  • Data: 2008-02-28 12:24:09
    Temat: Re: zakładanie spółki z o.o. - wpłata kapitału
    Od: Any User <u...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chcę założyć sp. z o.o. i mam następujące pytania:
    > 1. Czy w praktyce trzeba wpłacić 50k na rachunek firmy czy też jest to tylko
    > formalność i po prostu kwota odpowiedzialności wspólników, a nikt nie
    > sprawdza czy na rachunku są te pieniądze czy też nie?
    > 2. Czy jeśli faktycznie trzeba je wpłacić, to czy można je zaraz po
    > rejestracji wypłacić?
    > 3. Co oznacza dokładnie "kapitał wpłacony"? Czy są to pieniądze na jakimś
    > rachunku, które sobie po prostu leżą (i się marnują) ?

    W praktyce, to trzeba po prostu poświadczyć, że pieniądze są wpłacone.
    Natomiast może pojawić się problem w przypadku rozwiązywania spółki -
    jeśli tych pieniędzy nie będzie, to poświadczającym może grozić
    odpowiedzialność karna.

    Przynajmniej tak było jeszcze 4 lata temu.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com