  • 1. Data: 2006-11-03 18:05:18
    Temat: zażalenie na postanowienie?
    Od: "Ciekawski" <o...@g...pl>

    Witam !

    Właśnie otrzymałem "Postanowienie" Sądu Apelacyjnego ( jako II instancji) ws
    prawie dajmy na to "x"

    W owym "Postanowieniu", SA nie zawarł żadnego pouczenia o możliwości
    złożenia zażalenia. Z pisma nie wynika również w żaden sposob, że
    owo "postanowienie" jest prawomocne lub nie.

    Moje pytanie: czy takie "postanowienie" nalezy traktować jako wiążący wyrok
    wydany w imieniu RP , czy na takie "postanowienie" można złożyć zażalenie ?
    ( ew do kogo i w jakim terminie)
    Proszę zorientowanych forumowiczów o precyzyjną odpowiedż.

  • 2. Data: 2006-11-03 18:27:03
    Temat: Re: zażalenie na postanowienie?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Moje pytanie: czy takie "postanowienie" nalezy traktować jako wiążący
    > wyrok
    > wydany w imieniu RP

    jako wiążące postanowienie

    > czy na takie "postanowienie" można złożyć zażalenie ?

    Skoro było wydane w II instancji to nie.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-11-04 08:42:10
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "Ciekawski" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ?
    > ( ew do kogo i w jakim terminie)
    > Proszę zorientowanych forumowiczów o precyzyjną odpowiedż.

    Za malo danych podajesz.
    Po pierwsze o jakie postepowanie chodzi - karne czy cywilne (jak sie
    domyslam cywilne)?
    Po drugie w przedmiocie czego bylo wydawane to postanowienie?

    Jesli juz rozmawiamy teoretycznie - to postanowienie SA moze byc zaskarzone
    kasacja, ale tylko w przypadkach wymienionych w tym artykule:
    Art. 3981. § 1. Od wydanego przez sąd drugiej instancji prawomocnego wyroku
    lub postanowienia w przedmiocie odrzucenia pozwu albo umorzenia postępowania
    kończących postępowanie w sprawie strona, Prokurator Generalny lub Rzecznik
    Praw Obywatelskich może wnieść skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego, chyba
    że przepis szczególny stanowi inaczej.

    Generalnie jednak jesli sad nie zawiera pouczenia o mozliwosci wniesienia
    srodka odwolawczego to srodek odwolawczy juz nie przysluguje.
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl