eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2068
  • Data wpłynięcia: 2014-01-21
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
  • data uchwalenia: 2014-01-24
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 240

2068

Proponuje  się,  aby  projektowane  rozporządzenie  weszło  w  ycie  z  dniem  15  marca 
2014  r.,  tj.  z  dniem,  w  którym  rozpoczyna  się  termin  składania  wniosków  o  przyznanie 
płatności za 2014 r. 
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej. 
Projekt rozporządzenia ma na celu wdro enie przepisów Unii źuropejskiej, w związku 
z tym nie podlega procedurze notyfikacji zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 
23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu  funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm 
i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597). 
Projekt  rozporządzenia  wraz  z  dokumentami  dotyczącymi  prac  nad  tym  projektem 
zostanie  zamieszczony  na  stronie  Biuletynu  Informacji  Publicznej  Ministerstwa  Rolnictwa 
i Rozwoju  Wsi,  zgodnie  z  przepisami  ustawy  z  dnia  7  lipca  2005  r.  o  działalności 
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z pó n. zm.), oraz na 
stronie Biuletynu Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji. 
Projekt  rozporządzenia  zostanie  ujęty  w  wykazie  prac  legislacyjnych  Ministra 
Rolnictwa i Rozwoju Wsi. 
 

OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR) 
 
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowane rozporządzenie 
Uchylane przepisy dotyczą: 
  rolników, którzy otrzymywali płatność uzupełniającą w sektorze I (beneficjentami tej 
płatności za 2013 r. jest ok. 1,18 mln rolników), 
  rolników, którzy otrzymywali płatność uzupełniającą w sektorze upraw paszowych na 
trwałych  u ytkach  zielonych  (beneficjentami  tej  płatności  za  2013  r.  jest 
ok. 0,51 mln rolników), 
  rolników,  którzy  byli  objęci  w  2013  r.  redukcją  płatności  krajowych,  tj.  rolników, 
którzy  otrzymywali  krajowe  płatności  uzupełniające,  a  łączna  kwota  płatności 
(krajowych  i  unijnych)  przekraczała  5000  euro  (wśród  wnioskujących  o  przyznanie 
płatności za 2013 r. jest prawie 130 tys. takich rolników), 
  rolników, którzy byli objęci w 2013 r. redukcją płatności unijnych, tj. rolników, którzy 
otrzymywali  płatności  unijne  w  kwocie  przekraczającej  300 000  euro  (wśród 
wnioskujących o przyznanie płatności za 2013 r. jest ok. 180 takich rolników). 
 
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji społecznych 
Projekt  rozporządzenia  zostanie  uzgodniony  z  następującymi  organizacjami 
społecznymi: 
1)  Ogólnopolskim 
Porozumieniem 
Związków 
Zawodowych 
Rolników  
i Organizacji Rolniczych; 
2)  Sekretariatem Rolnictwa Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”; 
3)  Niezale nym  Samorządnym  Związkiem  Zawodowym  Rolników  Indywidualnych 
„Solidarność”; 
4)  Związkiem Zawodowym Rolników Rzeczpospolitej „SOLIDARNI”; 
5)  Związkiem Zawodowym Pracowników Rolnictwa w Rzeczypospolitej Polskiej; 
6)  Związkiem Zawodowym Rolników „Ojczyzna”; 
7)  Związkiem Zawodowym Rolnictwa i Obszarów Wiejskich „RźżIONY”; 
8)  Krajowym Związkiem Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych; 
9)  Żederacją Związków Pracodawców – Dzier awców i Właścicieli Rolnych; 
 

10)  Związkiem Zawodowym Centrum Narodowe Młodych Rolników; 
11)  Żederacją Bran owych Związków Producentów Rolnych; 
12)  Krajową Radą Izb Rolniczych; 
13)  Krajową Izbą żospodarczą, Komitetem Rolnictwa i Obrotu Rolnego; 
14)  Związkiem Zawodowym Rolnictwa „Samoobrona”; 
15)  Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych; 
16)  Żorum Związków Zawodowych; 
17)  Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych; 
18)  Pracodawcami Rzeczypospolitej Polskiej; 
19)  Związkiem Rzemiosła Polskiego; 
20)  Business Centre Club; 
21)  Związkiem Zawodowym Wsi i Rolnictwa „Solidarność Wiejska”; 
22)  Krajową Radą Spółdzielczą; 
23)  Krajowym Związkiem Rewizyjnym Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych; 
24)  Radą żospodarki  ywnościowej; 
25)  Polskim Związkiem Ogrodniczym; 
26)  Polską Izbą Ogrodniczą; 
27)  Związkiem Sadowników RP; 
28)  Związkiem Sadowników Polskich; 
29)  Towarzystwem Rozwoju Sadów Karłowych; 
30)  Krajowym Związkiem Zrzeszeń Plantatorów Owoców i Warzyw do Przetwórstwa; 
31)  Krajowym  Związkiem  Stowarzyszeń  Producentów  Ziemniaków  Skrobiowych 
w Polsce; 
32)  Stowarzyszeniem Producentów Skrobi Ziemniaczanej; 
33)  Polską żrupą Producentów Skrobi Ziemniaczanej i Modyfikatów; 
34)  Stowarzyszeniem  Producentów  Ziemniaków  Skrobiowych  przy  PPZ  S.A.  
w Niechlowie; 
35)  Zrzeszeniem Plantatorów i Producentów Ziemniaków w Luboniu; 
36)  Zrzeszeniem Producentów Ziemniaka w Pile; 
37)  Stowarzyszeniem  Producentów  Ziemniaka  Skrobiowego  przy  PPZ  Trzemeszno 
Sp. z o. o.; 
38)  Wielkopolskim Przedsiębiorstwem Przemysłu Ziemniaczanego S. A.; 
39)  Polskim Związkiem Producentów Chmielu; 
40)  Związkiem Polskich Producentów Chmielu; 
 

41)  Krajowym Związkiem Plantatorów Chmielu; 
42)  Krajowym Związkiem Plantatorów Tytoniu w Lublinie; 
43)  Polskim Związkiem Plantatorów Tytoniu w Krakowie; 
44)  Związkiem Plantatorów Tytoniu w Lublinie; 
45)  Związkiem Plantatorów Tytoniu w Krasnymstawie; 
46)  Izbą Zbo owo-Paszową; 
47)  Krajowym Związkiem Plantatorów Buraka Cukrowego. 
 
3.  Wpływ  projektowanego  rozporządzenia  na  sektor  finansów  publicznych,  w  tym 
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego 
Projektowane  rozporządzenie  nie  będzie  miało  wpływu  na  sektor  finansów 
publicznych, w tym na bud et państwa. 
Stosowanie przejściowego wsparcia krajowego za 2014 r. w sektorze chmielu, skrobi 
ziemniaczanej  i  tytoniu  wynika  z  ustawy  o  płatnościach  w  ramach  systemów  wsparcia 
bezpośredniego,  a  poziom  tego  wsparcia  będzie  wynikał  z  rozporządzeń  w  sprawie  stawek 
płatności w tych sektorach. Projektowane rozporządzenie określa szczegółowe warunki i tryb 
przyznawania oraz wypłaty płatności, a zatem nie spowoduje zwiększenia wydatków bud etu 
państwa. 
Projektowane  rozporządzenie  nie  spowoduje  zmniejszenia  dochodów  bud etu 
państwa. 
 
Projektowane  rozporządzenie  nie  będzie  miało  wpływu  na  bud ety  jednostek 
samorządu terytorialnego i pozostałych jednostek sektora finansów publicznych. 
 
4. Wpływ projektowanego rozporządzenia na rynek pracy 
Wejście w  ycie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy. 
 
5.  Wpływ  projektowanego  rozporządzenia  na  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw 
 
Wejście  w  ycie  projektowanego  rozporządzenia  nie  wpłynie  na  konkurencyjność 
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw. 
 

 
6. Wpływ projektowanego rozporządzenia na sytuację i rozwój regionalny 
 
Wejście  w  ycie  projektowanego  rozporządzenia  nie  wpłynie  na  sytuację  i  rozwój 
regionalny. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5-01-dg 
 

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 20 ... 23

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: