  • Data: 2008-02-28 11:36:20
    Temat: Re: zakładanie spółki z o.o. - wpłata kapitału
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 28 Feb 2008 11:30:40 +0100, Dombrek napisał(a):

    > Chcę założyć sp. z o.o. i mam następujące pytania: 1. Czy w praktyce
    > trzeba wpłacić 50k na rachunek firmy czy też jest to tylko formalność i
    > po prostu kwota odpowiedzialności wspólników, a nikt nie sprawdza czy na
    > rachunku są te pieniądze czy też nie?

    Tak, przy rejestracji KRS zarząd składa nawet oświadczenie, że pieniądze
    poszły do spółki.

    > 2. Czy jeśli faktycznie trzeba je
    > wpłacić, to czy można je zaraz po rejestracji wypłacić?

    Wypłacić nie można. Za te pieniądze spółka musi pożyć - coś jakby "na
    start".

    > 3. Co oznacza
    > dokładnie "kapitał wpłacony"? Czy są to pieniądze na jakimś rachunku,
    > które sobie po prostu leżą (i się marnują)

    Nie marnują się, lecz służą do rozkręcenia biznesu - czymś trzeba za coś
    zapłacić, nie?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać