  • 41. Data: 2023-08-14 10:33:34
    Temat: Re: zajebali mi motór
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 00:54, Shrek pisze:
    > Jakby chciał telefon to by zapytał. I tak bym mu nie podał, ale jakby
    > chciał się "dogadywać" to chyb rozsądne że chciałby uzyskać kontakt.

    I nie zdziwiło Cię to? On chciał wiedzieć, co Wy wiecie, a nie pomóc.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 42. Data: 2023-08-14 10:34:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 00:57, Shrek pisze:

    > Tak czytałem. Godzina, świadkowie itp w tabelce - jak dojechałem na
    > miejsce, jak dojechałem z miejsca na policję inne kary sim niż podałem w
    > formularzu adresowym itd to już wynika z "czeklisty" ale jest w "wolnych
    > wnioskach"
    Możesz to jeszcze raz przeczytać i napisać bardziej zrozumiale?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 43. Data: 2023-08-14 10:41:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A to był jego obowiązek, czy imputujesz jakiś szczególny stan w lokalnej
    > policji? ?

    Nie ma obowiązku dokonywania oględzin miejsca kradzieży. Nie ma, bo
    przeważnie na tym miejscu nic nie ma. Różnie z tym w praktyce bywa.
    Jeśli nie było tam wcześniej patrolu, bo zgłaszający sam przyjechał do
    jednostki, to oczywiście powinien na miejsce ktoś się udać celem
    sprawdzenia, czy nie ma śladów. Może sprawca zgubił dowód osobisty. No i
    warto pooglądać kamery.

    Natomiast z opisu wynika, że tu pokrzywdzony wezwał Policję na miejsce.
    To policjanci już byli i pewnie napisali w notatce, ze są kamery, a
    śladów żadnych nie ma. To jaki sens dokumentowania oględzinami wyglądu
    ulicy.

    Jak wyślą na miejsce zdarzenia kogoś z kryminalnego, a nie ma tam
    śladów, to też różne są szkoły. Można napisać oględziny, z których
    wynika, ze nic nie ma. Można napisać notatkę, z której wynika, ze od
    oględzin odstąpiono, bo nic nie ma. Dowodowo to akurat ma dokładnie
    takie samo znaczenie - na miejscu zdarzenia nie ma żadnych śladów ni
    dowodów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 44. Data: 2023-08-14 10:42:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 08:56, J.F pisze:

    > Skoro podejrzewamy możliwosc telefonu po okup, to chyba warto założyć
    > ci podsluch ? :-)
    > "już" w sensie "już wypełniła wniosek".

    Za dużo nieodpowiednich filmów dla Twojego wieku. Weź ustawę o Policji
    oraz Kodeks Postępowania Karnego. W tych dokumentach jest kilka akapitów
    o podsłuchach. Będziesz wiedział, kiedy się je i komu zakłada.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 45. Data: 2023-08-14 10:43:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2023 o 09:00, J.F pisze:

    > Nie macie tam systemu, ze wpisuje sie nr rejestracyjny
    > i widac - odholowany, rozbity, bral udział w wypadku, uciekl policji
    > Macie.

    Tylko pojazdu odholowuje również Stra,ż Gminna / Miejska, a i w ramach
    samopomocy może właściciel terenu.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 46. Data: 2023-08-14 11:11:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Aug 2023 10:32:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bo ma to odstraszać przed jazdą pod wpływem alkoholu.

    Przy kazdej okazji.

    > NAtomiast co ma
    > stan właściciela, którego nie było na miejscu zdarzenia, to nie wiem.
    > Przecież mógł leżeć urżnięty w trupa, a nadal to nie upoważnia nikogo do
    > kradzieĹźy jego mienia.

    Ty to wiesz, ja to wiem, ale czy instrukcja wie?

    Skoro był pijany, to mógł przeciez podarować, albo pożyczyć, i nie
    pamieta :-P

    > Nie.

    Glupie.

    > Zgłaszających w ogóle się nie rejestruje. Rejestruje się pokrzywdzonych,
    > ale to jest osobna baza danych, do której nie każdy policjant ma dostęp.

