  • 1. Data: 2008-09-06 09:52:06
    Temat: Kraksa, naprawa z OC sprawcy, szkoda calkowita
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Mam znajomego. Ma fajne auto po profesjonalnym fabrycznym tunningu (glownie
    modyfikacje jednostki napedowej i zawieszenia). Auto jednak ma swoje lata -
    rocznik 92. W pelni sprawne. Dochodzi do kolizji drogowej. Uszkodzeniu ulega
    glownie uklad kierowniczy (sprawca wjechal w przednie lewe kolo). Okazuje
    sie, ze wg PZU (bo tam byl ubezpieczony sprawca) koszt naprawy uszkodzen
    przekracza 75% wartosc auta wiec naprawa jest nieoplacalna. I teraz moje
    pytanie brzmi czy przypadkiem zaproponowana kwota nie powinna odpowiadac
    wartosci auta rynkowej ?? Jak auto jest unikatem to czy wartosc nie powinna
    byc wyzsza ? Czy moze jakiegos niezaleznego rzeczoznawce powolac ?

    Bo wychodzi na to, ze kolega w auto wlozyl mase kasy i czasu pracy a za to
    co proponuja w PZU nie da sie takiego kupic. Za same alufelgi dal 1500
    zlotych, a PZU chce dac 3000 za szkode calkowita.

    Icek

  • 2. Data: 2008-09-06 22:43:19
    Temat: Re: Kraksa, naprawa z OC sprawcy, szkoda calkowita
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    Za wjohę nie płacą... na szczęście.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-09-07 09:53:44
    Od: "Scobowski" <scobiki_tego_nema@_itego_icpnet.pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Za wjohę nie płacą... na szczęście.

    kolo pisał wyżej, że tjuning którego nie widać - więc nie wiocha, a tjuning
    :-)
    a kolega kolegi niewiele zdziala - bo jestem pewny że w dowodzie
    rejestracyjnym i polisie ma wpisane "Escort" zamiast "Escort SRi" albo "Golf
    III" zamiast "Golf VR6/Syncro" - kumasz mniej wiecej co mam namysli? Będzie
    "liczony" jak zwyczajny egzemplarz, i zwyczajnie zaniżany przez
    ubezpieczyciela - tyle ile możesz zrobić, to napisac pismo że nie zgadzasz
    się z wyceną z powodu : -1, -2, -3, -4 i zażyczyć sobie zrewidowania wyceny

  • 4. Data: 2008-09-07 09:54:22
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > ubezpieczyciela - tyle ile możesz zrobić, to napisac pismo że nie zgadzasz
    > się z wyceną z powodu : -1, -2, -3, -4 i zażyczyć sobie zrewidowania

    z racji takiej, ze to fabryczny tuning to ma wpisane w dowodzie ;) ale i tak
    licza jak normalnego ;) Jest owszem jeszcze cala masa poprawek (typu
    alufelgi).

    no nic, naczytalem sie sporo w sieci i mam takie wrazenie, ze i tak w
    pierwszej kolejnosci liczy sie interes PZU

    Icek

  • 5. Data: 2008-09-07 10:06:49
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    "Golf
    > III" zamiast "Golf VR6/Syncro" - kumasz mniej wiecej co mam namysli?

    wlasnie znalazlem w sieci, ze ten model to wersja limitowana i wyprodukowano
    300 egzemplarzy tylko na swiecie. Czy to nie powinno zwiekszac wyceny PZU ??

    Icek