-
20 lat ochrony praw pasażerów lotniczych
13:48 07.10.2024
20 lat temu weszło w życie Rozporządzenia (WE) nr 261/2004, którego celem była ochrona praw pasażerów lotniczych w Unii Europejskiej. Czy poprawiło ono bezpieczeństwo podróżnych? Czy pasażerowie korzystają z przysługujących im praw? Sprawdzili to eksperci z firmy AirCashBack.
-
Darmowy zwrot towaru: za duże wyzwanie dla małych firm?
09:00 25.09.2024
Czy przyjazna polityka zwrotów w sklepie internetowym to jedno z podstawowych narzędzi w walce o zadowolenie i lojalność klienta? Biorąc pod uwagę rezultaty badania zrealizowanego przez IdoSell, odpowiedź na tak postawione pytanie jest zdecydowanie twierdząca. Aż 76% respondentów ...
-
Ważne dla klientów Canal+ i UPC. Brak sprzeciwu nie jest milczącą zgodą konsumenta na niezamówione usługi
09:35 24.09.2024
Klienci byłego UPC korzystający z pakietu "Więcej korzyści dla Ciebie" otrzymają rekompensatę - zwrot opłat za niezamówione usługi. Prezes UOKiK wydał w tej sprawie decyzję zobowiązującą. Z kolei spółce Canal+ Polska postawił zarzuty dotyczące włączania konsumentom usług ...
-
Wjazd do Wielkiej Brytanii: ETA obowiązkowa od kwietnia 2025 r.
00:40 22.09.2024
Podróżowanie do Wielkiej Brytanii uległo znacznym zmianom w ostatnich latach, zwłaszcza po wyjściu tego kraju z Unii Europejskiej. Dodatkowo od kwietnia 2025 roku wszyscy podróżni, którzy nie potrzebują wizy, aby podróżować do Zjednoczonego Królestwa, będą musieli uzyskać ...
-
Czego dotyczyły spory transgraniczne w okresie I-VIII 2024?
12:15 20.09.2024
Większość transgranicznych skarg, zgłaszanych do ECK Polska w okresie od stycznia do końca sierpnia 2024 roku, dotyczyła podróży lotniczych, e-commerce oraz usług turystycznych.
-
Konsument może pozwać przedsiębiorcę przed sąd swojego miejsca zamieszkania
08:24 18.09.2024
Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że konsument może pozwać przedsiębiorcę przed sąd swojego miejsca zamieszkania, jeśli tylko w sprawie występuje tzw. "element zagraniczny". Zasadniczo swojego kontrahenta pozywa się przed sąd, w którym to on ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
-
Dopłata za bagaż podręczny nielegalna? Ryanair przegrywa w sądzie
08:42 17.09.2024
Linie lotnicze Ryanair przegrały proces w portugalskim sądzie. Sprawa dotyczyła uiszczonej przez pasażerkę dopłaty za bagaż podręczny. Sąd uznał, że przewoźnik naliczył ją niesłusznie. Czy ten bezprecedensowy wyrok uruchomi lawinę pozwów?
-
Rynek OZE pod kontrolą UOKiK
11:52 11.09.2024
Konsumenci coraz częściej inwestują w OZE. Niestety przedsiębiorcy oferujący te rozwiązania nie zawsze działają uczciwie. Do UOKiK coraz częściej trafiają skargi od poszkodowanych konsumentów. Dotyczą one przede wszystkim nieuczciwych praktyk i pułapek w umowach. Na co zwrócić ...
-
Opóźniony lub odwołany lot? Można złożyć skargę do Komisji Europejskiej
00:44 07.09.2024
Mijające miesiące nie były najłatwiejsze dla osób podróżujących samolotami. Wszystko za sprawą rekordowych wręcz zakłóceń ruchu lotniczego. Odwołany czy opóźniony lot, a także strajki kontrolerów stały się niemal chlebem powszednim europejskich lotnisk. Aby zminimalizować tego ...
-
Nowe powództwa grupowe lepiej ochronią prawa konsumenta
10:38 03.09.2024
UOKiK informuje o wejściu w życie nowych przepisów, których efektem ma być lepsza ochrona praw konsumenta, w tym łatwiejsze dochodzenie roszczeń na drodze tzw. powództw przedstawicielskich. Lista spraw, które mogą znaleźć rozwiązanie w sądzie, jest długa. Konsumenci mogą liczyć na ...
-
Bagaż podręczny - nowe przepisy od 1 września 2024 roku
12:22 02.09.2024
Od 1 września 2024 roku na lotniskach w całej Europie wprowadzono istotne zmiany dotyczące bagaży podręcznych. Nowe przepisy mają na celu ułatwienie procedur bezpieczeństwa oraz zwiększenie komfortu podróżnych. W związku z tym, wszyscy pasażerowie powinni być świadomi nowych zasad ...
-
Odwołany lub opóźniony lot. Najczęstsze przyczyny i prawa pasażerów
00:10 01.09.2024
Opóźniony lub odwołany lot to sytuacje, którym pasażerowie linii lotniczych stawiać muszą czoła dość często. AirCashBack, firma zajmująca się udzielaniem pomocy w dochodzeniu odszkodowań od linii lotniczych, rzuca światło na najczęstsze przyczyny perturbacji w przelotach. Eksperci ...
-
Pijany pasażer w samolocie a przepisy prawa
12:52 30.08.2024
W ostatnich latach liczba incydentów z udziałem pijanych pasażerów na pokładach samolotów znacząco wzrosła. Linie lotnicze na całym świecie zmagają się z tym problemem. Nietrzeźwi pasażerowie stwarzają realne zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu. Jak tę kwestię reguluje prawo ...
-
Jak bezpiecznie wybierać i stosować suplementy diety?
09:16 26.08.2024
O tym, że suplementy diety to specyfiki, które cieszą się wśród Polaków wyjątkowo dużą popularnością, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Ich wszechobecne reklamy trafiają najwyraźniej na bardzo podatny grunt. Kupując je, warto pamiętać o kilku kwestiach - przypomina EFSA ...
-
Pamiątki z wakacji. Czego nie można przywozić do Polski?
00:21 21.08.2024
Z wakacyjnych podróży często przywozimy różnego rodzaju pamiątki. Jednak nie wszystkie przedmioty możemy legalnie przewieźć do Polski - ostrzegają eksperci z z AirCashBack. Warto znać przepisy celne, aby uniknąć przykrych niespodzianek i kar za przewóz nielegalnych przedmiotów.
-
Overbooking a prawa pasażerów
00:10 18.08.2024
Rzecznik Praw Obywatelskich Marcin Wiącek skierował do Prezesa UOKiK pismo w sprawie praktyk overbookingu stosowanych przez linie lotnicze Ryanair. Powodem interwencji były liczne skargi pasażerów, którzy nie zostali wpuszczeni na pokład samolotu. Jakie prawa ma pasażer w przypadku ...
-
Odwołany lub opóźniony lot a prawo pasażerów do zwrotu kosztów dodatkowych
00:30 15.08.2024
Opóźniony lub odwołany lot może być podstawą do ubiegania się o odszkodowanie. Dotyczy to także nieprzewidzianych kosztów dodatkowych, które musimy ponieść w związku z problemami z lotem. Jakie wydatki zaliczamy do kosztów dodatkowych? Jak składać reklamacje o ich zwrot? Wyjaśnia ...
-
Ceny na parkingach i w myjniach pod lupą Inspekcji Handlowej
09:23 12.08.2024
Inspekcja Handlowa skontrolowała 84 parkingi i 125 myjni samochodowych w całej Polsce. Sprawdzano, czy przedsiębiorcy w prawidłowy sposób informują klientów o cenach usług. Okazało się, że 23 proc. z nich nie robi tego właściwie.
-
Ryanair nie akceptuje mObywatel. Jakie konsekwencje dla pasażerów?
00:35 12.08.2024
Polscy pasażerowie korzystający z linii lotniczych Ryanair mają problemy podczas odprawy, jeśli posługują się jedynie aplikacją mObywatel jako formą identyfikacji tożsamości - zwraca uwagę AirCashBack.
-
Linie lotnicze zawieszają loty do Izraela i Libanu. Co z pasażerami?
12:54 09.08.2024
W związku dużymi napięciami na Bliskim Wschodzie, wiele linii lotniczych nawet z dnia na dzień zawiesza połączenia do Izraela i Libanu - informuje AirCashBack. Eksperci podpowiadają pasażerom, jakie mają prawa w tej sytuacji.
-
Jakie sankcje za nieprzestrzeganie dyrektywy Omnibus?
12:11 08.08.2024
Choć od momentu wprowadzenia przepisów implementujących do naszego porządku prawnego Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. odnoszącą się do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (znaną jako ...
-
Organizator turystyki odpowiedzialny za wypadek w hotelu
00:20 04.08.2024
Okres wakacyjny sprzyja podróżom i choć kojarzy się z beztroską, to właśnie w tym czasie najwięcej osób zmaga się z różnego rodzaju nieprzewidzianymi sytuacjami - począwszy od hoteli odbiegających od standardów, o jakich zapewniał organizator podróży, przez opóźnione loty, aż ...
-
Odszkodowanie za opóźniony lot: Sąd Najwyższy zdecyduje o transgranicznej cesji wierzytelności
08:57 01.08.2024
Podróże lotnicze stały się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia, choć nie zawsze przebiegają bez zakłóceń. Opóźnienia lotów to jedno z najczęstszych wyzwań, z którymi muszą się mierzyć pasażerowie. Ostatnia sprawa sądowa dotycząca odszkodowania za opóźniony lot ...
-
Niedozwolone klauzule umowne - co to oznacza?
09:14 31.07.2024
W systemie prawa cywilnego przewidzianych jest szereg środków prawnych mających na celu ochronę konsumentów, w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego (dalej: kc), czyli osób fizycznych dokonujących czynności prawnej z przedsiębiorcą, która nie jest związana z ich działalnością ...
-
Overbooking, opóźniony lot, zagubiony bagaż. Jakie prawa pasażera?
00:41 21.07.2024
Lot samolotem to wygodny i szybki sposób przemieszczania się, jednak czasem pasażerowie napotykają na różne problemy, takie jak overbooking, opóźnienia lotów czy zagubienie bagażu. Wiedza o przysługujących prawach może znacząco pomóc w takich sytuacjach. Oto przegląd ...