    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zakup działki - forma płatności
    Date: Thu, 15 May 2008 13:00:06 +0100

    Witam

    Finalizuje właśnie zakup działki. Przelew ma zostać
    wykonany w dniu podpisania aktu notarialnego.
    Problem jest tej natury, że na zakup tej działki inna
    osoba posiada pełnomocnictwo i zrealizuje zakup działki
    w moim imieniu.

    Całą kwotę na zakup działki posiadam na koncie inteligo,
    którego ja jestem wyłącznym właścicielem. Chciałem wykonać
    przelew w sposób elektroniczny.

    Pomimo, że znam osobę od której kupuję działkę i w gruncie
    rzeczy mogę jej ufać, to jednak przy operacjach finansowych
    nie ufam nikomu i przelewu nie wykonam przed podpisaniem
    aktu notarialnego.

    Przelew chciałem wykonać w ciągu 1h jak tyko dostanę
    informacje o złożeniu podpisów. Jednak jak mam udowodnić
    sprzedającemu, że takowy przelew wykonałem. Skoro ja
    wykazuje ograniczone zaufanie, to nawet nie przychodzi mi
    do głowy aby prosić o zaufanie sprzedającego.

    Czy można np. w akcie notarialnym zawrzeć klauzule o
    nieważności aktu notarialnego jak przelew np. nie zostanie
    wykonany w przeciągu 1 czy 2 dni od podpisania aktu notarialnego?

    Rozmawiałem z notariuszem, ale nic sensownego mi nie doradził,
    choć o takową klauzule się nie pytałem, bo teraz mi to przyszło do głowy.

    A może można podpisać akt notarialny, który przetrzyma notariusz do
    czasu zaksięgowania całej kwoty na koncie sprzedającego, pod rygorem
    unieważnienia aktu notarialnego jeżeli np w ciągu 2 czy 3tyg od podpisania
    aktu notarialnego nie zostanie zaksięgowany przelew na koncie sprzedającego?
    Czy coś takiego się praktykuje?

    Pozdrawiam
    Darek