eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich

Rządowy projekt ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich

- projekt dotyczy określenia zasad ochrony żeglugi morskiej i portów morskich, ochrony życia i zdrowia osób znajdujących się na terenie portów i na statkach zgodnie z wymaganiami określonymi w Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, kodeksie dla ochrony statków i obiektów portowych i rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie wzmcnienia ochrony statków i obiektów portowych

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 472
  • Data wpłynięcia: 2008-04-01
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o ochronie żeglugi i portów morskich
  • data uchwalenia: 2008-09-04
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 171, poz. 1055

472

Zał cznik nr 4


Wykaz portów zawinięć
List of last ports of call

Ja, niżej podpisany, kapitan statku ..................................................... deklaruję, iż statek
zawin ł do następuj cych portów:
As a Master of the ……………… I declare that the ship called at the following ports:
Nr
Nazwa portu
Poziom
Wejście (data/czas) Wyjście (data/czas)
No.
Port’s name
ochrony
arrival (date/time)
departure(date/time)
(statek/port)
Security
level(ship/port)


















Kapitan
..................................
Master Podpis/Signature


10
UZASADNIENIE


Wydanie przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie delegacji zwartej w art.
17 pkt 1 ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich, zgodnie z którą minister właściwy do
spraw gospodarki morskiej określi, w drodze rozporządzenia, wzór zapisu historii statku,
wzór formularza poprawek do zapisu historii statku, wzór indeksu do zapisu historii statku
oraz wzór listy portów zawinięć statku.
Wzór zapisu historii statku określony został w załączniku nr 1 do rozporządzenia i jest
on zgodny z wymaganiami określonymi przez Międzynarodową Organizację Morską.
Wzór poprawek do zapisu historii statku określa załącznik nr 2, natomiast
w załączniku nr 4 została określona lista portów zawinięć. W załączniku nr 3 określony został
indeks poprawek do zapisu historii statku, a w załączniku nr 5 wyjaśnienia.

Projektowane rozporządzenie nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej, zgodnie
z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz.
2039, z późn. zm.)
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w
procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz.1414), przedmiotowy projekt
rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
internetowej Ministerstwa Infrastruktury.

Proponuje się, aby rozporządzenie weszło w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


Projektowane rozporządzenie jest zgodne z przepisami prawa Unii Europejskiej.

OCENA SKUTKÓW REGULACJI


1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projektowane rozporządzenie oddziałuje na kapitanów statków, armatorów oraz dyrektorów
urzędów morskich.

2. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorz du terytorialnego

11
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na sektor finansów publicznych,
w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.

3. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.

4. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz na sytuację i rozwój regionalny.
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz na sytuację i rozwój
regionalny.

5. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia zostanie poddany szerokim konsultacjom społecznym z podmiotami
reprezentującymi środowisko morskie.


03/11zb

12

Projekt



ROZPORZ DZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia

w sprawie szczegółowych zadań i sposobu działania punktu odbioru alertu
oraz wymagań dotycz cych funkcjonowania systemu alertu


Na podstawie art. 17 pkt 2 ustawy z dnia .....………… 2008 r. o ochronie żeglugi
i portów morskich (Dz. U. Nr …, poz. ...) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa:
1) szczegółowe zadania i sposób działania punktu odbioru alertu;
2) wymagania dotyczące funkcjonowania systemu alertu.

§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) alercie niejawnym – oznacza to sygnał o zagrożeniu bądź naruszeniu ochrony statku
wysyłany automatycznie przez statek po uruchomieniu systemu ukrytego
alarmowania;
2) alercie jawnym – oznacza to sygnał o zagrożeniu bądź naruszeniu ochrony statku;
nadawany przy pomocy standartowych systemów komunikacyjnych;
3) punkcie odbioru alertu – oznacza to Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne
wchodzące w skład Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa.

§ 3. 1. Każdy statek, odbywający podróże międzynarodowe, o którym mowa w Rozdziale XI-
2 Konwencji SOLAS, powinien być zaopatrzony w system alertu.
2. W przypadku aktywacji system alertu niejawnego (ukrytego) system ten:

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2
pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).




1) uruchamia alert i przekazuje go ze statku na brzeg do punktu odbioru alertu,
identyfikując statek, jego pozycję oraz wskazując, że ochrona statku jest zagrożona
lub została zmniejszona;
2) nie przekazuje sygnału alertu do jakichkolwiek innych statków;
3) nie podnosi alarmu na pokładzie statku;
4) będzie nadawał alert do momentu wyłączenia lub przewrócenia ustawień
wyjściowych.
3. System alertu niejawnego (ukrytego):
1) będzie umożliwiał jego aktywację z mostka nawigacyjnego oraz z co najmniej
jednego innego miejsca;
2) będzie zgodny ze standardami funkcjonalnymi nie niższymi niż przyjęte przez IMO.
4. Wymagania dotyczące funkcjonowania systemu alertu niejawnego (ukrytego) określa
załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 4. Procedurę postępowania punktu odbioru alertu po odebraniu alertu określa załącznik nr 2
do rozporządzenia.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


Minister Infrastruktury

2
strony : 1 ... 10 ... 20 . [ 21 ] . 22 ... 30 ... 59

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: