  • 11. Data: 2006-01-23 16:06:51
    Temat: Re: zwiazki zaw. kontra firma.
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jotte porozsypywal nastepujace haczki:
    > Zapodaj link, chętnie poczytam.
    Bylo w wyborczej jakis czas temu, archiwum maja niestety platne... w
    skrocie - zwiazkowcy (nie pamietam czy znp czy solidarnosc) poza
    normalnymi etatami w szkolach, mieli zalatwione "lewe" etaty - nie
    pojawiali sie w szkolach, nie mieli zadnych zajec do prowadzenia, po
    prostu dostawali co m-c pensje. Jak sie podniosla burza to po wielkich
    bojach laskawie sie zadeklarowali ze zrezygnuja z lewych etatow ale
    zazyczyli sobie podwyzki "legalnej" pensji, tak aby nie stracic na tej
    rezygnacji.
    > Nie przeklinaj, kto cię zmusza?
    Nie lubie byc zmuszanym takze do czytania przeklenstw (jak bede chcial
    poczytac/posluchac to sobie "Psy" wlacze albo inny film z Linda)
    > Zatrudnił go w pewnych określonych realiach prawnych. Tym samym zgodził się
    > na ich działanie. Teraz nadal musi realizować ich postanowienia. Aczkolwiek
    > nie twierdzę, że są one w całości słuszne, co nie zmienia faktu iż
    > obowiązują.
    Zatrudnil go na stanowisku X. Ale tenze pracownik nie moze na tym
    stanowisku juz dalej pracowac. Wiec czemu ma tworzyc dla niego
    stanowisko, ktore firmie nie przynosi zadnego dochodu?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 12. Data: 2006-01-23 18:04:59
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Zatrudnił go w pewnych określonych realiach prawnych. Tym samym zgodził
    się
    > na ich działanie. Teraz nadal musi realizować ich postanowienia.

    Zatrudnił go jako montażystę mebli a nie jako szefa ZZ. Skoro pracownik
    utracił możliwość/chęć wykonywania tej pracy to w jakim celu i na jakiej
    zasadzie ma nadal być w firmie? Ma nic nie robić (fikcyjny etat) i brać
    pensję?

  • 13. Data: 2006-01-23 19:39:39
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dr35rq$f31$1@atlantis.news.tpi.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > się
    > Zatrudnił go jako montażystę mebli a nie jako szefa ZZ.
    To błyskotliwa uwaga. Niemniej tzw. pracodawca zatrudnia pracownika a nie
    związkowca. Przynależność związkowa (również funkcja związkowa) jest od
    pracodawcy całkowicie niezależna. To indywidualna sprawa pracownika,
    zatrudniający ma ją jedynie przyjąć do wiadomości i wykonywać dyrektywy
    zawarte w przepisach dotyczących uprawnień związkowych.

    > Skoro pracownik
    > utracił możliwość/chęć wykonywania tej pracy to w jakim celu i na jakiej
    > zasadzie ma nadal być w firmie?
    Najbardziej ogólną odpowiedź znajdziesz w kodeksie pracy i ustawie o
    związkach zawodowych. Są to legalnie uchwalone i obowiązujące w naszym kraju
    akty prawne.

    > Ma nic nie robić (fikcyjny etat) i brać
    > pensję?
    Nie.

    Jotte

  • 14. Data: 2006-01-23 20:06:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@W...pl> napisał

    > Nie.

    Możesz rozwinąć?
    Z pierwszego postu wiemy, że:
    1. dany pracownik nie może wykonywać dotychczasowej pracy
    2. wnioskuje o STWORZENIE specjalnie dla niego "stanowiska pracy"
    3. osoba odpowiedzialna za ten kawałek firmy stwierdza, że takie
    stanowisko jest zbędne (z punktu widzenia firmy)

    Naprawdę jestem ciekaw jakie rozwiązanie proponujesz.

  • 15. Data: 2006-01-23 20:46:43
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dr3cv1$gvo$1@atlantis.news.tpi.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > Możesz rozwinąć?
    Spróbuję.

    > Z pierwszego postu wiemy, że:
    > 1. dany pracownik nie może wykonywać dotychczasowej pracy
    Załóżmy, że to fakt bezdyskusyjny.

    > 2. wnioskuje o STWORZENIE specjalnie dla niego "stanowiska pracy"
    Proponuje pracodawcy jakieś wyjście. Niekoniecznie ekonomicznie uzasadnione,
    ale on w ogóle nie musi tego robić.

    > 3. osoba odpowiedzialna za ten kawałek firmy stwierdza, że takie
    > stanowisko jest zbędne (z punktu widzenia firmy)
    Zasadność tego stwierdzenia nie jest niczym potwierdzona.

    > Naprawdę jestem ciekaw jakie rozwiązanie proponujesz.
    Z tego co wynika z postu, to on jest chroniony przed zwolnieniem na mocy
    ustawy o ZZ jako mandatariusz związkowy. W tej sytuacji to pracodawca musi
    kombinować jak go "zagospodarować". Nic nie wiemy o firmie, charakterze
    zatrudnienia tego związkowca, możliwościach. Jak tu cokolwiek proponować?

    Jotte

  • 16. Data: 2006-01-23 21:20:10
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Jotte napisał(a):
    > Proponuje pracodawcy jakieś wyjście. Niekoniecznie ekonomicznie uzasadnione,
    > ale on w ogóle nie musi tego robić.
    LOL... "niekoniecznie ekonomicznie uzasadnione"
    > Zasadność tego stwierdzenia nie jest niczym potwierdzona.
    Cytat z pierwszego postu
    "Wystosowal prosbe do prezesa firmy aby stworzyc mu "pomocnicze"
    stanowisku przy produkcji, czemu stanowczo sie sprzeciwilem (produkcja
    mi podlega) by nie tworzyc fikcyjnych stanowisk ktore demoralizuja
    jednych lub zniechecaja innych."
    Osoba odpowiedzialna za produkcje stwierdza ze byloby to fikcyjne
    stanowisko. A fikcyjne stanowisko jest jednak stanowiskiem zbednym.
> [...]
    > kombinować jak go "zagospodarować". Nic nie wiemy o firmie, charakterze
    > zatrudnienia tego związkowca, możliwościach. Jak tu cokolwiek proponować?
    W tym miejscu sie zgodze... autor niech napisze cos wiecej o firmie
    (wielkosc, czemu ten zwiazkowiec musi pracowac itp)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 17. Data: 2006-01-23 21:24:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@W...pl> napisał

    > Proponuje pracodawcy jakieś wyjście. Niekoniecznie ekonomicznie
    uzasadnione,
    > ale on w ogóle nie musi tego robić.

    Bo w ogóle nic nie musi robić a kasa się należy?

    > Zasadność tego stwierdzenia nie jest niczym potwierdzona.

    Jak również brak danych by je podważyć. Nie komplikuj stanu faktycznego
    który mamy jakoś opisany.

    > Z tego co wynika z postu, to on jest chroniony przed zwolnieniem na mocy
    > ustawy o ZZ jako mandatariusz związkowy. W tej sytuacji to pracodawca
    musi
    > kombinować jak go "zagospodarować".

    I to jest postawienie sprawy na głowie. Normalnie jest tak, że najpierw
    jest jakiś cel, zadanie do wykonania, a z tego wynika potrzeba stworzenia
    miejsca pracy i zatrudnienia odpowiedniej osoby.
    Tu mamy przypadek odwrotny: jest człowiek którego nie można się pozbyć i
    choć nie ma zapotrzebowania na jego pracę (lub nie może on wykonywać
    takiej pracy jaka jest) trzeba pasożyta trzymać na liście płac.
    Głupie prawo, relikt komunizmu.

    > Nic nie wiemy o firmie, charakterze
    > zatrudnienia tego związkowca, możliwościach. Jak tu cokolwiek
    proponować?

    Wiemy tyle, że nie może pracować fizycznie a do pracy umysłowej nie ma
    kwalifikacji.
    Ewentualnie gdyby istniało w firmie jakieś stanowisko pracy odpowiednie
    dla tej osoby, ale byłoby zajęte, to należy tamtego pracownika wylać bo
    pan działacz musi mieć etat.
    Związki zawodowe to fajna rzecz. Dla działaczy, oczywiście.

  • 18. Data: 2006-01-23 21:30:33
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dr3hqp$2k7d$1@node3.news.atman.pl badzio
    <b...@n...epf.pl> pisze:

    > LOL... "niekoniecznie ekonomicznie uzasadnione"
    LOL no i co z tego?

    > Osoba odpowiedzialna za produkcje stwierdza ze byloby to fikcyjne
    > stanowisko. A fikcyjne stanowisko jest jednak stanowiskiem zbednym.
    To, że "osoba odpowiedzialna za produkcję" coś stwierdza nie oznacza
    jeszcze, że ma rację.

    Jotte

  • 19. Data: 2006-01-23 21:30:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:dr3hqp$2k7d$1@node3.news.atman.pl...

    > autor niech napisze cos wiecej o firmie
    > (wielkosc, czemu ten zwiazkowiec musi pracowac itp)

    Związkowiec musi pracować bo jest związkowcem i szefem związkowców i jest
    nieusuwalny prawie jak sędzia.
    Prostuję: nie musi pracować tylko musi mieć etat i pensję.

  • 20. Data: 2006-01-23 21:44:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dr3hm8$j7e$1@nemesis.news.tpi.pl Alek

    > uzasadnione,
    > Bo w ogóle nic nie musi robić a kasa się należy?
    Czytaj ze zrozumieniem. Nie musi pracodawcy proponować żadnych rozwiązań.
    One są zmartwieniem pracodawcy.

    > Jak również brak danych by je podważyć. Nie komplikuj stanu faktycznego
    > który mamy jakoś opisany.
    Mamy jednostronnie i mało wiarygodnie opisany. Zrozum, że wszechstronny
    ogląd nie jest komplikacją lecz po prostu zebraniem informacji, danych.

    > musi
    > I to jest postawienie sprawy na głowie.
    To jest zgodne z prawem. Z prawem, które pracodawca znał rozpoczynając
    działalność.

> [...]
    > choć nie ma zapotrzebowania na jego pracę (lub nie może on wykonywać
    > takiej pracy jaka jest) trzeba pasożyta trzymać na liście płac.
    Nie masz racji. Spójrz na to szerzej. Pracodawca zatrudnia pracowników. Nie
    musi, ale oni mu są potrzebni, zatem to czyni. Ci pracownicy korzystając ze
    swoich uprawnień zrzeszają się (o tej możliwości pracodawca wiedział od
    początku i musiał się z nią liczyć) i realizują wynikające stąd prawa. Co w
    tym dziwnego?

    > Głupie prawo, relikt komunizmu.
    Nie bredź. Związki zawodowe powstały w krajach gdzie nigdy komunizmu nie
    było a mają swoje silnie umocowane prawa w krajach nigdy nim nie
    dotkniętych.

    > Związki zawodowe to fajna rzecz. Dla działaczy, oczywiście.
    To czemu ujadasz zamiast się zapisać?

    Jotte