eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw

projekt przewiduje zmiany przepisów ustanawiających wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego dla rolników w ramach wspólnej polityki rolnej wynikające z konieczności dostosowania przepisów krajowych do przepisów UE

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3781
  • Data wpłynięcia: 2011-01-07
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2011-02-04
  • adres publikacyjny: Dz.U. 2011 Nr 54, poz. 278

3781

identyfikacyjny nadany w trybie ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o krajowym
systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji
wniosków o przyznanie płatności (Dz. U. z 2004 r. Nr 10, poz. 76, z pó n. zm.) –
je eli został nadany; numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym
podmiotów gospodarki narodowej (REGON) – je eli został nadany; numer
ewidencyjny powszechnego elektronicznego systemu ewidencji ludności (PESEL) –
w przypadku osoby fizycznej, natomiast je eli osoba fizyczna nie posiada
obywatelstwa polskiego – wniosek zawierałby kod kraju, numer paszportu lub innego
dokumentu to samości. Ponadto proponuje się, aby wniosek zawierał adres poczty
elektronicznej, o ile wnioskodawca posiada, wskazanie sposobu doręczenia loginu i
kodu dostępu do systemu teleinformatycznego Agencji oraz podpis wnioskodawcy.

Zgodnie z § 4 ust. 4 proponuje się, aby w przypadku, gdy wnioskodawca nie
posiada numeru identyfikacyjnego, wniosek o nadanie loginu i kodu dostępu zawierał
adres korespondencyjny, na który login i kod dostępu do systemu
teleinformatycznego Agencji zostanie przesłany.

W § 4 ust. 5 zaproponowano równie , aby wniosek o nadanie loginu i kodu
dostępu był sporządzany na formularzu opracowanym i udostępnionym przez
Agencję. Ponadto zaproponowano, aby login i kod dostępu do systemu
teleinformatycznego Agencji:
− kierownik biura powiatowego nadawał w terminie 21 dni od dnia zło enia
wniosku o nadanie loginu i kodu dostępu;
− wnioskodawca odbierał bezpośrednio w biurze powiatowym Agencji albo
− Agencja przesyłała przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru na adres
wskazany we wniosku o wpis do ewidencji, o którym mowa w art. 11 ust. 1
ustawy o krajowym systemie lub wskazany we wniosku o nadanie loginu i
kodu dostępu albo w formie elektronicznej przy zastosowaniu fizycznych lub
logicznych zabezpieczeń chroniących przed nieuprawnionym dostępem.

W niniejszym projekcie rozporządzenia zaproponowano, aby login i kod
dostępu mogły być u ywane przez wnioskodawcę, któremu zostały one nadane lub
przez pełnomocnika wnioskodawcy, je eli został ustanowiony. Natomiast w
przypadku utraty loginu lub kodu dostępu, wnioskodawca zobowiązany byłby
niezwłocznie poinformować właściwe biuro powiatowe Agencji w celu zablokowania
dostępu do systemu teleinformatycznego Agencji.

