  • 1. Data: 2006-11-03 12:00:21
    Temat: czy zapłacić ?
    Od: Badman <b...@a...pl>

    Witam
    Towarzystwo ubezpieczeniowe sprawcy kolizji nie chce zapłacić serwisowi,
    który naprawiał moje auto (miało być rozliczenie pomiędzy
    towarzystwem, a serwisem). Dziś dzwonili już z serwisu, pewnie za kilka
    dni przyjdzie do mnie rachunek do zapłaty za naprawę. Zapłacić i
    sądzić się z ubezpieczalnią ?
    Badman

  • 2. Data: 2006-11-03 15:27:25
    Temat: Re: czy zapłacić ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Badman" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    A jak umówiłeś się z serwisem i z jakiego powodu Towarzystwo nie chce zapłacić?

  • 3. Data: 2006-11-03 15:35:16
    Od: "Zbig.T" <t...@g...pl>

    A jak to tłumaczy firma ubezpieczeniowa ?

  • 4. Data: 2006-11-03 16:12:17
    Od: Badman <b...@a...pl>

    Dnia Fri, 03 Nov 2006 16:35:16 +0100, Zbig.T napisał:

    > A jak to tłumaczy firma ubezpieczeniowa ?

    cyt. "W toku przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego w sprawie
    okoliczności i przyczyn powstania kolizji, oraz na podstawie
    stwierdzonego zakresu powstałych w zdarzeniu uszkodzeń samochodu (mój
    samochód) oraz samochodu sprawcy (samochód sprawcy) ustalono, że
    uszkodzenia te nie mogły powstać w okolicznościach deklarowanych
    przez sprawce i poszkodowanego."

    Jest jeszcze świadek tego zdarzenia, lecz jak się dowiedziałem w tel.
    rozmowie z ubezpieczycielem dowiedziałem się, że nie jest osobą
    bezstronną, gdyż przebywał podczas kolizji w samochodzie sprawcy.
    Badman

  • 5. Data: 2006-11-03 16:23:14
    Temat: Re: Re: czy zapłacić ?
    Od: Badman <b...@a...pl>

    Dnia Fri, 03 Nov 2006 16:27:25 +0100, Robert Tomasik napisał:
    > A jak umówiłeś się z serwisem i z jakiego powodu Towarzystwo nie
    > chce zapłacić?

    Heh. Śmieje się teraz sam ze sobą, bo dopiero teraz czytam tak
    naprawdę umowę.
    Jest w niej napisane:
    Do czasu zapłaty należności za usługę Zleceniobiorcy ( jest tu
    jakieś zdanie, ale nie widoczne bo jest pieczątka) prawo zatrzymania
    przedmiotu Umowy.

    Tyle, że ja przedmiot umowy mam już jakiś czas odebrany z serwisu bo
    nic nie zapowiadło się, że nie przyznają odszkodowania.
    Co do powodu odmowy opisałem to w poprzedniej odpowiedzi na post Zibi.T
    Badman

  • 6. Data: 2006-11-03 16:40:58
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > samochód) oraz samochodu sprawcy (samochód sprawcy) ustalono, że
    > uszkodzenia te nie mogły powstać w okolicznościach deklarowanych
    > przez sprawce i poszkodowanego."

    Masz oswiadczenie sprawcy ? Protokol z policji ? Jesli tak to czeka cie
    pare miesiecy lub lat w sądach .. wygrasz zapewne, ale niestety czas
    stracisz.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 7. Data: 2006-11-03 17:47:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Do czasu zapłaty należności za usługę Zleceniobiorcy ( jest tu
    > jakieś zdanie, ale nie widoczne bo jest pieczątka) prawo zatrzymania
    > przedmiotu Umowy.

    O tyle bez sensu, że to samo wynika z przepisów ogólnych.

    > Tyle, że ja przedmiot umowy mam już jakiś czas odebrany z serwisu bo
    > nic nie zapowiadło się, że nie przyznają odszkodowania.
    > Co do powodu odmowy opisałem to w poprzedniej odpowiedzi na post Zibi.T

    Nie napisałeś najważniejszego. Czy u mowy wynika, że to serwis ma sobie
    dochodzić roszczeń od zakładu ubezpieczeniowego (w co wątpię), czy Ty.
    Najprostszym tutaj rozwiązaniem jest złożenie powiadomienia o przestępstwie na
    samego siebie. Skoro uszkodzenia nie mogły powstać - jak twierdzi
    ubezpieczyciel - to próbowaliście wyłudzić odszkodowanie. Prokurator powoła
    biegłego sądowego. Ten sprawę zbada i będzie wiadomo, czy mogły, czy nie. Wydaje
    mi się to najszybszym możliwym rozwiązaniem.

  • 8. Data: 2006-11-03 19:54:03
    Od: Badman <b...@a...pl>

    Dnia Fri, 03 Nov 2006 17:40:58 +0100, KrzysiekPP napisał:

    > Masz oswiadczenie sprawcy ? Protokol z policji ? Jesli tak to czeka cie
    > pare miesiecy lub lat w sądach .. wygrasz zapewne, ale niestety czas
    > stracisz.

    Sprawca oświadczył to na dokumentach podczas składania na wniosku
    towarzystwa ubezpieczeniowego. Czy jeszcze potrzebuje jakieś odrębne
    oświadczenie ?
    Protokołu z policji nie mam ponieważ nie była wzywana :(
    Badman

  • 9. Data: 2006-11-03 20:03:33
    Temat: Re: Re: Re: czy zapłacić ?
    Od: Badman <b...@a...pl>

    Dnia Fri, 03 Nov 2006 18:47:26 +0100, Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > biegłego sądowego. Ten sprawę zbada i będzie wiadomo, czy mogły, czy nie. Wydaje
    > mi się to najszybszym możliwym rozwiązaniem.

    W sumie jest to "Zlecenie obsługi warsztatowej", a w rubryce "Uwagi
    zgłoszone przez klienta:" Wykonać naprawę blacharsko-lakierniczą wg
    protokołu szkody (tutaj nazwa tow. ubezp.)
    Co do złożenia powiadomienia o przestępstwie do prokuratury, czy ktoś
    już z tego korzystał i czy jest realne, że prokuratura zajmie się tym ?
    Badman

  • 10. Data: 2006-11-03 20:37:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Co do złożenia powiadomienia o przestępstwie do prokuratury, czy ktoś
    > już z tego korzystał i czy jest realne, że prokuratura zajmie się tym ?

    Po dołączeniu przez Ciebie pisma od ubezpieczyciela, to wyjścia innego nie mają.