  • 151. Data: 2023-10-16 15:55:34
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Oct 2023 14:41:00 +0200, Olin wrote:

    > Powodem była chęć ubóstwienia Lecha Kaczyńskiego, bo elementy
    > antysocjalistyczne miały go za miernotę, która nie nadawała się na
    > prezydenta. Gdyby dożył jesieni, miał we kieszeni ich koncertowe
    > przerżnięcie.

    Tak sie zapowiadało, choc PO nie raz przegrywało na ostatniej prostej
    ... no ale wybory były, tylko trochę przyspieszone, Kaczynski
    (Jarosław) przegral, nie tak znowu dużo, Komorowski wygrał ...
    i tylko na 1 kadencję poparcia starczyło ...

    J.

  • 152. Data: 2023-10-16 16:56:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 14:41, Olin pisze:
> [...]
    > antysocjalistyczne miały go za miernotę, która nie nadawała się na
    > prezydenta. Gdyby dożył jesieni, miał we kieszeni ich koncertowe

    Jakby chcieli go ubóstwić, to by walnęli jakieś mauzoleum, a nie "schody
    donikąd".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 153. Data: 2023-10-16 17:01:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 15:55, J.F pisze:
> [...]
    > ... no ale wybory były, tylko trochę przyspieszone, Kaczynski (Jarosław)
    > przegral, nie tak znowu dużo, Komorowski wygrał ... i tylko na 1

    Bo moim zdaniem wówczas mniej wygrał Komorowski, a bardziej przegrał
    Kaczyński. Tak samo zresztą jest w obecnych wyborach. W 2019 roku nie
    poszli głosować ludzie, którzy zostali oszukani w poprzednich wyborach.
    Nie chcieli głosować na Kaczyńskiego, a i tak Kaczyński rządził, bo
    sobie zrobili koalicję. Więc większość jego przeciwników uznała, że jaki
    jest sens głosować na kogoś innego, jak i tak Kaczyński bedzie rządził.
    Ale po tej kadencji ludzie zobaczyli, jaka jest różnica, jak mamy rząd
    koalicyjny , a jaka, jak jedna osoba de facto rządzi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 154. Data: 2023-10-16 18:07:39
    Temat: Re: Polityka pochówkowa [Was: zniszczenie mienia]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 12:36, Olin pisze:

    > W rzeczy samej, na Wawelu spoczywają nie tylko królowie:
    >
    > - książę Józef Poniatowski (rozbił Austriaków pod Raszynem)
    > - marszałek Józef Piłsudski (rozbił bolszewików pod Warszawą)
    > - prezydent Lech Kaczyński (rozbił samolot pod Smoleńskiem)

    Nie powinienem tego robić, ale LOL^2.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 155. Data: 2023-10-16 18:14:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sądzę, że powodów było wiele. Po pierwsze Wawel, to miejsce spoczynku
    > wielu monarchów. Spora szansa, że przez wzgląd na pochowanych obok nikt
    > tam burd wszczynać nie będzie. Po drugie to muzeum i samo w sobie
    > podlega ochronie prawnej. Po trzecie miejsce jest stale dozorowane. No i
    > ograniczona jest ilość osób, które tam do krypty wejść może. Nie
    > zorganizujesz happeningu. No i to świątynia. To też daje sporą ochronę.
    > U nas puki co nie ma tradycji organizacji wieców w świątyniach. Sądzę,
    > że obawiano się podobnych zdarzeń, jak wokół grobu Generała Jaruzelskiego.

    Skoro nieparzysty bliźniak tak się obawiał tańców suwerena na grobie
    brata, to może powinien go pochować po prostu w anonimowej mogile. Tylko
    jak po co wtedy szopki na grobie brata odstawiać jak nie da się z tego
    religii dla suwerena zrobić?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 156. Data: 2023-10-16 18:17:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakby chcieli go ubóstwić, to by walnęli jakieś mauzoleum, a nie "schody
    > donikąd".

    No przecież ma mauzoleum na wawelu. Piszemy o miejscu pochówku a nie
    pomniki. Notabene pomnik też ma - obok schodów.

    https://www.google.pl/maps/@52.2409243,21.0137684,3a
    ,47.5y,94.32h,89.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1skSlx0P93Wby
    jNXWEetARPw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    BTW - google mu mordę ocenzurowało;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 157. Data: 2023-10-16 19:24:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Oct 2023 17:01:25 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bo moim zdaniem wówczas mniej wygrał Komorowski, a bardziej przegrał
    > Kaczyński.

    IMO - w 2015 podobnie - mniej przegrał Komorowski, a bardziej PO.

> [...]
    > Ale po tej kadencji ludzie zobaczyli, jaka jest różnica, jak mamy rząd
    > koalicyjny , a jaka, jak jedna osoba de facto rządzi.

    Hm ... Senat sie jakos w 2019 zmienił.

    Moze po prostu PiS coś źle zrobił przez 4 lata ...

    J.

  • 158. Data: 2023-10-16 19:32:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-10-16 o 18:17, Shrek pisze:

    > No przecież ma mauzoleum na wawelu.

    W takiej sprawie to mogłoby być referendum.
    Czy jesteś za wywaleniem Kaczyńskiego z Wawelu?

  • 159. Data: 2023-10-16 19:44:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 19:32, cef pisze:

    > W takiej sprawie to mogłoby być referendum.
    > Czy jesteś za wywaleniem Kaczyńskiego z Wawelu?

    O - i to jest dobre pytanie:P W sumie ciekawe jakby wyglądały wyniki;)

    Niech zgadnę - jarek by od razu się powołał na eksterytorialność watykanu:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 160. Data: 2023-10-16 20:48:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2023 o 19:24, J.F pisze:
    > IMO - w 2015 podobnie - mniej przegrał Komorowski, a bardziej PO.

    Moim zdaniem akurat nie. Kaczyńki zrozumiał wreszcie, ze problemem jet
    jego osoba. PiS ma duże poparcie w społeczeństwie, ale Jarosław
    Kaczyński nie i wygrywali, gdy go przed wyborami chowano.

    > Moze po prostu PiS coś źle zrobił przez 4 lata ...

    Ja jestem zdania że tak, ale co ja mogę.

    --
    (~) Robert Tomasik