eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakupy przez internet - zwrot zaliczkiRe: zakupy przez internet - zwrot zaliczki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakupy przez internet - zwrot zaliczki
    Date: Thu, 8 May 2008 15:45:52 +0200
    Organization: s...@a...pl
    Lines: 33
    Message-ID: <fvv069$iln$1@news.onet.pl>
    References: <fvuu34$c4j$1@news.onet.pl>
    Reply-To: <s...@a...pl>
    NNTP-Posting-Host: abyp88.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1210254346 19127 83.9.35.88 (8 May 2008 13:45:46 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 May 2008 13:45:46 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Sender: N51/xad5EEWSFSsZ7zcvBTDWvZlagWPi
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-Antivirus: avast! (VPS 080507-0, 2008-05-07), Outbound message
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:531649
    [ ukryj nagłówki ]

    > Mam pytanie odnośnie nietypowej dla mnie sytuacji dot. sprzedaży przez
    > internet, mianowicie:
    > 1. Klient zamówił produkt przez internet.
    > 2. Produkt jest niestandardowy, więc sprzedawca zarządał zaliczki, i
    > zamawiający ją wpłacił.
    > W regulaminie sklepu jest punkt, który mówi, że towar na specjalne zamówienie
    > nie podlega zwrotowi (czy jest to zgodnie z prawem?)
    > 3. Klient rozmyślił się i nie chce odebrać towaru (miał być odbiór w siedzibie
    > sprzedawcy) i żąda zwrotu zaliczki powołując się na Ustawę o ochroinie
    > niektórych praw konsumentów...., a dokładniej na możliwość zwrotu towaru w
    > ciągu 10 dni.

    Ale jak on chce zwrócić towar, którego nie odebrał? 10 dni liczy się od dnia
    wydania towaru a nie zamówienia (art. 10 ustawy).

    Jeśli nie przewidywałeś zwrotu, to czy nie ma tu zastosowania przyapdkiem art.
    10.3.4 ustawy? O ile oczywiście towar był sprowadzony specjalnie na życzenie
    klienta wg jego oczekiwań i życzeń (a nie wybrany z oferty umieszczonej na
    Twojej stronie www).


    > I teraz istota sprawy: Czy sklep ma obowiązek zwrócić zaliczkę kupującemu.
    > (kupujący nie zapłacił reszty należności i nie odebrał towaru- domaga się
    > przelewu zaliczki)

    Mnie uczono, że:
    - zaliczkę musisz oddać jesli wpłacajacy żąda zwrotu (lub zaliczyć na poczet
    zapłaty przy wydaniu towaru, jeśli strony tak ustaliły)
    - zadatek mozesz zatrzymać, jeśli umowę zrywa kupujący
    - przedpłaty nie musisz oddawać, zaliczasz ją na poczet zapłaty

    Czy tak jest naprawdę - nie ch mówią inni :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1