eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawPoselski projekt ustawy o wspieraniu remontów i termomodernizacji

Poselski projekt ustawy o wspieraniu remontów i termomodernizacji

- projekt dotyczy zasad udzielania wsparcia w przypadku podstawowych form wspierania termomodernizacji oraz remontów i modernizacji (premia termomodernizacyjna i premia remontowa)

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 334
  • Data wpłynięcia: 2008-02-12
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o wspieraniu termomodernizacji i remontów
  • data uchwalenia: 2008-11-21
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 223, poz. 1459

334

2) kalkulację warto ci wskaźnika E, okre lającego
obliczeniowe zapotrzebowanie na energię końcową
(ciepło) do ogrzewania budynku w sezonie grzewczym;
3)
wskazanie rzeczowego zakresu prac niezbędnych do
spełnienia warunku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1
lub ust. 2;
4) plan robót remontowych, o którym mowa w przepisach
okre lających warunki użytkowania budynków miesz
kalnych;
5)
wskazanie zakresu prac remontowych objętych
wnioskowanym przedsięwzięciem remontowym, zgodny
z planem robót remontowych i rzeczowym zakresem
prac, o których mowa w pkt 3;
6) dokumenty okre lające szacowany koszt przedsięw-
zięcia.
Art. 13. 1. BGK przyznaje premie w granicach wolnych rodków
Funduszu.
2. W przypadku okresowego braku wolnych rodków
Funduszu:
1) BGK ogłasza informację o braku wolnych rodków
Funduszu Remontów i Termomodernizacji, a banki
kredytujące wstrzymują przyjmowanie wniosków
począwszy od następnego dnia po takim ogłoszeniu.
Wznowienie przyjmowania wniosków po ustaniu
okresowego braku wolnych rodków następuje w tym
samym trybie;
2) BGK
bezzwłocznie zawiadamia inwestora i bank
kredytujący o pozostawieniu bez rozpatrzenia
złożonego wniosku o przyznanie premii. Wnioski
pozostawione bez rozpatrzenia są rozpatrywane

w pierwszej kolejno ci, po uzyskaniu wolnych rodków
Funduszu.
3. BGK
ogłasza informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 1,
w Biuletynie Informacji Publicznej.

Art. 14. 1. BGK rozpatruje wnioski o premie według kolejno ci, w jakiej
do niego wpłynęły.

2. BGK dokonuje weryfikacji audytu energetycznego lub
audytu remontowego, albo zleca jej dokonanie innym
podmiotom wyłonionym zgodnie z przepisami ustawy

z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U.z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, Nr 170, poz. 1217 i Nr
227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 64, poz. 427 i Nr 82, poz.
560).
3. O negatywnej weryfikacji audytu BGK zawiadamia
inwestora i bank kredytujący.
4. W przypadku pozytywnej weryfikacji audytu oraz stwier-
dzenia, że zostały spełnione warunki przyznania premii,
BGK zawiadamia inwestora i bank kredytujący o
przyznaniu premii, podając jej wysoko ć.
5. W przypadku zmiany umowy kredytu dotyczącej zakresu
przedsięwzięcia lub kwoty kredytu, niezbędne jest ponowne
złożenie wniosku o premię, przy czym w przypadku zmiany
umowy kredytu przed rozpoczęciem weryfikacji audytu,
dotyczącej wyłącznie kwoty kredytu, inwestor zachowuje
prawo do rozpatrzenia wniosku w pierwotnej kolejno ci.
Art. 15. Minister wła ciwy do spraw budownictwa, gospodarki
przestrzennej i mieszkaniowej okre li, w drodze rozporządzenia:
1) szczegółowy zakres i formy audytu energetycznego oraz
audytu remontowego, a także algorytm ich oceny
opłacalno ci oraz wzory kart audytu energetycznego i
audytu remontowego,
2)
szczegółowy sposób i tryb weryfikacji audytu
energetycznego, a także szczegółowe warunki, jakie
powinny spełniać podmioty, którym BGK może zlecać
wykonie weryfikacji takich audytów

– mając na uwadze zapewnienie wyboru optymalnych
wariantów przedsięwzięć oraz poprawno ci wykonywania
audytów, a także kierując się potrzebą wykonywania audytów
wyłącznie przez podmioty dysponujące odpowiednio liczną i
wykwalifikowaną kadrą, posiadającą kilkuletnią praktykę
zawodową oraz do wiadczenie z dziedziny oszczędno ci
energii i szacowania kosztów inwestycji.
Art. 16. 1. BGK przekazuje premię bankowi kredytującemu, jeżeli
inwestycja została:
1) zrealizowana zgodnie z projektem budowlanym;
2) zakończona w terminie okre lonym w umowie kredytu.
2. Bank kredytujący zalicza przekazaną premię na spłatę
wykorzystanego przez inwestora kredytu.
Art. 17. BGK prowadzi w formie elektronicznych baz danych rejestr
budynków, w odniesieniu do których została przyznana premia remontowa lub
termomodernizacyjna, oraz rejestr przyznanych i wypłaconych premii, z
uwzględnieniem potrzeb związanych ze stwierdzeniem, że zostały spełnione
warunki przyznania premii, o których mowa w art. 7.
Art. 18. 1. Z tytułu przyznania premii, BGK pobiera od inwestora opłatę
równą 0,6% kwoty każdej przyznanej premii.
2. Bank kredytujący potrąca opłatę, o której mowa w ust. 1, z
pierwszej transzy udzielonego kredytu i przekazuje ją na
rachunek Funduszu.
Art. 19. Zasady współpracy BGK z bankiem kredytującym w zakresie
trybu i terminów rozliczeń z tytułu przekazywania premii okre la umowa zawarta
przez BGK na podstawie upoważnienia dysponenta Funduszu.
Art. 20. 1. Fundusz Remontów i Termomodernizacji jest państwowym
funduszem celowym.
2. Dysponentem Funduszu jest minister wła ciwy do spraw
budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej.
3. Dysponent Funduszu zawiera z BGK umowę okre lającą
zakres czynno ci wykonywanych przez BGK oraz
wynagrodzenie z tytułu obsługi Funduszu.
4. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 3, ustalane jest
w porozumieniu z ministrem wła ciwym do spraw finansów
publicznych.
5. Fundusz przejmuje aktywa i zobowiązania Funduszu
Termomodernizacji utworzonego na podstawie ustawy, o
której mowa w art. 26 ust. 1.
Art. 21. Przychodami Funduszu są:
1) dotacje z budżetu państwa w wysoko ci okre lonej w
ustawie budżetowej;
2) opłaty, o których mowa w art. 18;
3) odsetki z tytułu oprocentowania rodków Funduszu oraz
odsetki od lokat okresowo wolnych rodków Funduszu
w bankach;
4) inne wpływy.
Art. 22. rodki Funduszu przeznacza się na:
1) wypłatę przyznanych premii, z zachowaniem parytetu
przyznawanych premii: termomodernizacyjnej i remontowej w
odniesieniu do roku kalendarzowego – 3:1;
2) pokrycie kosztów weryfikacji audytów energetycznych i
audytów remontowych;
3) wynagrodzenie BGK z tytułu obsługi Funduszu.
Art. 23. 1. Podstawą gospodarki finansowej Funduszu jest roczny plan
finansowy, sporządzany na każdy rok budżetowy.
2. Roczny plan finansowy Funduszu obejmuje w szczególno ci:
1) przychody i wydatki,
2) stan rodków obrotowych Funduszu na początek i na
koniec roku budżetowego,
3) należno ci i zobowiązania.
3. Projekt rocznego planu finansowego sporządza dysponent
Funduszu.
4. Sprawozdanie z wykonania rocznego planu finansowego
Funduszu sporządza się w terminach i na zasadach
okre lonych w przepisach o finansach publicznych.
5. Wydatki Funduszu, wynikające z rocznego planu finan-
sowego, dokonywane są w ramach posiadanych rodków
finansowych.
6. W razie gdy rodki finansowe gromadzone przez Fundusz
nie są okresowo wykorzystywane na cele wskazane w art.
22, dysponent Funduszu może dokonywać oprocentowanych
lokat terminowych w bankach.
strony : 1 ... 2 . [ 3 ] . 4 . 5

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: