eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach do gruntów rolnych i płatności cukrowej

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o płatnościach do gruntów rolnych i płatności cukrowej

- wprowadzenie nowego brzmienia tytułu ustawy;- znowelizowanie przepisów umożliwiających m.in. wprowadzenie płatności bezpośrednich do owoców miękkich (malin i truskawek) przeznaczonych do przetwórstwa;- znowelizowanie przepisów określających maksymalną kwotę pomocy przyznanej rolnikowi oraz warunków uzyskania płatności przez producenta;- znowlizowanie przepisów określających kompetencje między Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Agencją Rynku Rolnego w zakresie przyjmowania dokumentów od wnioskodawców i innych podmiotów w zakresie zasad przyznawania płatności do upraw roślin energetycznych, a także przepisów ustalających krajowy system kontroli wielkości zbiorów roślin energetycznych, dla których nie określono plonu reprezentatywnego, zarównowykorzystywanych w gospodarstwie jak i dostarczanych pierwszej jednostce przetwórczej albo podmiotowi skupującemu;- znwelizowanie innych przepisów;

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 221
  • Data wpłynięcia: 2008-02-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o płatnościach do gruntów rolnych i płatności cukrowej oraz ustawy o opłacie skarbowej
  • data uchwalenia: 2008-02-29
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 44, poz. 262

221


45
ści na osobę trzecią (przelewu), o której mowa
w przepisach Kodeksu cywilnego.”;
39) w art. 41:
a) wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„W przypadku gdy przepisy Unii Europejskiej dotyczące
płatności obszarowych, płatności cukrowej lub płatności
do pomidorów, w tym przepisy wydane przez Komisję
Europejską działającą w trybie art. 144 ust. 2 rozporzą-
dzenia nr 1782/2003, określają obowiązek podjęcia
działań lub umożliwiają realizację uprawnień przez pań-
stwo członkowskie Unii Europejskiej lub właściwy organ,
lub agencję płatniczą, Rada Ministrów może, w drodze
rozporządzenia:”,
b) pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) określić szczegółowe warunki dotyczące przyzna-
wania płatności obszarowych, płatności cukrowej
lub płatności do pomidorów”,
c) tiret otrzymuje brzmienie:
„ – mając na względzie realizację celów określonych
w przepisach Unii Europejskiej w zakresie płatno-
ści obszarowych, płatności cukrowej lub płatności
do pomidorów.”;
40) w art. 42 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Prezes Agencji, na podstawie danych dotyczących
powierzchni działek rolnych zadeklarowanych we
wnioskach o przyznanie płatności obszarowych, obli-
cza średnią powierzchnię gruntów rolnych w gospo-
darstwie rolnym w poszczególnych województwach
oraz średnią powierzchnię gruntów rolnych w gospo-
darstwie rolnym w kraju w danym roku.”;

46
41) w art. 43 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Agencja
sporządza i podaje do publicznej wiadomości
wykaz rolników, którym przyznano płatności obszaro-
we, płatność cukrową lub płatność do pomidorów.
2. Wykaz, o którym mowa w ust. 1, zawiera imię i nazwi-
sko albo nazwę rolnika, jego miejsce zamieszkania al-
bo siedzibę oraz kwoty poszczególnych płatności ob-
szarowych, płatności cukrowej i płatności do pomido-
rów, przyznanych na podstawie wniosków złożonych
w danym roku.”;
42) art. 45 otrzymuje brzmienie:
„Art. 45. 1. Kto:
1) będąc wnioskodawcą wykorzystującym lub
przetwarzającym rośliny energetyczne na
cele energetyczne w gospodarstwie, o któ-
rym mowa w sekcji 7 rozporządzenia
nr 1973/2004:
a)
nie prowadzi rejestru, o którym
mowa w art. 38 ust. 4 rozporządzenia
nr 1973/2004, lub prowadzi ten rejestr
niezgodnie z przepisami,
b) uniemożliwia lub utrudnia przeprowa-
dzenie kontroli na miejscu, o której
mowa w art. 35 lit. b i art. 39 ust. 4 roz-
porządzenia nr 1973/2004,
c) nie zapewnia wartości gospodarczej
produktów energetycznych uzyska-
nych w drodze przetwarzania, o której
mowa w art. 24 ust. 6 rozporządzenia
nr 1973/2004,

47
d)
wykorzystuje lub przetwarza rośliny
energetyczne na cele energetyczne nie-
zgodnie z przepisami, w tym nie prze-
twarza na produkty końcowe roślin ener-
getycznych w ilości równej co najmniej
plonom reprezentatywnym albo całkowi-
tej ilości tych roślin, w przypadku gdy dla
danej rośliny energetycznej nie określo-
no plonu reprezentatywnego, lub nie wy-
korzystał lub nie przetworzył roślin ener-
getycznych do dnia, o którym mowa
w art. 10a,
2) będąc zatwierdzonym podmiotem skupującym:
a) nie przekazuje roślin energetycznych pierw-
szej jednostce przetwórczej, zgodnie

z art. 27 ust. 4 rozporządzenia nr 1973/2004,
b) uniemożliwia lub utrudnia przeprowadzenie
kontroli na miejscu, o której mowa w art. 39
ust. 2 rozporządzenia nr 1973/2004,
c) nie prowadzi rejestru, o którym mo-
wa

w

art.
38 ust. 1 i 3 rozporządzenia
nr 1973/2004, lub prowadzi ten rejestr
niezgodnie z przepisami,
d) odmówił podpisania oświadczenia, o któ-
rym mowa w art. 27 ust. 2 rozporządzenia
nr 1973/2004,
e) nie przyjmuje od wnioskodawcy roślin ener-
getycznych zgodnie z zawartą umową albo
całkowitej ilości roślin energetycznych,
w przypadku gdy dla danej rośliny energe-

48
tycznej nie określono plonu reprezentatyw-
nego,
3) będąc zatwierdzoną pierwszą jednostką prze-
twórczą:
a) nie zapewnia wartości gospodarczej produk-
tów energetycznych uzyskanych w drodze
przetwarzania, o której mowa w art. 24
ust. 6 rozporządzenia nr 1973/2004,
b) przetwarza rośliny energetyczne na cele
energetyczne niezgodnie z przepisami,
w tym nie przetwarza na produkty końcowe
określone w umowie roślin energetycznych
w ilości równej co najmniej plonom repre-
zentatywnym albo całkowitej ilości tych ro-
ślin, w przypadku gdy dla danej rośliny
energetycznej nie określono plonu repre-
zentatywnego, lub nie przetworzył roślin
energetycznych do dnia 31 lipca drugiego
roku po roku zbiorów,
c) uniemożliwia lub utrudnia przeprowadzenie
kontroli na miejscu, o której mowa w art. 39
ust. 3 rozporządzenia nr 1973/2004,
d) nie prowadzi rejestru, o którym mowa
w art. 38 ust. 1 i 2 rozporządzenia
nr 1973/2004, lub prowadzi ten rejestr nie-
zgodnie z przepisami,
e) odmówił podpisania oświadczenia, o któ-
rym mowa w art. 27 ust. 2 rozporządzenia
nr 1973/2004,
f) nie przyjmuje od wnioskodawcy roślin ener-
getycznych zgodnie z zawartą umową albo

49
całkowitej ilości roślin energetycznych,
w przypadku gdy dla danej rośliny energe-
tycznej nie określono plonu reprezentatyw-
nego
– podlega karze pieniężnej.
2. Wysokość kary pieniężnej, o której mowa
w ust. 1, nie może przekroczyć równowartości
zabezpieczenia, które podlegałoby przepadko-
wi zgodnie z przepisami rozporządzenia
nr 1973/2004 i rozporządzenia Komisji (EWG)
nr 2220/85 z dnia 22 lipca 1985 r. ustanawia-
jącego wspólne szczegółowe zasady stoso-
wania systemu zabezpieczeń w odniesieniu
do produktów
rolnych
(Dz. Urz. WE L 205
z 3.08.1985, str. 5, z późn. zm.; Dz. Urz. UE L
Polskie wydanie specjalne, rozdz. 3, t. 6,
str. 186, z późn. zm.) – w przypadku naruszeń
określonych w ust. 1.
3. Minister właściwy do spraw rynków rolnych
określi, w drodze rozporządzenia, wysokość kar
pieniężnych za naruszenia, o których mowa
w ust. 1, różnicując je w zależności od rodzaju
tych naruszeń oraz mając na względzie przepi-
sy art. 32 rozporządzenia nr 1973/2004.”;
43) po art. 45 dodaje się art. 45a w brzmieniu:
„Art. 45a. 1. Kto:
1) będąc wnioskodawcą uprawiającym rośli-
nę energetyczną, dla której nie określono
plonu reprezentatywnego:
a) nie powiadamia właściwego dyrektora
oddziału regionalnego Agencji o termi-
strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20 ... 29

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: