  • Data: 2008-05-15 21:18:40
    Temat: Re: zakup działki - forma płatności
    Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy można np. w akcie notarialnym zawrzeć klauzule o
    > nieważności aktu notarialnego jak przelew np. nie zostanie
    > wykonany w przeciągu 1 czy 2 dni od podpisania aktu notarialnego?
    Nie można miałem ten problem jak sprzedawałem działkę i kupujący kupował na
    kredyt. Bank chciał przed przelewem mieć potwierdzenie przeniesienia
    własności. Nie pasował mi taki numer. Kupujący chciał zapłacić gotówką
    przelewem z konta ale też nie ma takiej opcji żeby dokonać przelweu u
    notariusza. Albo musi być przed albo po akcie cyli któraś strona musi
    zaryzykować. Zostało to w końcu zalatwione jak pisze 666.
    Poza tym nie ma czegoś takiego jak nieważnośc aktu notarialnego.
    > Rozmawiałem z notariuszem, ale nic sensownego mi nie doradził,
    > choć o takową klauzule się nie pytałem, bo teraz mi to przyszło do głowy.
    >
    > A może można podpisać akt notarialny, który przetrzyma notariusz do
    > czasu zaksięgowania całej kwoty na koncie sprzedającego, pod rygorem
    > unieważnienia aktu notarialnego jeżeli np w ciągu 2 czy 3tyg od podpisania
    > aktu notarialnego nie zostanie zaksięgowany przelew na koncie
    > sprzedającego?
    Nie ma takiej opcji akt to akt bardzo chroniony prawem tak żeby strona nie
    mogła się wycofać z zapisów inaczej to było by podobnie jak umowa
    cywilno-prawna więc po co notariusz. Za treśc aktu odpowiada notariusz.