  • Data: 2008-02-28 10:47:10
    Temat: Re: zakładanie spółki z o.o. - wpłata kapitału
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fq632s$3b3$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > Firma nie musi mieć 50tys. na rachunku, może mieć majątek w takiej
    > wysokości po prostu. Np. maszyny i samochód. Oby było coś wartego
    > conajmniej tyle, jako zabezpieczenie ewentualnych roszczeń wobec spółki.

    OK, ale załóżmy, że firma nie ma ani aut, ani innych maszyn, ani
    nieruchomości. Czy musi mieć wtedy gotówkę? Z tego co wiem, to wspólnik ma
    odpowiedzialność do wysokości zadeklarowanej kwoty, jeśli np. nie wpłacił
    wystarczającej ilość pieniędzy (nie wiem czy dobrze tłumaczę, np. wspólnik
    ma udział 25k, ale wpłacił tylko 5k, więc w razie roszczeń będzie mu można
    ściągnąć z majątku pozostałe 20k)

    No i druga kwestia: wspólnicy wpłacili 50k, ale spółka poniosła jakieś
    koszty (np. 45k) i jeszcze nie ma przychodu. Więc przez pewien czas i tak
    tych 50k nie będzie - może być taka sytuacja?

    Dombrek