem chłodzącym, środkami smarnymi,
paliwem, narzędziami i kierowcą)(6):
- maksimum: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- minimum: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

8
2.1.1.1. Rozkład tej (tych) masy (mas) na osie i w przypadku naczepy lub przyczepy z osią
centralną - obciążenie sprzęgu: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.2.
Maksymalna masa (masy) podana(e) przez producenta: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.2.1.
Maksymalna masa całkowita pojazdu w zależności od opon: . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.2.2. Rozkład tej (tych) masy (mas) na osie i w przypadku naczepy lub przyczepy z osią
centralną - obciążenie sprzęgu: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.2.3. Zakresy
rozkładu tej (tych) masy (mas) na osie (określić zakresy minimalne w procen-
tach na przednią oraz na tylną oś) i w przypadku naczepy lub przyczepy z osią centralną
- obciążenie sprzęgu
2.2.3.1.
Masa (masy) i opony

Opony
Maksymalna masa
Maksymalny nacisk
Nr osi
Nośność
(rozmiar)
przypadająca na oś
pionowy (7) na sprzęg
1
















2










3






















2.2.4.
Ładowność (ci)(16)
2.3. Masy
obciążników (masa całkowita, materiał, liczba obciążników): . . . . . . . . . . . . .
2.3.1. Rozkład tej (tych) masy (mas) na osie: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.4.
Technicznie dopuszczalna(-e) masa(-y) ciągnięta(-e) (w zależności od typu sprzęgu):
2.4.1.
Niehamowana masa ciągnięta:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.4.2.
Niezależnie hamowana masa ciągnięta:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.4.3.
Najazdowo hamowana masa ciągnięta::. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.4.4. Masa
ciągnięta hamowana za pomocą hamulców hydraulicznych lub pneumatycznych:. .
2.4.5. Całkowita(-e) technicznie dopuszczalna(-e) masa(-y) ciągnika wraz z przyczepą dla
każdej konfiguracji hamulców przyczepy:......................................................................
2.4.6. Położenie punktu sprzęgu:
2.4.6.1. Wysokość nad powierzchnią drogi:……………………………………………………
2.4.6.1.1. Maksymalna
wysokość: ………………………………………………………………… .
2.4.6.1.2. Minimalna
wysokość: …………………………………………………………………… .
2.4.6.2. Odległość od płaszczyzny pionowej przechodzącej przez oś geometryczną tylnej osi:
2.4.6.2.1. Maksymalna:………………………………………………………………………………
2.4.6.2.2. Minimalna:………………………………………………………………………………..
2.4.6.3. Maksymalne
statyczne
obciążenie pionowe / technicznie dopuszczalna masa w punkcie
sprzęgu:
2.4.6.3.1. -ciągnika: ………………………………………………………………………………
2.4.6.3.2.
- naczepy (wymienne ciągnione maszyny) lub przyczepy z osią centralną (wymienne
holowane maszyny):
...............................
2.5. Rozstaw
osi(8)
2.5.1.
W przypadku naczep: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.5.1.1. odległość między sworzniem urządzenia sprzęgającego a pierwszą tylną osią: . . . . . . .
2.5.1.2. odległość między sworzniem urządzenia sprzęgającego a tyłem naczepy:. . . . . . . . . . .
2.6.
Maksymalny i minimalny rozstaw kół każdej osi (mierzony pomiędzy płaszczyznami
symetrii normalnie stosowanych opon pojedynczych lub bliźniaczych) (według
deklaracji producenta)(9): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.
Zakres wymiarów zewnętrznych pojazdu, stosujących się do ruchu po drodze
2.7.1.
Dla podwozia bez nadwozia:
2.7.1.1. Długość (10): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

9
2.7.1.1.1. Maksymalna
długość pojazdu skompletowanego: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.1.2. Minimalna
długość pojazdu skompletowanego: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.2. Szerokość(11): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.2.1. Maksymalna
szerokość pojazdu skompletowanego:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.2.2. Minimalna
szerokość pojazdu skompletowanego:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.3. Wysokość (w stanie gotowym do jazdy)(12) (w przypadku zawieszenia o regulowanej
wysokości, podać normalne położenie podczas jazdy): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.4. Zwis
przedni(13): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.4.1. Kąt natarcia: . . . . . stopni
2.7.1.5. Zwis
tylny(14): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.5.1. Kąt zejścia: . . . . . . stopni
2.7.1.5.2.
Minimalny i maksymalny zwis dopuszczalny punktu sprzęgu(14): . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.6. Prześwit(15):
2.7.1.6.1. Między osiami: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.6.2. Pod
przednią(-imi) osią(-ami): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.6.3. Pod
tylną(-ymi) osią(-ami): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.1.7.
Skrajne dopuszczalne położenia środka ciężkości nadwozia lub wyposażenia wnętrza
lub innego wyposażenia lub ładunku użytecznego:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.2.
Ogólne wymiary ciągnika, łącznie z urządzeniem sprzęgającym
2.7.2.1. Długość w ruchu drogowym ( 10 ):
maksymalna: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
minimalna: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.2.2. Szerokość w ruchu drogowym ( 11 ):
maksymalna: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
minimalna: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.2.3. Wysokość w ruchu drogowym ( 12 ):.
maksymalna: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
minimalna: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.2.4. Zwis
przedni(13):
.
maksymalny: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
minimalny: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.2.5. Zwis
tylny(14):
.
maksymalny: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
minimalny: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2.7.2.6. Prześwit(15):
maksymalny: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
minimalny: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. SILNIK
Część 1 - Dane ogólne
3.1.
Silnik podstawowy/typ silnika(1)(3)(21)
3.1.1.
Marka(-ki) (nazwa handlowa producenta): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.1.2.
Typ i opis handlowy silnika podstawowego oraz (o ile ma zastosowanie) rodziny
silników(1): . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.1.3.
Sposoby identyfikacji typu, jeżeli oznaczono na silniku, oraz sposób umieszczenia tego
oznaczenia na silniku:
3.1.3.1. Położenie, sposób identyfikacji i sposób umieszczenia oznaczenia typu silnika: . . . . . .
3.1.3.2. Położenie i sposób umieszczenia numeru homologacji typu WE części : . . . . . . . . . . .
3.1.4.
Nazwa i adres producenta: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.1.5. Adresy
zakładów montujących: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.1.6. Zasada
działania:
- zapłon iskrowy / zapłon samoczynny(1)
- wtrysk bezpośredni / pośredni(1)
- dwusuwowy / czterosuwowy(1)

10
strony : 1 ... 20 ... 60 ... 64 . [ 65 ] . 66 ... 80 ... 94

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: