eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 206
  • Data wpłynięcia: 2012-02-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
  • data uchwalenia: 2012-04-27
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 589

206


1) w celu odparcia bezpośredniego i

bezprawnego zamachu na życie,

zdrowie lub wolność

funkcjonariusza lub innej osoby

oraz w celu przeciwdziałania

czynnościom zmierzającym

bezpośrednio do takiego zamachu;

2) przeciwko osobie

niepodporządkowującej się

wezwaniu do natychmiastowego

porzucenia broni lub innego

niebezpiecznego narzędzia, którego

użycie zagrozić może życiu,

zdrowiu lub wolności

funkcjonariusza albo innej osoby;

3) przeciwko osobie, która usiłuje

bezprawnie, przemocą odebrać

broń palną funkcjonariuszowi lub

innej osobie uprawnionej do

posiadania broni palnej;

4) w celu odparcia bezpośredniego,

bezprawnego zamachu na obiekty

służące obronności państwa lub

ważne dla gospodarki narodowej, a

także na obiekty Straży Granicznej

lub służące ochronie granicy

państwowej;
rozporz
5) w celu odparcia bezpośredniego
ądzenie
zamachu na nienaruszalność
Rady
granicy państwowej ze strony osób
Ministr
działających w sposób
ów z
zorganizowany, które przemocą
dnia 17
wymuszają przekroczenie granicy
lutego
państwowej przy użyciu broni lub
1998 r.
pojazdu;
w
6) w celu odparcia zamachu na
sprawie
mienie, stwarzającego jednocześnie
określe
bezpośrednie zagrożenie dla życia,
nia
zdrowia lub wolności człowieka;
warunk
7) w bezpośrednim pościgu za osobą,
ów i
wobec której użycie broni było
sposobu
dopuszczalne w przypadkach
u ycia
określonych w pkt 1-6, albo za
środkó
osobą, wobec której istnieje
w
uzasadnione podejrzenie
przymu
popełnienia zabójstwa, zamachu
su
terrorystycznego, uprowadzenia
bezpośr
osoby w celu wymuszenia okupu
ednie
lub określonego zachowania,
go i
rozboju, kradzieży rozbójniczej,
u ycia
wymuszenia rozbójniczego,
broni
umyślnego ciężkiego uszkodzenia
palnej
ciała, zgwałcenia, podpalenia lub
przez
umyślnego sprowadzenia w inny
funkcjo
sposób niebezpieczeństwa
nariu-
powszechnego dla życia albo
szy
zdrowia;
Stra y
8) w celu ujęcia osoby, o której mowa
Granicz
w pkt 7, jeśli schroniła się ona w
nej
miejscu trudno dostępnym, a z
oraz
okoliczności towarzyszących
warunk
wynika, że może użyć broni palnej
ów i
lub innego niebezpiecznego
sposobu
narzędzia, którego użycie zagrozić
u ycia
może życiu lub zdrowiu;
środkó
9) w celu odparcia gwałtownego,
w
bezpośredniego i bezprawnego
przymu
zamachu na konwój ochraniający
su
osoby, materiały zawierające
bezpośr
informacje niejawne, pieniądze
ednie
albo inne przedmioty wartościowe;
go,
10) w celu ujęcia lub udaremnienia
a tak e
ucieczki osoby zatrzymanej,
zasad
tymczasowo aresztowanej lub
u ycia
odbywającej karę pozbawienia
broni
wolności, jeśli:
palnej
a) ucieczka osoby pozbawionej
przez
wolności stwarza zagrożenie dla
pododd
życia albo zdrowia ludzkiego,
ziały
b) istnieje uzasadnione
odwodo
podejrzenie, że osoba
we
pozbawiona wolności może
Stra y
użyć broni palnej, materiałów
Granicz
wybuchowych lub
nej
niebezpiecznego narzędzia,
c) pozbawienie wolności nastąpiło
w związku z uzasadnionym
podejrzeniem lub stwierdzeniem
popełnienia przestępstw, o
których mowa w pkt 7.
1a. W działaniach pododdziałów
odwodowych użycie broni palnej może
nastąpić tylko na rozkaz ich dowódcy.
2. Użycie broni palnej nie może
mieć na celu pozbawienia życia,
powinno następować w sposób
wyrządzający możliwie najmniejszą
szkodę osobie, przeciwko której użyto
broni palnej, a także nie może narażać na
niebezpieczeństwo utraty życia lub
zdrowia innych osób.
3. Rada Ministrów, w drodze
rozporządzenia, określa warunki i
sposób użycia środków przymusu
bezpośredniego, a także postępowanie
przy użyciu broni palnej przez
funkcjonariuszy oraz warunki i sposób
użycia środków przymusu
bezpośredniego, a także zasady użycia
broni przez pododdziały odwodowe
Straży Granicznej.
Art. 8 ust. 5
5. Jeżeli wydalenie następuje drogą
T Roz
. 8a

