    From: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zakładanie spółki z o.o. - wpłata kapitału
    Date: Thu, 28 Feb 2008 11:30:40 +0100

    Chcę założyć sp. z o.o. i mam następujące pytania:
    1. Czy w praktyce trzeba wpłacić 50k na rachunek firmy czy też jest to tylko
    formalność i po prostu kwota odpowiedzialności wspólników, a nikt nie
    sprawdza czy na rachunku są te pieniądze czy też nie?
    2. Czy jeśli faktycznie trzeba je wpłacić, to czy można je zaraz po
    rejestracji wypłacić?
    3. Co oznacza dokładnie "kapitał wpłacony"? Czy są to pieniądze na jakimś
    rachunku, które sobie po prostu leżą (i się marnują) ?
    Z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
    Dombrek