  • 1. Data: 2005-05-20 16:32:42
    Temat: zostalem zmuszony(chyba) do okazania dokumentow w hipermarkecie
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    będac na zakupach w carrefourze po wyjsciu z kas podszedl ochroniarz
    i poprosil o oproznienie plecaka ktory mialem na ramieniu
    nie spodobalo mi sie to wiec odmowilem
    przybiegl zaraz jeszcze jakich szef ochrony zaczal sie drzec ze cos
    ukradlem ze wszystko widzieli na monitoringu ze policja juz jedzie
    /chyba cos w tym monitoringu im sie pochrzanilo albo podgladli kogos
    innego/kazali mi czekac bo nie pokazalem plecaka
    po kwadransie przyszedl ten piepszony szef ochrony powiedzial ze
    policja nie przyjedzie/pewnie jeszcze raz dokladnie przejrzeli
    monitoring / zebym okazal dokumenty do spisania
    gdy stanowczo odmowilem ,oczywiscie w cenzuralnych slowach,uslyszalem od
    niego ze w takim razie zaprowadza mnie do pokoju ochrony i tam juz nie
    będą o nie prosic tylko sami sobie je wyjma z mojej kieszeni
    w wyniku takiej "łagodnej perswazji" jak również pomny artykulów w
    gazetach i programów typu uwaga dokumenty dalem
    swiadkiem zajscia byla zona
    czy ochrona sklepu naruszyla prawo i z jakego art bo mi sie to nie podoba

    adam

  • 2. Data: 2005-05-20 16:39:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    adam158 wrote:

    > czy ochrona sklepu naruszyla prawo i z jakego art bo mi sie to nie podoba

    Zdecydowanie naruszyła. Poszukaj w archiwum.

    Przede wszystkim takna dzień dobry to art. 191 KK ("§ 1. Kto stosuje
    przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia innej osoby do
    określonego działania, zaniechania lub znoszenia, podlega karze
    pozbawienia wolności do lat 3).

    Poza tym jeśli głupi cieć miał koncesję, to ją raz-dwa powinien stracić.

  • 3. Data: 2005-05-20 17:23:40
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: adam158 [Fri, 20 May 2005 18:32:42 +0200]:

    > w wyniku takiej "łagodnej perswazji" jak również pomny artykulów
    > w gazetach i programów typu uwaga dokumenty dalem

    W wyniku takiej lagodnej perswazji ja tam bym jednak wyciagnela
    komorke i sama wezwala policje informujac, ze tu taki pan grozi
    mi uszczerbkiem na zdrowiu w celu wyludzenia moich dokumentow.

    Ochroniarze w marketach dosc czesto nie przekraczaja poziomem
    inteligencji towaru na polkach, a zawsze mi sie wydawalo, ze
    powinni tam siedziec w miare rozsadni ludzie... Tez pare dosc
    dziwnych scen z nimi mialam, nie wiem dlaczego -- moze az tak
    podejrzanie wygladam? ;)

    Kira

  • 4. Data: 2005-05-20 17:23:46
    Od: "Jerry" <j...@g...pl>

> [...]
    > swiadkiem zajscia byla zona
    > czy ochrona sklepu naruszyla prawo i z jakego art bo mi sie to nie podoba

    dlaczego takie poniżające historie przytrafiają się tylko Polakom? Nigdy w
    Anglii mnie coś takiego nie spotkało. A tylko przyjechałem w odwiedzimy do
    Polski, od razu pierwsza wizyta w hipermarkecie - piszczące bramki,
    ochroniarz nakazujący mi pokazać plecak.
    Stanowczo się postawiłem, kiedy zażądałem kierownika od razu wymiękł. Oni
    wymiękają jeśli ktoś się stawia.
    Nie mają prawa Was rewidować! Dotknąć też nie. Jak coś to od razu wołać
    policję.
    --
    wojtek

  • 5. Data: 2005-05-20 17:28:32
    Od: "Bozoo" <p...@z...kom.pl>

    > Nie mają prawa Was rewidować! Dotknąć też nie. Jak coś to od razu wołać
    > policję.

    Rewidować w tym kraju ma prawo tylko policja. Na szczęście.
    Ochroniarz tknąć Cię nie może, jeśli z nim się kłucisz ale nie
    awanturujesz. Słowem - może Ci naskoczyć, jeśli nie chce
    wzywać policji - wyjmij telefon i dzwoń.

  • 6. Data: 2005-05-20 17:34:59
    Od: borowka <s...@l...pl>

    Bozoo wrote:

    > Rewidowaae w tym kraju ma prawo tylko policja. Na szcz??cie.
    > Ochroniarz tkn?ae Ci? nie mo?e, je?li z nim si? k?ucisz ale nie
    > awanturujesz. S?owem - mo?e Ci naskoczyae, je?li nie chce
    > wzywaae policji - wyjmij telefon i dzwo?.

    ...i mowisz zeby uwazali bo delikwent MOZE miec pistolet. W ten drobny
    sposob Twoje zgloszenie przeskakuje na poczatek listy oczekujacych :-)
    Krawezniki lubia te sprawy ;-) Bada na sygnale i ochroniarz z
    przeszukujacego zmieni sie w przeszukiwanego.

  • 7. Data: 2005-05-20 17:39:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jerry wrote:

    > dlaczego takie poniżające historie przytrafiają się tylko Polakom? Nigdy w
    > Anglii mnie coś takiego nie spotkało.
    Chyba ze względu na inną kulturę ludzi.
    Ochroniarze są mniej nerwowi, a jak ktoś już rzeczywiście zostanie
    poproszony o pokazanie plecaka, to zwykle to po prostu robi, bo co mu
    szkodzi.
    No chyba, że ma coś, czego nie chce pokazać.
    Ale wówczas i tak się kończy nieuchronnie na wizycie policji i pokazaniu
    zawartości plecaka.
    Z drugiej strony ochrona zanim zdecyduje się na taki krok, to musi być
    raczej pewna tego co robi.

    > A tylko przyjechałem w odwiedzimy do
    > Polski, od razu pierwsza wizyta w hipermarkecie - piszczące bramki,
    > ochroniarz nakazujący mi pokazać plecak.

    Jak piszczy bramka, to co się dziwisz, że kazał ci pokazać plecak, od
    tego jest.
    Było pokazać i po 5 minutach już by cię tam nie było.
    Zrozum go też. To jego praca.
    Ja tam się nie szczypię.
    O ile nie mam zastrzeżeń co do zachowania ochrony, to pokazuję im co mam
    w plecaku i kończy się na miłym dziękuję bardzo i przepraszamy.
    Jak mam zastrzeżenia co do zachowania konkretnej osoby, to mu to mówię
    wprost, że sposób jego zachowania mi nie odpowiada i czy mógłby go
    zmienić na bardziej uprzejmy. Zwykle wystarcza.

    > Stanowczo się postawiłem, kiedy zażądałem kierownika od razu wymiękł.
    A dlaczego się postawiłeś. On jest w pracy. O ile zrobił to kulturalnie
    to nie miałbym do niego żadnych zastrzeżeń.

    > Oni wymiękają jeśli ktoś się stawia.
    A bo ja wiem, czy wymiękł.
    Miałeś prawo poprosić, to też zrobił to co prosiłeś.

    > Nie mają prawa Was rewidować! Dotknąć też nie. Jak coś to od razu wołać
    > policję.

    tu się zgadzam.
    Rola ochrony kończy się na zatrzymaniu osoby w sklepie.
    O ile osoba się nie stawia, to zwykle kończy się po kilku minutach.
    A jak nie to czeka się grzecznie na przyjazd policji.
    Reszta to już są wyskoki ochroniarzy.

  • 8. Data: 2005-05-20 17:52:57
    Od: borowka <s...@l...pl>

    witek wrote:
> [...]

    W USA taki wyskok kosztowalby sklep pare milionow.

    > Chyba ze względu na inną kulturę ludzi.
    > Ochroniarze są mniej nerwowi, a jak ktoś już rzeczywiście zostanie
    > poproszony o pokazanie plecaka, to zwykle to po prostu robi, bo co mu
    > szkodzi.

    A mnie do plecaka nikt nie zaglada. Nawet policja. A jezeli chce, to z
    gory musi przygotowac MOCNE podstawy i moc je pozniej obronic w sadzie.

    > No chyba, że ma coś, czego nie chce pokazać.

    Tak, fotografie mojej suczki.

    > Ale wówczas i tak się kończy nieuchronnie na wizycie policji i pokazaniu
    > zawartości plecaka.

    Nie. Skonczy sie na sali sadowej. Policja tez nie moze zagladac do
    plecaka kiedy chce. Musi miec podstawy. Tiwerdze nawet ze podstawa nie
    jest zawiadomienie ochorniarza, jezeli przedtem bylo 57 do tej samej
    policji zgloszen o falszywe oskarzenia.

    > Z drugiej strony ochrona zanim zdecyduje się na taki krok, to musi być
    > raczej pewna tego co robi.

    Nie ma rownosci pomiedzy prawem obywatelskim, a chciejstwie ochroniarza.

    > Jak piszczy bramka, to co się dziwisz, że kazał ci pokazać plecak, od
    > tego jest.

    Bramka to moze sobie piszczec. Mnie to nie interesuje. To jest
    WEWNETRZNA sprawa sklepu, a nie moja. Zreszta piszczenie nie jest ZADNYM
    dowodem, bo klopoty techniczne bramek sa nagminne. Tylko ze klienci o
    tym nie wiedza.

    > Było pokazać i po 5 minutach już by cię tam nie było.

    Pewno. Musze udowadniac ze nie jestem wielbladem.

    > Zrozum go też. To jego praca.

    Co jest jego praca? Gwalcenie prawa?

    > Ja tam się nie szczypię.

    Powodzenia.

    > A dlaczego się postawiłeś. On jest w pracy. O ile zrobił to kulturalnie
    > to nie miałbym do niego żadnych zastrzeżeń.

    To Ty. My nalezymy do innej czesci spoleczenstwa.

    > A bo ja wiem, czy wymiękł.
    > Miałeś prawo poprosić, to też zrobił to co prosiłeś.

    > tu się zgadzam.
    > Rola ochrony kończy się na zatrzymaniu osoby w sklepie.

    Tylko w wypadku STWIERDZENIA PRZESTEPSTWA. Chec sprawdzenia plecka NIGDY
    nie jest podstawa.

  • 9. Data: 2005-05-20 19:01:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@l...pl> napisal(a):

    > W USA taki wyskok kosztowalby sklep pare milionow.

    [...]

> [...]

    > plecaka kiedy chce. Musi miec podstawy. Tiwerdze nawet ze podstawa nie
    > jest zawiadomienie ochorniarza, jezeli przedtem bylo 57 do tej samej

    idąc dalej:

    150.11.89.138.in-addr.arpa domain name pointer
    adsl-138-89-11-150.nnj.adsl.bellatlantic.net.

    Musisz się zatem zdecydować - albo piszesz na amerykańskie grupy o
    porządku prawnym w USA, albo wracasz do Polski i piszesz na polskie
    grupy uwzględniając kontekst lokalnej rzeczywistości. ;)
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2005-05-20 19:11:57
    Od: borowka <s...@l...pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > porządku prawnym w USA, albo wracasz do Polski i piszesz na polskie
    > grupy uwzględniając kontekst lokalnej rzeczywistości. ;)

    A kiedy kierowniku psp ustanowiles ze nie mozna wspomniec o temacie w
    szerszym kontekscie PRAWNYM?

    Swoja droga, to Tesco i ich towarzystwo mozna smialo pozwac przed sad w
    USA za wyskoki w Polsce. Szukac prawnikow mozna tutaj: alt.lawyers.sue
    Ale co ja pisze. Przeciez wspominanie o tym jest zabronione na psp ;-)