powietrzną, państwa członkowskie
ustawy
Rozdział 8a
uwzględniają wspólne wytyczne

o
w sprawie postanowień
cudzozi
Tranzyt cudzoziemca drogą
dotyczących bezpieczeństwa w
emcach
powietrzną

odniesieniu do wspólnych wydaleń
drogą powietrzną, załączone do
decyzji 2004/573/WE.
Art. 8 ust. 6
6. Państwa członkowskie
T
Nie wymaga uregulowania w

zapewniają skuteczny system
przepisach. Monitorowanie będzie
monitorowania powrotów
następować w drodze czynności
przymusowych.
faktycznych.
9.
Art. 9 ust. 1
Wstrzymanie wydalenia
T
Art. 89
ust. 1 i

Art. 89. 1. Decyzji o wydaleniu
1. Państwa członkowskie przesuwają
97 ust.
cudzoziemca nie wydaje się, a wydanej
termin wydalenia:
2
nie wykonuje, jeżeli:
a) jeżeli miałoby ono naruszać zasadę
ustawy
1) zachodzą przesłanki do udzielenia
non-refoulement, lub
o
zgody na pobyt tolerowany;
b) dopóki obowiązuje zawieszenie
cudzozi
2) cudzoziemiec jest małżonkiem
wykonania decyzji nakazującej
emcach
obywatela polskiego albo
powrót, przyznane zgodnie z art. 13

cudzoziemca posiadającego
ust. 2.

zezwolenie na osiedlenie się lub

zezwolenie na pobyt rezydenta


długoterminowego WE i jego
Art. 9 ust. 2
2. Państwa członkowskie mogą
N

dalszy pobyt nie stanowi

wstrzymać wydalenie na odpowiedni

zagrożenia dla obronności lub
okres, uwzględniając szczególne

bezpieczeństwa państwa lub
okoliczności w danym przypadku.

bezpieczeństwa i porządku
Państwa członkowskie uwzględniają w

publicznego, chyba że związek
szczególności:

małżeński został zawarty w celu

uniknięcia wydalenia;
a) stan fizyczny i psychiczny

3) cudzoziemiec przebywa na
obywatela państwa trzeciego;

terytorium Rzeczypospolitej
b) względy techniczne, takie jak brak

Polskiej na podstawie wizy
możliwości transportu, niemożność

Schengen upoważniającej tylko do
wydalenia z powodu braku ustalenia

wjazdu i pobytu na terytorium
jej tożsamości.

Rzeczypospolitej Polskiej w celu, o

którym mowa w art. 26 ust. 1 pkt

26, lub zezwolenia na zamieszkanie

na czas oznaczony udzielonego na

podstawie art. 53a ust. 2;

4) cudzoziemiec posiada ważne

zezwolenie pobytowe lub inne

zezwolenie uprawniające do

pobytu, wydane przez inne państwo

obszaru Schengen i jego dalszy

pobyt nie stanowi zagrożenia dla

obronności lub bezpieczeństwa

państwa lub bezpieczeństwa i

porządku publicznego, chyba że

nie udał się niezwłocznie na

terytorium tego państwa

członkowskiego Unii Europejskiej,

po pouczeniu go przez organ

właściwy do wydania decyzji o

wydaleniu.


Art. 97.

2. Decyzji o zobowiązaniu

cudzoziemca do opuszczenia terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej nie wydaje się

cudzoziemcowi:

1) małżonkowi obywatela polskiego

albo cudzoziemca posiadającego

zezwolenie na osiedlenie się lub

zezwolenie na pobyt rezydenta

długoterminowego WE;

2) przebywającemu na terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej na

podstawie wizy Schengen

upoważniającej tylko do wjazdu i

pobytu na terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej w celu, o

którym mowa w art. 26 ust. 1 pkt

26, lub zezwolenia na zamieszkanie

na czas oznaczony udzielonego na

podstawie art. 53a ust. 2;

3) czasowo oddelegowanemu w celu

świadczenia usług na terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej przez

pracodawcę mającego siedzibę na

terytorium państwa
strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: