  • 181. Data: 2023-10-17 14:27:45
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Oct 2023 20:59:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ja nie wiem, czego on się akurat obawiał. To są moje przemyślenia.
    >
    > Głowy państw zazwyczaj chowa się w stolicy. W Krakowie chowano królów
    > polskich, bo to była stolica. Nie znam na tyle Warszawy, by wskazać
    > odpowiednie miejsce. Jestem jednak pewien, że jakieś godne by się
    > znalazło. Ponieważ Lech KACZYŃSKI był pierwszym zmarłym Prezydentem RP
    > to można było nawet na tym Placu Zwycięstwa postawić mauzoleum i sądzę,
    > że Prezydentowi Warszawy by po prostu nie pasowało odmówić.

    Moze i odmówic nie, ale kto miałby zadecydować, ze stawiamy tam
    mauzoleum? No ale ostatecznie UM musialby chyba zgode wyrazic, a moze
    nawet inwestorem zostać .. no coz, był to też prezydent Warszawy.

    > Z tym że
    > zupełnie co innego pochować Prezydenta RP w takim miejscu, a co innego
    > pochować go na Wawelu, a na placu łupnąć "schody do nieba". Nie zdziwił
    > bym się, gdyby władze Warszawy poczuły się nieco urażone pomysłem
    > pochowania Prezydenta w Krakowie.

    Hm, wszystkich królów pochowano na Wawelu?

    Bo moze by tak na Zamku Krolewskim w Warszawie ... czy to jednak
    przegięcie ?

    J.

  • 182. Data: 2023-10-17 16:48:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.10.2023 o 12:25, Olin pisze:
    > Co nie zmienia faktu, że Lech K. był naburmuszonym ćwokiem. Jako
    > pyszałek uważał się za wspanialca, którego nie dotyczą prawa fizyki i
    > dlatego popełnił widowiskowe samobójstwo przy okazji zabijając 95 osób.
    O ile nie zaszły jakieś dodatkowe ustalenia, to raczej nie on pilotował
    samolot.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 183. Data: 2023-10-17 18:07:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 16:48:02 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > O ile nie zaszły jakieś dodatkowe ustalenia, to raczej nie on pilotował
    > samolot.

    I tym razem nawet nie rozkazał pilotom lądować.

    J.

  • 184. Data: 2023-10-17 18:07:19
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > O ile nie zaszły jakieś dodatkowe ustalenia, to raczej nie on
    > pilotował samolot.

    Wojsko Polska ma na stanie pilotów samobójców (kamikadze)?
    Wiec raczej można mówić że pilot nie miał wystarczającego doświadczenia
    by mieć właściwą awersję do ryzyka dla misji nie bojowej.

    Kto raz zagra w rosyjską ruletkę ten raczej wygra/przeżyje.
    Kto grywa regularnie nie pożyje długo. AFAIR "ścinanie norm
    bezpieczeństwa" wyglądało na (zbyt) regularną praktykę w spec pułku
    transportowym. Źle zapamiętałem?

    --
    A. Filip

  • 185. Data: 2023-10-17 18:18:40
    Temat: Re: zniszczenie mienia (TU-154M)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > I tym razem nawet nie rozkazał pilotom lądować.

    A tym razem musiał? Czy poprzednim razem "rozkaz" został wykonany? :-)

    AFAIR chodziło o lądowanie w Gruzji zamiast w przyległym kraju w czasie
    gdy Gruzja była "strefą wojny" po spierdolonym odzyskiwaniu Osetii
    Południowej przez Saakaszwilego. A to co mi się wtedy najbardziej
    podobało to jak dowódcy z Polski stanęli za Kaczyński (jeszcze w trakcie
    lotu) *należycie obijając sobie dupy blachą* .
    To obijanie prawnikom na studiach pokazywać winni ;-)

    --
    A. Filip

  • 186. Data: 2023-10-17 19:07:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Oct 2023 18:07:19 +0200, A. Filip wrote:

    > Wojsko Polska ma na stanie pilotów samobójców (kamikadze)?

    w tym locie cos takiego w zasadzie mozna by powiedziec :-)

> [...]
    > Kto grywa regularnie nie pożyje długo. AFAIR "ścinanie norm
    > bezpieczeństwa" wyglądało na (zbyt) regularną praktykę w spec pułku

    Wypadkow raczej duzo nie mieli, wiec albo praktyka była mało
    regularna, albo ścinanie minimalne.

    Tu w zasadzie też pilot założył, ze zrobi podejscie i jak na 100m pasa
    nie zobaczy, to odejdzie. Nic niebezpiecznego w zasadzie.

    Ale albo nie umiał, albo był "milczacy nacisk", albo takie małe
    nieporozumienie ...

    J.

  • 187. Data: 2023-10-17 20:13:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2023 o 18:07, J.F pisze:

    > I tym razem nawet nie rozkazał pilotom lądować.

    Bo nawet nie miał jaj żeby im to osobiście powiedzieć tylko wysłał
    przydupasa "po-my-sły!"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 188. Data: 2023-10-17 20:15:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2023 o 19:07, J.F pisze:

    > Wypadkow raczej duzo nie mieli, wiec albo praktyka była mało
    > regularna, albo ścinanie minimalne.

    Bo ja wiem - mirosławiec, miller, smoleńsk.

    > Tu w zasadzie też pilot założył, ze zrobi podejscie i jak na 100m pasa
    > nie zobaczy, to odejdzie. Nic niebezpiecznego w zasadzie.

    Za to by wylecieli z normalnych linii i bez przestawiania
    wysokosciomierza...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 189. Data: 2023-10-17 20:17:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2023 o 14:27, J.F pisze:

    > Bo moze by tak na Zamku Krolewskim w Warszawie ... czy to jednak
    > przegięcie ?

    Na powązki zgodnie z protokołem i koniec.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 190. Data: 2023-10-17 20:18:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2023 o 13:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > A tak swoją drogą gdzie odwiedzasz dawców narządów?

    ???

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!