10
Zgodnie z § 5, w przypadku trzykrotnego podania błędnego kodu dostępu
podczas logowania, proponuje się, aby Agencja blokowała dostęp do systemu
teleinformatycznego Agencji. Po zablokowaniu systemu w powy szym przypadku,
dostęp do systemu teleinformatycznego mógłby nastąpić po uzyskaniu przez
wnioskodawcę loginu i kodu dostępu po ponownym zło eniu wniosku o nadanie
loginu i kodu dostępu.
Zaproponowano równie , aby w przypadku gdy niezbędne jest dołączenie do
wniosku składanego za pomocą formularza umieszczanego na stronie internetowej
Agencji dokumentów, na których wymagane są podpisy osoby trzeciej,
wnioskodawca dołączałby kopie tych dokumentów w formie elektronicznej w postaci
pliku w formacie JPEG, PDF, GIF, TIF lub TIFF.
W § 7 projektu proponuje się, aby po zatwierdzeniu danych w formularzu
wniosku, wnioskodawca uzyskiwał z systemu teleinformatycznego Agencji
potwierdzenie zawierające unikalny numer nadany przez system oraz datę zło enia
wniosku. Natomiast za datę zło enia wniosku za pomocą formularza umieszczanego
na stronie internetowej Agencji, uwa a się datę zatwierdzenia wprowadzonych
danych.
Ponadto w projekcie zaproponowano, aby wnioskodawca, któremu ju
przyznano login i kod dostępu do systemu teleinformatycznego Agencji na podstawie
przepisów określających szczegółowe warunki i tryb składania wniosków lub
zgłoszeń określonych w tych przepisach za pomocą formularza umieszczonego na
stronie internetowej Agencji, wydanych na podstawie ustawy z dnia 28 listopada
2003 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji
Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji 4 Rolnej (Dz. U. Nr 229,
poz. 2273, z pó n. zm.), ustawy z dnia 2 kwietnia 2004 r. o systemie identyfikacji i
rejestracji zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 204, poz. 1281 oraz z 2009 r. Nr 116, poz.
976) lub ustawy z dnia 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z
udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów
Wiejskich, mógł zło yć wniosek na formularzu, o którym mowa w § 1 pkt 1, przy
u yciu tego loginu i kodu dostępu.
W § 9 proponuje się, aby w 2011 r. login i kod dostępu do systemu
teleinformatycznego Agencji, kierownik biura powiatowego Agencji nadawał w
terminie 14 dni od dnia zło enia wniosku o nadanie loginu i kodu dostępu.

11
Zgodnie z § 10 projektu rozporządzenia proponuje się, aby rozporządzenie
weszło w ycie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
Rozporządzenie ma na celu wykonanie przepisów prawa Unii Europejskiej.
W związku z powy szym jego projekt nie będzie podlegał procedurze notyfikacji
zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie
sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz.
U. Nr 239, poz. 2039 oraz 2004 r. Nr 65, poz. 597).
Projekt
rozporządzenia został zamieszczony na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi zgodnie z przepisami ustawy z dnia
7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr
169, poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337).


Ocena skutków regulacji

1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Projektowane rozporządzenie będzie oddziaływało na rolników ubiegających się o
przyznanie płatności bezpośrednich, płatności uzupełniającej lub płatności cukrowej,
płatności do pomidorów i wsparcia specjalnego.

2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
Projekt rozporządzenia został uzgodniony z następującymi organizacjami
społecznymi:
1)
Sekretariatem Rolnictwa Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”
2) Związkiem Zawodowym Rolnictwa „Samoobrona”
3)
Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych Rolników i Organizacji
Rolniczych
4) Niezale nym Samorządnym Związkiem Zawodowym Rolników Indywidualnych
„Solidarność”
5) Związkiem Zawodowym Rolników Rzeczpospolitej „Solidarni”
6) Związkiem Zawodowym Rolników „Ojczyzna”
7) Związkiem Zawodowym Pracowników Rolnictwa w RP

12
8) Krajowym
Związkiem Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych
9) Krajowym
Związkiem Plantatorów Buraka Cukrowego
10) Federacją Związków Pracodawców – Dzier awców i Właścicieli Rolnych
11) Związkiem Zawodowym Centrum Narodowe Młodych Rolników
12) Federacją Bran owych Związków Producentów Rolnych
13) Krajową Radą Izb Rolniczych
14) Krajową Izbą Gospodarczą, Komitet Rolnictwa i Obrotu Rolnego
15) Krajowym
Zrzeszeniem Producentów Rzepaku
16) Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych
17) Business Centre Club
18) Forum
Związków Zawodowych
19) Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych LEWIATAN
20) Konfederacją Pracodawców Polskich
21) Związkiem Rzemiosła Polskiego
22) Radą Gospodarki ywnościowej
23) Krajowym
Związkiem Rewizyjnym Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych
24) Krajową Radą Spółdzielczą.

3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na sektor finansów
publicznych. Koszty poniesione na budowę funkcjonalności umo liwiającej składanie
wniosków za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa zostaną zrealizowane ze środków własnych Agencji, zgodnie
z załącznikiem do ustawy bud etowej.

4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.

5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na konkurencyjność
polskiej gospodarki i nie wpłynie na przedsiębiorczość.


13
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w ycie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na rozwój regionalny.




01/06rch

14
strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 . 15

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: