Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw
projekt dotyczy wykonania wyroku Trybunału Konstytucyjnego; zmiany przepisów dotyczących rekrutacji dzieci i młodzieży do publicznych przedszkoli, szkół i placówek na rok 2014/2015
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1917
- Data wpłynięcia: 2013-11-15
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2013-12-06
- adres publikacyjny: Dz.U. 2014 r. poz. 7
1917
– 20 –
4. W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki
badania przydatności albo egzaminu wstępnego w zakresie uzdolnień, predyspozycji lub
praktycznych umiejętności.
5. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie
postępowania rekrutacyjnego, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane
pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) w przypadku kandydata niepełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20c
ust. 2;
2) w przypadku kandydata pełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20g ust. 2
pkt 2.
6. Kryteria, o których mowa w ust. 5, mają jednakową wartość.
7. Dla kandydata ubiegającego się o przyjęcie do szkoły lub placówki artystycznej
do klasy wyższej niż pierwsza albo roku kształcenia wyższego niż pierwszy
przeprowadza się egzamin kwalifikacyjny, który ma na celu sprawdzenie, czy
predyspozycje i poziom umiejętności kandydata odpowiadają programowi klasy albo
roku kształcenia, do której kandydat ma być przyjęty. Przepis ust. 2 i 3 stosuje się.
8. W celu przeprowadzenia egzaminu kwalifikacyjnego dyrektor szkoły lub
placówki artystycznej powołuje komisję kwalifikacyjną, wyznacza jej
przewodniczącego oraz określa zadania członków tej komisji.
9. W przypadku przechodzenia ucznia z jednej szkoły lub placówki artystycznej do
innej szkoły lub placówki artystycznej lub w przypadku wniosku kandydata o przyjęcie
do szkoły lub placówki artystycznej w trakcie roku szkolnego, przepisy ust. 2, 3, 7 i 8
stosuje się odpowiednio.
10. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego określi,
w drodze rozporządzenia:
1)
szczegółowe warunki przyjmowania kandydatów do poszczególnych typów szkół
i placówek artystycznych oraz dokumenty potwierdzające spełnianie tych
warunków,
2)
sposób, szczegółowy tryb i terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego
do poszczególnych typów szkół i placówek artystycznych, w tym zakres,
szczegółowe warunki i tryb przeprowadzania badania przydatności i egzaminu
wstępnego, o których mowa w ust. 4, egzaminu kwalifikacyjnego, o którym mowa
– 21 –
w ust. 7, oraz skład i szczegółowe zadania odpowiednio komisji rekrutacyjnej
i komisji kwalifikacyjnej,
3)
szczegółowe warunki przechodzenia uczniów z jednych typów szkół artystycznych
do innych typów szkół artystycznych
– uwzględniając konieczność zapewnienia przyjmowania kandydatów do wybranych
szkół i placówek artystycznych na równych i przejrzystych zasadach oceny ich
uzdolnień, predyspozycji i praktycznych umiejętności oraz mając na uwadze sprawność
postępowania rekrutacyjnego, a także potrzebę uzupełnienia różnic programowych przez
uczniów, w tym kontynuowania nauki języka obcego nowożytnego w przypadku
prowadzenia przez szkołę artystyczną kształcenia ogólnego.
11. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego może
określić, w drodze rozporządzenia, wzór wniosku o przyjęcie do szkoły i placówki
artystycznej, uwzględniając strukturę organizacyjną szkół i placówek artystycznych.
12. Do postępowania rekrutacyjnego do publicznych szkół i placówek
artystycznych przepisy art. 20s i art. 20t oraz art. 20za–20ze stosuje się odpowiednio.
Art. 20o. 1. Na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia
organizowane w publicznej placówce oświatowo-wychowawczej przyjmuje się
kandydatów zamieszkałych na obszarze danego powiatu.
2. Dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie na zajęcia rozwijające uzdolnienia
dyrektor placówki, o której mowa w ust. 1, może zorganizować przeprowadzenie
badania uzdolnień kierunkowych na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną.
W takim przypadku na zajęcia przyjmuje się kandydatów, którzy uzyskali pozytywny
wynik z badania uzdolnień kierunkowych.
3. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki, o których
mowa w ust. 1 lub 2, niż liczba wolnych miejsc na zajęcia, o których mowa w ust. 1,
organizowane w placówce, o której mowa w ust. 1, w pierwszym etapie postępowania
rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie odpowiednio kryteria, o których mowa
w art. 20c ust. 2. Przepis art. 20c ust. 3 stosuje się.
4. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie
postępowania rekrutacyjnego, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane
pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący, z uwzględnieniem zapewnienia
jak najpełniejszej realizacji potrzeb dziecka i jego rodziny oraz lokalnych potrzeb
społecznych, oraz może być brane pod uwagę kryterium dochodu na osobę w rodzinie
– 22 –
kandydata, o którym mowa w art. 20c ust. 5. Organ prowadzący określa dokumenty
niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów, z tym że spełnienie kryterium dochodu na
osobę w rodzinie kandydata potwierdza się oświadczeniem. Przepisy art. 20c ust. 6, 9
i 10 stosuje się.
5. Kandydaci zamieszkali poza obszarem danego powiatu mogą być przyjęci na
zajęcia, o których mowa w ust. 1, organizowane w placówce, o której mowa w ust. 1, na
terenie tego powiatu, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego zgodnie
z ust. 1–4, dany powiat nadal dysponuje wolnymi miejscami na te zajęcia organizowane
w tej placówce. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio.
Art. 20p. 1. Do publicznych placówek zapewniających opiekę i wychowanie
uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania w pierwszym
etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1)
w przypadku kandydata niepełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20c
ust. 2;
2)
w przypadku kandydata pełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20g ust. 2
pkt 2;
3)
kryteria określone przez organ prowadzący, z uwzględnieniem zapewnienia jak
najpełniejszej realizacji potrzeb wychowanka oraz lokalnych potrzeb społecznych.
2. W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego może być brane pod uwagę
kryterium dochodu na osobę w rodzinie kandydata, o którym mowa w art. 20c ust. 5.
Przepisy art. 20c ust. 9 i 10 stosuje się.
3. Organ prowadzący placówkę, o której mowa w ust. 1, przyznaje każdemu
kryterium, o którym mowa w ust. 1, określoną liczbę punktów, przy czym kryteria,
o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, mają jednakową wartość, a każdemu kryterium,
o którym mowa w ust. 1 pkt 3 i ust. 2, nie może być przyznana liczba punktów wyższa
niż najniższa liczba punktów przyznana za jedno z kryteriów, o których mowa w ust. 1
pkt 1 i 2. Organ prowadzący określa dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów,
o których mowa w ust. 1 pkt 3. Spełnianie kryterium, o którym mowa w ust. 2, jest
potwierdzane oświadczeniem rodzica kandydata.
4. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów
w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu
dana placówka, o której mowa w ust. 1, nadal dysponuje wolnymi miejscami, w drugim
etapie postępowania rekrutacyjnego jest brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.
– 23 –
Art. 20q. 1. Jeżeli kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych jest
realizowane przez publiczne placówki lub ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 3a, jako
forma nieodpłatna lub płatna, w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego do
danej formy pozaszkolnej kształcenia ustawicznego są brane pod uwagę łącznie kryteria,
o których mowa w art. 20g ust. 2 pkt 2. Przepis art. 20c ust. 3 stosuje się.
2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie
postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana publiczna
placówka lub publiczny ośrodek, o których mowa w art. 2 pkt 3a, nadal dysponują
wolnymi miejscami na daną formę pozaszkolną kształcenia ustawicznego, w drugim
etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów według kolejności
zgłoszeń.
3. Przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do form pozaszkolnych prowadzonych
przez publiczne placówki i ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 3a, na zlecenie innych
podmiotów, a także do turnusów dokształcania teoretycznego młodocianych
pracowników.
Art. 20r. 1. Na kwalifikacyjne kursy zawodowe prowadzone przez publiczne
szkoły, placówki lub ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 3a, przyjmuje się
kandydatów, którzy:
1) nie posiadają żadnych kwalifikacji zawodowych albo
2) posiadają już świadectwo albo świadectwa potwierdzające kwalifikacje w danym
zawodzie, a ukończenie kursu umożliwi im kontynuowanie kształcenia
zmierzającego do uzyskania wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w danym
zawodzie zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego;
3)
posiadają zaświadczenie lekarskie, o którym mowa w art. 20f ust. 1 pkt 2.
2. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki, o których
mowa w ust. 1, niż wolnych miejsc w publicznej szkole, placówce lub publicznym
ośrodku, o których mowa w art. 2 pkt 3a, na dany kwalifikacyjny kurs zawodowy lub
jeżeli publiczna szkoła, placówka lub publiczny ośrodek, o których mowa w art. 2
pkt 3a, nadal dysponują wolnymi miejscami na dany kwalifikacyjny kurs zawodowy,
w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie
odpowiednio:
1)
w przypadku kandydatów, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie
art. 16 ust. 6c – kryteria, o których mowa w art. 20c ust. 2;
– 24 –
2)
w przypadku kandydata pełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20g ust. 2
pkt 2.
3. Kryteria, o których mowa w ust. 2, mają jednakową wartość.
4. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie
postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana publiczna
szkoła, placówka lub publiczny ośrodek, o których mowa w art. 2 pkt 3a, nadal
dysponują wolnymi miejscami na dany kwalifikacyjny kurs zawodowy, w drugim etapie
postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów według kolejności zgłoszeń.
5. Organ prowadzący szkołę, placówkę lub ośrodek, o których mowa w art. 2
pkt 3a, może przyjąć miejsce zamieszkania kandydata jako kryterium brane pod uwagę
przed kryteriami, o których mowa w ust. 1.
6. Przepisy ust. 1–5 nie mają zastosowania do postępowania rekrutacyjnego na
kwalifikacyjne kursy zawodowe prowadzone przez szkoły, placówki lub ośrodki,
o których mowa w art. 2 pkt 3a, na zlecenie innych podmiotów.
Art. 20s. Wniosek o przyjęcie do publicznego przedszkola, publicznej innej formy
wychowania przedszkolnego, szkoły, placówki, na zajęcia w placówce oświatowo-
-wychowawczej, na kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych lub
kwalifikacyjny kurs zawodowy, zwany dalej „wnioskiem”, składa się odpowiednio do
dyrektora:
1)
wybranego publicznego przedszkola, publicznej innej formy wychowania
przedszkolnego lub szkoły;
2)
publicznej placówki oświatowo-wychowawczej – na wybrane zajęcia w tej
placówce;
3)
publicznej placówki zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie
pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania;
4)
publicznej placówki lub publicznego ośrodka, o których mowa w art. 2 pkt 3a,
prowadzących kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych – na wybraną
formę pozaszkolną kształcenia ustawicznego;
5)
publicznej szkoły, publicznej placówki lub publicznego ośrodka, o którym mowa
w art. 2 pkt 3a, prowadzących kwalifikacyjne kursy zawodowe – na wybrany
kwalifikacyjny kurs zawodowy;
6)
wybranej publicznej szkoły lub placówki artystycznej.
4. W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki
badania przydatności albo egzaminu wstępnego w zakresie uzdolnień, predyspozycji lub
praktycznych umiejętności.
5. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie
postępowania rekrutacyjnego, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane
pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) w przypadku kandydata niepełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20c
ust. 2;
2) w przypadku kandydata pełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20g ust. 2
pkt 2.
6. Kryteria, o których mowa w ust. 5, mają jednakową wartość.
7. Dla kandydata ubiegającego się o przyjęcie do szkoły lub placówki artystycznej
do klasy wyższej niż pierwsza albo roku kształcenia wyższego niż pierwszy
przeprowadza się egzamin kwalifikacyjny, który ma na celu sprawdzenie, czy
predyspozycje i poziom umiejętności kandydata odpowiadają programowi klasy albo
roku kształcenia, do której kandydat ma być przyjęty. Przepis ust. 2 i 3 stosuje się.
8. W celu przeprowadzenia egzaminu kwalifikacyjnego dyrektor szkoły lub
placówki artystycznej powołuje komisję kwalifikacyjną, wyznacza jej
przewodniczącego oraz określa zadania członków tej komisji.
9. W przypadku przechodzenia ucznia z jednej szkoły lub placówki artystycznej do
innej szkoły lub placówki artystycznej lub w przypadku wniosku kandydata o przyjęcie
do szkoły lub placówki artystycznej w trakcie roku szkolnego, przepisy ust. 2, 3, 7 i 8
stosuje się odpowiednio.
10. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego określi,
w drodze rozporządzenia:
1)
szczegółowe warunki przyjmowania kandydatów do poszczególnych typów szkół
i placówek artystycznych oraz dokumenty potwierdzające spełnianie tych
warunków,
2)
sposób, szczegółowy tryb i terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego
do poszczególnych typów szkół i placówek artystycznych, w tym zakres,
szczegółowe warunki i tryb przeprowadzania badania przydatności i egzaminu
wstępnego, o których mowa w ust. 4, egzaminu kwalifikacyjnego, o którym mowa
– 21 –
w ust. 7, oraz skład i szczegółowe zadania odpowiednio komisji rekrutacyjnej
i komisji kwalifikacyjnej,
3)
szczegółowe warunki przechodzenia uczniów z jednych typów szkół artystycznych
do innych typów szkół artystycznych
– uwzględniając konieczność zapewnienia przyjmowania kandydatów do wybranych
szkół i placówek artystycznych na równych i przejrzystych zasadach oceny ich
uzdolnień, predyspozycji i praktycznych umiejętności oraz mając na uwadze sprawność
postępowania rekrutacyjnego, a także potrzebę uzupełnienia różnic programowych przez
uczniów, w tym kontynuowania nauki języka obcego nowożytnego w przypadku
prowadzenia przez szkołę artystyczną kształcenia ogólnego.
11. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego może
określić, w drodze rozporządzenia, wzór wniosku o przyjęcie do szkoły i placówki
artystycznej, uwzględniając strukturę organizacyjną szkół i placówek artystycznych.
12. Do postępowania rekrutacyjnego do publicznych szkół i placówek
artystycznych przepisy art. 20s i art. 20t oraz art. 20za–20ze stosuje się odpowiednio.
Art. 20o. 1. Na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia
organizowane w publicznej placówce oświatowo-wychowawczej przyjmuje się
kandydatów zamieszkałych na obszarze danego powiatu.
2. Dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie na zajęcia rozwijające uzdolnienia
dyrektor placówki, o której mowa w ust. 1, może zorganizować przeprowadzenie
badania uzdolnień kierunkowych na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną.
W takim przypadku na zajęcia przyjmuje się kandydatów, którzy uzyskali pozytywny
wynik z badania uzdolnień kierunkowych.
3. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki, o których
mowa w ust. 1 lub 2, niż liczba wolnych miejsc na zajęcia, o których mowa w ust. 1,
organizowane w placówce, o której mowa w ust. 1, w pierwszym etapie postępowania
rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie odpowiednio kryteria, o których mowa
w art. 20c ust. 2. Przepis art. 20c ust. 3 stosuje się.
4. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie
postępowania rekrutacyjnego, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane
pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący, z uwzględnieniem zapewnienia
jak najpełniejszej realizacji potrzeb dziecka i jego rodziny oraz lokalnych potrzeb
społecznych, oraz może być brane pod uwagę kryterium dochodu na osobę w rodzinie
– 22 –
kandydata, o którym mowa w art. 20c ust. 5. Organ prowadzący określa dokumenty
niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów, z tym że spełnienie kryterium dochodu na
osobę w rodzinie kandydata potwierdza się oświadczeniem. Przepisy art. 20c ust. 6, 9
i 10 stosuje się.
5. Kandydaci zamieszkali poza obszarem danego powiatu mogą być przyjęci na
zajęcia, o których mowa w ust. 1, organizowane w placówce, o której mowa w ust. 1, na
terenie tego powiatu, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego zgodnie
z ust. 1–4, dany powiat nadal dysponuje wolnymi miejscami na te zajęcia organizowane
w tej placówce. Przepisy ust. 2–4 stosuje się odpowiednio.
Art. 20p. 1. Do publicznych placówek zapewniających opiekę i wychowanie
uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania w pierwszym
etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1)
w przypadku kandydata niepełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20c
ust. 2;
2)
w przypadku kandydata pełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20g ust. 2
pkt 2;
3)
kryteria określone przez organ prowadzący, z uwzględnieniem zapewnienia jak
najpełniejszej realizacji potrzeb wychowanka oraz lokalnych potrzeb społecznych.
2. W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego może być brane pod uwagę
kryterium dochodu na osobę w rodzinie kandydata, o którym mowa w art. 20c ust. 5.
Przepisy art. 20c ust. 9 i 10 stosuje się.
3. Organ prowadzący placówkę, o której mowa w ust. 1, przyznaje każdemu
kryterium, o którym mowa w ust. 1, określoną liczbę punktów, przy czym kryteria,
o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, mają jednakową wartość, a każdemu kryterium,
o którym mowa w ust. 1 pkt 3 i ust. 2, nie może być przyznana liczba punktów wyższa
niż najniższa liczba punktów przyznana za jedno z kryteriów, o których mowa w ust. 1
pkt 1 i 2. Organ prowadzący określa dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów,
o których mowa w ust. 1 pkt 3. Spełnianie kryterium, o którym mowa w ust. 2, jest
potwierdzane oświadczeniem rodzica kandydata.
4. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów
w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu
dana placówka, o której mowa w ust. 1, nadal dysponuje wolnymi miejscami, w drugim
etapie postępowania rekrutacyjnego jest brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.
– 23 –
Art. 20q. 1. Jeżeli kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych jest
realizowane przez publiczne placówki lub ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 3a, jako
forma nieodpłatna lub płatna, w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego do
danej formy pozaszkolnej kształcenia ustawicznego są brane pod uwagę łącznie kryteria,
o których mowa w art. 20g ust. 2 pkt 2. Przepis art. 20c ust. 3 stosuje się.
2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie
postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana publiczna
placówka lub publiczny ośrodek, o których mowa w art. 2 pkt 3a, nadal dysponują
wolnymi miejscami na daną formę pozaszkolną kształcenia ustawicznego, w drugim
etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów według kolejności
zgłoszeń.
3. Przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do form pozaszkolnych prowadzonych
przez publiczne placówki i ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 3a, na zlecenie innych
podmiotów, a także do turnusów dokształcania teoretycznego młodocianych
pracowników.
Art. 20r. 1. Na kwalifikacyjne kursy zawodowe prowadzone przez publiczne
szkoły, placówki lub ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 3a, przyjmuje się
kandydatów, którzy:
1) nie posiadają żadnych kwalifikacji zawodowych albo
2) posiadają już świadectwo albo świadectwa potwierdzające kwalifikacje w danym
zawodzie, a ukończenie kursu umożliwi im kontynuowanie kształcenia
zmierzającego do uzyskania wszystkich kwalifikacji wyodrębnionych w danym
zawodzie zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego;
3)
posiadają zaświadczenie lekarskie, o którym mowa w art. 20f ust. 1 pkt 2.
2. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki, o których
mowa w ust. 1, niż wolnych miejsc w publicznej szkole, placówce lub publicznym
ośrodku, o których mowa w art. 2 pkt 3a, na dany kwalifikacyjny kurs zawodowy lub
jeżeli publiczna szkoła, placówka lub publiczny ośrodek, o których mowa w art. 2
pkt 3a, nadal dysponują wolnymi miejscami na dany kwalifikacyjny kurs zawodowy,
w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie
odpowiednio:
1)
w przypadku kandydatów, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie
art. 16 ust. 6c – kryteria, o których mowa w art. 20c ust. 2;
– 24 –
2)
w przypadku kandydata pełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20g ust. 2
pkt 2.
3. Kryteria, o których mowa w ust. 2, mają jednakową wartość.
4. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie
postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana publiczna
szkoła, placówka lub publiczny ośrodek, o których mowa w art. 2 pkt 3a, nadal
dysponują wolnymi miejscami na dany kwalifikacyjny kurs zawodowy, w drugim etapie
postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów według kolejności zgłoszeń.
5. Organ prowadzący szkołę, placówkę lub ośrodek, o których mowa w art. 2
pkt 3a, może przyjąć miejsce zamieszkania kandydata jako kryterium brane pod uwagę
przed kryteriami, o których mowa w ust. 1.
6. Przepisy ust. 1–5 nie mają zastosowania do postępowania rekrutacyjnego na
kwalifikacyjne kursy zawodowe prowadzone przez szkoły, placówki lub ośrodki,
o których mowa w art. 2 pkt 3a, na zlecenie innych podmiotów.
Art. 20s. Wniosek o przyjęcie do publicznego przedszkola, publicznej innej formy
wychowania przedszkolnego, szkoły, placówki, na zajęcia w placówce oświatowo-
-wychowawczej, na kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych lub
kwalifikacyjny kurs zawodowy, zwany dalej „wnioskiem”, składa się odpowiednio do
dyrektora:
1)
wybranego publicznego przedszkola, publicznej innej formy wychowania
przedszkolnego lub szkoły;
2)
publicznej placówki oświatowo-wychowawczej – na wybrane zajęcia w tej
placówce;
3)
publicznej placówki zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie
pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania;
4)
publicznej placówki lub publicznego ośrodka, o których mowa w art. 2 pkt 3a,
prowadzących kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych – na wybraną
formę pozaszkolną kształcenia ustawicznego;
5)
publicznej szkoły, publicznej placówki lub publicznego ośrodka, o którym mowa
w art. 2 pkt 3a, prowadzących kwalifikacyjne kursy zawodowe – na wybrany
kwalifikacyjny kurs zawodowy;
6)
wybranej publicznej szkoły lub placówki artystycznej.
Dokumenty związane z tym projektem:
- 1917 › Pobierz plik