eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozmiana warunkow wynagrodzenia bez wypowiedzenia warunkow placy › zmiana warunkow wynagrodzenia bez wypowiedzenia warunkow placy
    From: "Grzegorz P. Cibor" <p...@p...onet.invalid.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zmiana warunkow wynagrodzenia bez wypowiedzenia warunkow placy
    Date: Wed, 10 Dec 2008 12:32:29 +0100

    Witam,

    Podpisalem z pracodawca umowe o prace na czas nieokreslony, w ktorej w
    oparciu o dwustronne ustalenie zawarty zostal zapis dotyczacy premii
    oraz tego po okresie kilku miesiecy nastapi zmiana warunkow premiowania.
    Poniewaz pozniej przedstawione propozycje byly w wyrazny sposob dla mnie
    niekorzystne nie akceptowalem ich. Negocjacje mialy forme ustna. Po
    zakonczeniu okresu wymienionego w umowie, pracodawca przestal wyplacac
    mi premie. Premia miala praktycznie bezwarunkowy charakter, jedynie
    zwiazany z symbolicznym wymogiem caly czas przeze mnie spelnianym
    w dalszym ciagu po zakonczeniu tego okresu.

    Mimo moich prosb, pracodawca nie przywrocil wyplat premii. Nie nastapilo
    wypowiedzenie warunkow placy ani ich pisemna zmiana. Otrzymalem jedynie
    pisemna propozycje "nie do odrzucenia" w ktorej mam podpisac aneks z
    posrednio korzystnymi dla mnie warunkami, ale wciaz nie
    satysfakcjonujacymi. Wowczas otrzymam tego rodzaju "podwyzke". Inaczej
    nie bede otrzymywal "niczego" wiecej. Aneksu oczywiscie nie podpisalem.

    Wobec w/w, zwrocilem sie pisemnie o oficjalne stanowisko pracodawcy
    gdzie podparl sie on jedynie swoja ostatnia propozycja i twierdzil iz
    tamten zapis wygasl z "automatu" i to konczy sprawe. Jak wspomnialem,
    nie wypowiedzial warunkow pracy/placy ani umowy o prace. W tej sytuacji,
    w kilka miesiecy od zaistnienia sporu, dokonalem sam wypowiedzenia umowy
    o prace, podnoszac w dolaczonym uzasadnieniu brak porozumienia i nie
    wywiazanie sie z zaleglych zobowiazan premiowych. Dodatkowo wyrazajac
    swoja opinie, iz w sytuacji gdy nie doszlismy do porozumienia ale nie
    wypowiedziano mi umowy ani jej zasad i wciaz wykonuje prace, powinny
    obowiazywac dotychczasowe warunki i pracodawca tego nie wypelnil.

    W moim przekonaniu racja znajduje sie po mojej stronie. Czy tak jest?
    Zamierzam wyegzekwowac niewyplacona premie.