  • 1. Data: 2006-11-03 11:25:34
    Temat: PFE a wypłata środków
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Witam.
    Pytanko z dziedziny ubezpieczeń ( pozwoliłem sobie umieścić również na
    *.podatki ).

    Jest sobie Pracowniczy Fundusz Emerytalny.
    Nie można z niego wypłacić uzbieranej kaski "do kieszeni" ( przed
    ukończeniem 60 lat ) nawet w przypadku rozwiązania umowy z pracodawcą. Można
    natomiast w takim przypadku przetransferować je na IKE ( z którego to, jak
    mniemam, można już wypłacić pieniądze "do kieszeni" ).

    Więc się pytam : JAKI SENS ??
    Żeby więcej papierków wyprodukować i czasu zmarnować ?
    Przecież jak Ktoś chce te środki wypłacić to zrobi tak :
    PFE -> IKE -> kieszeń.

    Kolejny bzdurny przepis, czy czegoś nie rozumiem ?

  • 2. Data: 2006-11-03 20:19:18
    Temat: Re: PFE a wypłata środków
    Od: Badman <b...@a...pl>

    Dnia Fri, 03 Nov 2006 12:25:34 +0100, d852 napisał:
    [...]
> [...]
    > Przecież jak Ktoś chce te środki wypłacić to zrobi tak :
    > PFE -> IKE -> kieszeń.
    >
    > Kolejny bzdurny przepis, czy czegoś nie rozumiem ?

    Z tego co obiło mi się o uszy zapłacisz koszty transferowe oraz zdaje
    się, że wpłacane pieniądze na PFE są wolne od opłat na ZUS, więc
    jak je przetransferujesz będzie musiał te opłaty ponieść.
    Badman

  • 3. Data: 2006-11-03 22:22:20
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Badman" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się, że wpłacane pieniądze na PFE są wolne od opłat na ZUS, więc
    > jak je przetransferujesz będzie musiał te opłaty ponieść.

    Z tym się liczę.
    Nic po za tym ?

    Dzięki z odpowiedź.