  • 21. Data: 2008-09-20 04:48:07
    Temat: Re: zameldownie - co z tym idzie
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    yapann wrote:
    > Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    > jak żona wyrzuci męża z domu - to przyjedzie z policją i pani musi
    > wpuścić pana spowrotem - prawda?/nieprawda?

    półprawda.
    1. Pan ma prawo mieszkać, skoro mieszkał.
    3. Pani nie ma obowiązku wpuścić (co najwyżej sąd jej wymierzy
    odpowiednią karę)
    4. policji nic do tego, zrobi notatkę i pojedzie do domu. od tego są
    sądy i komornicy.

  • 22. Data: 2008-09-20 04:48:49
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    yapann wrote:
    > wiadomości news:gb12tt$5tj$4@news.onet.pl...

    > ja kojarzę takie zdażenie
    > chociaż może to policjant miał swoją interpretację na użytek sytuacji.

    wolnoamerykanka policjanta, ostatnio z racji, ze temat modny coraz
    lepiej sa przeszkoleni

  • 23. Data: 2008-09-20 04:49:26
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    yapann wrote:
    > Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > a jak się stwierdza fakt (bądź brak faktu) zamieszkiwania? jestem
    > niezmiernie ciekawa

    rachunki, świadkowie, rzeczy w mieszkaniu, korspondencji na dany adres.

  • 24. Data: 2008-09-20 06:38:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    yapann pisze:
    > wiadomości news:gb12pq$5tj$3@news.onet.pl...

    > to by było logiczne, przynajmniej poniekąd: tzn jeśli ktoś sam się
    > zamierza wymeldować, a 'osoba trzecia' m to gdzieś - to co?

    > a co ma mieszkanie (zamieszkiwanie) do prawa do lokalu?

    Powtórzę: zameldowanie NIE UPRAWNIA do mieszkania w miejscu
    zameldowania. Zatem nie daje ŻADNYCH praw - nawet prawa do korzystania z
    lokalu.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 25. Data: 2008-09-20 09:07:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2008, witek7205 wrote:

    > 4. policji nic do tego, zrobi notatkę i pojedzie do domu. od tego są sądy i
    > komornicy.

    Ja w kwestii formalnej: policji do tego tyle, o ile wymieniłeś, czyli
    sąd (ew. doprowadzenie jak trzeba) i komornik (pomoc w egzekucji) :D
    Siakoś tak napisałeś wbrew własnej intencji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-09-20 09:13:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2008, Liwiusz wrote:

    > Powtórzę: zameldowanie NIE UPRAWNIA do mieszkania w miejscu zameldowania.
    > Zatem nie daje ŻADNYCH praw - nawet prawa do korzystania z lokalu.

    Pytanie było o zamieszkiwanie, nie o zameldowanie, tak długo
    waliłeś głową w mur że nie zauważyłeś że mur przestawili :D

    Co do pytania: "zamieszkiwanie" jest jedną z form posiadania,
    a to skutkuje:

    _117.html
    +++
    Art. 342
    Nie wolno naruszać samowolnie posiadania,
    chociażby posiadacz był w złej wierze.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Art. 343
    § 1. Posiadacz może zastosować obronę koniecznš, ażeby odeprzeć
    samowolne naruszenie posiadania.

    § 2. Posiadacz nieruchomoœci może niezwłocznie po samowolnym
    naruszeniu posiadania przywrócić własnym działaniem stan poprzedni;
    nie wolno mu jednak stosować przy tym przemocy względem osób
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2008-09-20 09:18:21
    Temat: Re: zameldownie - co z tym idzie - z innej beczki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2008, Telesfor Baudot wrote:

    > OK. W przypadku, o który pytam byłby to wypis księgi wieczystej. Czy musi to
    > być AKTUALNY (cokolwiek to znaczy)? Czy zatem meldując u siebie co
    > miesiąc/tydzień/dzień kogoś w swoim lokalu muszę biegać do sadu po AKTUALNY
    > wypis z KW? A jak przedstawię np. sprzed roku, to w danej chwili już wcale
    > nie muszę mieć prawa do danego lokalu (bo np. go sprzedałem).

    Nie przesadzaj.
    Składając oświadczenie zazwyczaj przy okazji podpisujesz dopisek fontem
    2 pica z treścią w stylu "przepisy karne o składaniu fałszywych oświadczeń
    są mi znane", a w sumie i bez tego dopiska przepis z KK o odpowiedzialnosci
    w razie jakby to wyrządziło jakieś szkody (nie pamiętam, czy 3 czy 5 lat)
    obowiązuje.
    Wszyscy są czyści, jakby co winien jest, więc nie na sprawy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2008-09-20 10:00:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał
    > Wydawało mi się, ze zameldowanie uprawnia do mieszkania w miejscu
    > zameldowania (?)

    Wydawało Ci się tylko. Zameldowanie to tylko zgłoszenie-potwierdzenie
    faktycznego miejsca pobytu tak żeby Wielki Brat Cię znalazł, swoją drogą
    obowiązkowe (brak zameldowania/wymeldowania to wykroczenie). Patrz Ustawa o
    ewidnecji ludności i dowodach osobistych.

  • 29. Data: 2008-09-20 11:02:38
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "witek7205" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > to tu jeszcze będzie mandacik za niewymeldowanie sie :)
    jest to źródłem Twojej radości?????

  • 30. Data: 2008-09-20 12:00:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Generalnie zameldowanie do niczego nie uprawnia.

    Pomijając ulgę podatkową przy sprzedaży nieruchomości ;)