eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2068
  • Data wpłynięcia: 2014-01-21
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
  • data uchwalenia: 2014-01-24
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 240

2068

OCENA SKUTKÓW REGULACJI 
 
1.  Podmioty, na które oddziałuje projektowane rozporządzenie 
Projektowane  rozporządzenie  oddziałuje  na  beneficjentów  systemów  wsparcia 
bezpośredniego (ok. 1,35 mln rolników). 
 
2.  Wyniki przeprowadzonych konsultacji publicznych 
Projekt  rozporządzenia  zostanie  uzgodniony  z  następującymi  organizacjami 
społecznymi: 
1)  Ogólnopolskim 
Porozumieniem 
Związków 
Zawodowych 
Rolników  
i Organizacji Rolniczych; 
2)  Sekretariatem Rolnictwa Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”; 
3)  Niezale nym  Samorządnym  Związkiem  Zawodowym  Rolników  Indywidualnych 
„Solidarność”; 
4)  Związkiem Zawodowym Rolników Rzeczpospolitej „SOLIDARNI”; 
5)  Związkiem Zawodowym Pracowników Rolnictwa w Rzeczypospolitej Polskiej; 
6)  Związkiem Zawodowym Rolników „Ojczyzna”; 
7)  Związkiem Zawodowym Rolnictwa i Obszarów Wiejskich „RźżIONY”; 
8)  Krajowym Związkiem Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych; 
9)  Żederacją Związków Pracodawców - Dzier awców i Właścicieli Rolnych; 
10)  Związkiem Zawodowym Centrum Narodowe Młodych Rolników; 
11)  Żederacją Bran owych Związków Producentów Rolnych; 
12)  Krajową Radą Izb Rolniczych; 
13)  Krajową Izbą żospodarczą, Komitetem Rolnictwa i Obrotu Rolnego; 
14)  Związkiem Zawodowym Rolnictwa „Samoobrona”; 
15)  Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych; 
16)  Żorum Związków Zawodowych; 
17)  Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych; 
18)  Pracodawcami Rzeczypospolitej Polskiej; 
19)  Związkiem Rzemiosła Polskiego; 
20)  Business Centre Club; 
21)  Związkiem Zawodowym Wsi i Rolnictwa „Solidarność Wiejska”; 
13 
 
22)  Krajową Radą Spółdzielczą; 
23)  Krajowym Związkiem Rewizyjnym Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych; 
24)  Radą żospodarki  ywnościowej; 
25)  Polskim Związkiem Ogrodniczym; 
26)  Polską Izbą Ogrodniczą; 
27)  Związkiem Sadowników RP; 
28)  Związkiem Sadowników Polskich; 
29)  Towarzystwem Rozwoju Sadów Karłowych; 
30)  Krajowym Związkiem Zrzeszeń Plantatorów Owoców i Warzyw do Przetwórstwa; 
31)  Krajowym  Związkiem  Stowarzyszeń  Producentów  Ziemniaków  Skrobiowych 
w Polsce; 
32)  Stowarzyszeniem Producentów Skrobi Ziemniaczanej; 
33)  Polską żrupą Producentów Skrobi Ziemniaczanej i Modyfikatów; 
34)  Stowarzyszeniem  Producentów  Ziemniaków  Skrobiowych  przy  PPZ  S.A.  
w Niechlowie; 
35)  Zrzeszeniem Plantatorów i Producentów Ziemniaków w Luboniu; 
36)  Zrzeszeniem Producentów Ziemniaka w Pile; 
37)  Stowarzyszeniem  Producentów  Ziemniaka  Skrobiowego  przy  PPZ  Trzemeszno 
Sp. z o. o.; 
38)  Wielkopolskim Przedsiębiorstwem Przemysłu Ziemniaczanego S.A.; 
39)  Polskim Związkiem Producentów Chmielu; 
40)  Związkiem Polskich Producentów Chmielu; 
41)  Krajowym Związkiem Plantatorów Chmielu; 
42)  Krajowym Związkiem Plantatorów Tytoniu w Lublinie; 
43)  Polskim Związkiem Plantatorów Tytoniu w Krakowie; 
44)  Związkiem Plantatorów Tytoniu w Lublinie; 
45)  Związkiem Plantatorów Tytoniu w Krasnymstawie; 
46)  Izbą Zbo owo-Paszową; 
47)  Krajowym Związkiem Plantatorów Buraka Cukrowego. 
 
 
14 
 
3.  Wpływ  projektowanego  rozporządzenia  na  sektor  finansów  publicznych,  w  tym 
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego 
Projektowane  rozporządzenie  nie  będzie  miało  wpływu  na  sektor  finansów 
publicznych, w tym na bud et państwa. 
Stosowanie przejściowego wsparcia krajowego za 2014 r. w sektorze chmielu, skrobi 
ziemniaczanej  i  tytoniu  wynika  z  ustawy  o  płatnościach,  a  poziom  tego  wsparcia  będzie 
wynikał  z  rozporządzeń  w  sprawie  stawek  płatności  w  tych  sektorach.  Projektowane 
rozporządzenie  określa  jedynie  szczegółowe  warunki  i  tryb  przyznawania  oraz  wypłaty 
płatności, a zatem nie spowoduje zwiększenia wydatków bud etu państwa. 
Projektowane  rozporządzenie  nie  spowoduje  zmniejszenia  dochodów  bud etu 
państwa. 
 
Projektowane  rozporządzenie  nie  będzie  miało  wpływu  na  bud ety  jednostek 
samorządu terytorialnego i pozostałych jednostek sektora finansów publicznych. 
 
4.  Wpływ projektowanego rozporządzenia na rynek pracy 
Wejście w  ycie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy. 
 
5.  Wpływ 
projektowanego  rozporządzenia  na  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw 
 
Wejście  w  ycie  projektowanego  rozporządzenia  nie  wpłynie  na  konkurencyjność 
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw. 
 
6.  Wpływ projektowanego rozporządzenia na sytuację i rozwój regionalny 
 
Wejście  w  ycie  projektowanego  rozporządzenia  nie  wpłynie  na  sytuację  i  rozwój 
regionalny. 
 
 
 
01/68rch 
15 
 
Projekt 
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E  
M I N I S T R A   R O L N I C T W A   I   R O Z W O J U   W S I 1) 
z dnia 
zmieniaj ce rozporz dzenie w sprawie szczegółowych wymagań, jakie powinny spełniać 
wnioski w sprawach dotycz cych płatności w ramach systemów wsparcia 
bezpośredniego 
Na podstawie art. 25 ust. 6 ustawy z dnia 26 stycznia 2007 r. o płatnościach w ramach 
systemów wsparcia bezpośredniego (Dz. U. z 2012 r. poz. 1164, z późn. zm.2)) zarządza się, 
co następuje: 
§ 1.  W  rozporządzeniu  Ministra  Rolnictwa  i  Rozwoju  Wsi  z  dnia  11  marca  2010  r. 
w sprawie  szczegółowych  wymagań,  jakie  powinny  spełniać  wnioski  w  sprawach 
dotyczących płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (Dz. U. Nr 39, poz. 215, 
z 2011 r. Nr 57, poz. 293 oraz z 2012 r. poz. 282) wprowadza się następujące zmiany: 
1) 
w § 1 w pkt 1 lit. f–h otrzymują brzmienie: 
„f)  jednolitej płatności obszarowej lub płatności uzupełniającej, o której mowa w art. 7 
ust.  2a  ustawy  z  dnia  26  stycznia  2007  r.  o  płatnościach  w  ramach  systemów 
wsparcia  bezpośredniego,  zwanej  dalej  „ustawą”,  lub  wsparcia  specjalnego 
przejmującemu  gospodarstwo  rolne  w  przypadku  jego  przekazania  w  rozumieniu 
art. 82 ust. 1 lit. a rozporządzenia Komisji (WE) nr 1122/2009 z dnia 30 listopada 
2009  r.  ustanawiającego  szczegółowe  zasady  wykonania  rozporządzenia  Rady 
(WE)  nr  73/2009  odnośnie  do  zasady  wzajemnej  zgodności,  modulacji  oraz 
zintegrowanego  systemu  zarządzania  i  kontroli  w  ramach  systemów  wsparcia 
bezpośredniego  przewidzianych  w  wymienionym  rozporządzeniu  oraz  wdrażania 
rozporządzenia  Rady  (WE)  nr  1234/2007  w  odniesieniu  do  zasady  wzajemnej 
zgodności w ramach systemu wsparcia ustanowionego dla sektora wina (Dz. Urz. 
UE L 316 z 02.12.2009, str. 65), 
                                                 
1)  Minister  Rolnictwa  i  Rozwoju  Wsi  kieruje  działem  administracji  rządowej  –  rolnictwo,  na  podstawie  §  1 
ust. 2 pkt 1 rozporządzenia  Prezesa  Rady Ministrów z  dnia  18 listopada 2011 r. w sprawie  szczegółowego 
zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 248, poz. 1486). 
2)   Zmiany  wymienionej  ustawy  zostały  ogłoszone  w  Dz.  U.  z  2012  r.  poz.  1529,  z  2013  r.  poz.  311  oraz 
z 2014 r. poz. ...). 
– 2 – 
g)  jednolitej  płatności  obszarowej,  płatności  uzupełniającej,  o  której  mowa  w  art.  7 
ust. 2a ustawy, i wsparcia specjalnego w przypadku śmierci rolnika, która nastąpiła 
w okresie od dnia złożenia wniosku o przyznanie tych płatności lub tego wsparcia 
do dnia doręczenia decyzji w sprawie ich przyznania, 
h)  jednolitej  płatności  obszarowej,  płatności  uzupełniającej,  o  której  mowa  w  art.  7 
ust. 2a  ustawy,  i  wsparcia  specjalnego  w  przypadku  rozwiązania  albo 
przekształcenia  rolnika  albo  wystąpienia  innego  zdarzenia  prawnego,  w  wyniku 
których zaistniało następstwo prawne, z wyłączeniem przypadku, o którym mowa 
w  art.  22  ust.  1  ustawy,  w  okresie  od  dnia  złożenia  wniosku  o  przyznanie  tych 
płatności lub tego wsparcia do dnia doręczenia decyzji w sprawie ich przyznania,”; 
2) 
uchyla się § 3 ust. 3; 
3) 
uchyla się § 5–10; 
4) 
§ 17 otrzymuje brzmienie: 
„§  17.  Dołączane  do  wniosków  w  sprawach  dotyczących  płatności  w  ramach 
systemów wsparcia bezpośredniego dokumenty wymienione w § 3 ust. 5, § 4 ust. 2, § 11 
ust. 1, ust. 2 pkt 1, ust. 3, 3a i ust. 6 pkt 1, 2 i 5 oraz § 13b ust. 1, 3 i 4 oraz ust. 7 pkt 2–4 
sporządza się na formularzach opracowanych i udostępnionych przez Agencję.”. 
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 15 marca 2014 r. 
 
MINISTER ROLNICTWA 
I ROZWOJU WSI 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
01/49rch 
strony : 1 ... 10 ... 19 . [ 20 ] . 21 ... 23

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: