-
1. Data: 2008-05-08 13:09:54
Temat: zakupy przez internet - zwrot zaliczki
Od: "MP" <q...@q...qw>
Witam,
Mam pytanie odnośnie nietypowej dla mnie sytuacji dot. sprzedaży przez
internet, mianowicie:
1. Klient zamówił produkt przez internet.
2. Produkt jest niestandardowy, więc sprzedawca zarządał zaliczki, i
zamawiający ją wpłacił.
W regulaminie sklepu jest punkt, który mówi, że towar na specjalne
zamówienie nie podlega zwrotowi (czy jest to zgodnie z prawem?)
3. Klient rozmyślił się i nie chce odebrać towaru (miał być odbiór w
siedzibie sprzedawcy) i żąda zwrotu zaliczki powołując się na Ustawę o
ochroinie niektórych praw konsumentów...., a dokładniej na możliwość zwrotu
towaru w ciągu 10 dni.
I teraz istota sprawy: Czy sklep ma obowiązek zwrócić zaliczkę kupującemu.
(kupujący nie zapłacił reszty należności i nie odebrał towaru- domaga się
przelewu zaliczki)
Pozdrawiam,
MP
-
2. Data: 2008-05-08 13:34:04
Temat: Re: zakupy przez internet - zwrot zaliczki
Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>
Użytkownik "MP" <q...@q...qw> napisał w wiadomości
news:fvuu34$c4j$1@news.onet.pl...
>
> I teraz istota sprawy: Czy sklep ma obowiązek zwrócić zaliczkę kupującemu.
> (kupujący nie zapłacił reszty należności i nie odebrał towaru- domaga się
> przelewu zaliczki)
Zalezy czy byla to "zaliczka" czy "zadatek". Zadatek nie podlega zwrotowi
jesli kupujacy sie rozmysli.
--
Pozdrawiam
Qkam
-
3. Data: 2008-05-08 13:42:13
Temat: Re: zakupy przez internet - zwrot zaliczki
Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
>> I teraz istota sprawy: Czy sklep ma obowiązek zwrócić zaliczkę
>> kupującemu. (kupujący nie zapłacił reszty należności i nie odebrał
>> towaru- domaga się przelewu zaliczki)
> Zalezy czy byla to "zaliczka" czy "zadatek". Zadatek nie podlega
> zwrotowi jesli kupujacy sie rozmysli.
IMHO zaliczka również nie musi podlegać zwrotowi gdy zamówienie podpada
pod art. 10 ust.3 pkt.4 wspomnianej już ustawy.
-
4. Data: 2008-05-08 13:45:52
Temat: Re: zakupy przez internet - zwrot zaliczki
Od: <s...@a...pl>
> Mam pytanie odnośnie nietypowej dla mnie sytuacji dot. sprzedaży przez
> internet, mianowicie:
> 1. Klient zamówił produkt przez internet.
> 2. Produkt jest niestandardowy, więc sprzedawca zarządał zaliczki, i
> zamawiający ją wpłacił.
> W regulaminie sklepu jest punkt, który mówi, że towar na specjalne zamówienie
> nie podlega zwrotowi (czy jest to zgodnie z prawem?)
> 3. Klient rozmyślił się i nie chce odebrać towaru (miał być odbiór w siedzibie
> sprzedawcy) i żąda zwrotu zaliczki powołując się na Ustawę o ochroinie
> niektórych praw konsumentów...., a dokładniej na możliwość zwrotu towaru w
> ciągu 10 dni.
Ale jak on chce zwrócić towar, którego nie odebrał? 10 dni liczy się od dnia
wydania towaru a nie zamówienia (art. 10 ustawy).
Jeśli nie przewidywałeś zwrotu, to czy nie ma tu zastosowania przyapdkiem art.
10.3.4 ustawy? O ile oczywiście towar był sprowadzony specjalnie na życzenie
klienta wg jego oczekiwań i życzeń (a nie wybrany z oferty umieszczonej na
Twojej stronie www).
> I teraz istota sprawy: Czy sklep ma obowiązek zwrócić zaliczkę kupującemu.
> (kupujący nie zapłacił reszty należności i nie odebrał towaru- domaga się
> przelewu zaliczki)
Mnie uczono, że:
- zaliczkę musisz oddać jesli wpłacajacy żąda zwrotu (lub zaliczyć na poczet
zapłaty przy wydaniu towaru, jeśli strony tak ustaliły)
- zadatek mozesz zatrzymać, jeśli umowę zrywa kupujący
- przedpłaty nie musisz oddawać, zaliczasz ją na poczet zapłaty
Czy tak jest naprawdę - nie ch mówią inni :)
-
5. Data: 2008-05-08 16:08:35
Temat: Re: zakupy przez internet - zwrot zaliczki
Od: mvoicem <m...@g...com>
s...@a...pl wrote:
> Mnie uczono, że:
> - zaliczkę musisz oddać jesli wpłacajacy żąda zwrotu (lub zaliczyć na
> poczet zapłaty przy wydaniu towaru, jeśli strony tak ustaliły)
A mi się obiło o uszy że zaliczkę można zatrzymać w części niezbędnej na
pokrycie twoich kosztów.
Źle mi się obiło?
p. m.