    Ale sprawdzic jakos, czy pojazd skradziony to potraficie?

    > Jeśli nagle będziesz oczekiwał szybko pomocy, to szybkość jej udzielenia
    > będzie zależała od tego, jak szybko dany dyżurny będzie mógł ustalić,
    > czy w ogóle takie zdarzenie miało miejsce. Oczywiście da się ustalić i
    > powiązać dane, ale Ty będziesz się niepokoił, że jeszcze nie
    > przyjechali, a oni nie wyjadą w ogóle, dokąd ktoś tego nie powiąże.

    Jak dostaje powiadomienie, ze widzisz osobę czy pojazd podejrzewaną
    o udział w kradziezy, to chyba powinien wyslac patrol niezaleznie od
    numerka?

    > Dyżurny zasadniczo nie przyjmuje telefonicznie zgłoszeń. To idzie przez
    > 112. Numer, który Ci podałem wykorzystuje się sporadycznie. Ale on
    > pochodzi ze strony internetowej tej komendy.

    tak tylko ciekaw jestem czy ich dwĂłch wystarczy, czy wiecej powinno
    być. W koncu ma troche roboty.
    Moze jest wiecej, tylko numer jeden.

    > Ich też powiadomiłeś?

    > To wymaga oceny, czy w ogĂłle ma znaczenie w sprawie. Tobie ukradli jeden
    > motor. Dla Ciebie to najważniejsza sprawa tygodnia. Ale policjanci mają
    > masę zgłoszeń, a zasoby nie są niewyczerpalne.

    Umorzenia trzeba wypisac w terminie, julki spałować.

    Moze jakby kulsonĂłw zatrudnili do pomocy ... :-)

    Ale chyba pamietacie, że monitoringi nie przechowują sie w
    nieskonczoność ... czy wlasnie liczycie na to, nie ma dowodów, sie
    umorzy..

    > Jeśli na podstawie
    > dostępnych danych można ustalić sprawców, to nie zdziwię się, że nikt
    > tego nie będzie rozbijał na atomy.

    A kiedy indziej piszesz, ze nawet przyznanie nie wystarczy,
    a Shrekowi radzisz dodatkowe przejrzenie monitoringĂłw ..

    > A wspominałeś w rozmowie z nimi o kulsonach?

    Kulson to dobry policjant, na pewno by poszedl i sam poszukał :-P

    J.

  • 47. Data: 2023-08-14 11:20:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na podstawie Twojego zeznania to nie możliwe.

    No dokładnie - więc po co się skupiać na tym zamiast na nagraniu i świadku?

    > Ja wiem, że są różni ludzie. Nie każdy jest na tyle lotny, by pojąć, że
    > jednostka może być w kilku budynkach. Ale już kilka razy Ci to pisałem.
    > Spróbuję inaczej. Wyobraź sobie, że dzielnicowy siedzący na
    > Broniewskiego poszedł Żabki na rogu po bułkę. Będziesz alarmował Żabkę?

    NIe byłoby pytania, gdyby policjantka powiedziała, że raczej nie do
    dzielnicowego a do żabki.

    > To byli umówieni wcześniej. Z tym, że trzeba by było przejrzeć od
    > momentu, jak przyszli, bo nie wiadomo skąd jechała furgonetka.

    Z której strony przyjechała to akurat wiadomo. Ulica jest tam zamknięta,
    więc albo to zawodowcy (a na takich nie wyglądają) albo przyjechali z
    osiedla obok.

    > Teraz monitoringi są dość powszechne. Można na ich podstawie odtworzyć
    > to, co sprawcy robili wcześniej i to, co robili później.

    Ale to musi się policji chcieć. Im się nie chciało przejechać na
    miejsce, więc nic nie zrobią w tym celu raczej.

    > Pytanie, czy
    > jest sens, bo jak wiadomo, kto tego dokonał, to raczej nie ma. Łatwiej
    > zatrzymać i zapytać ich.

    A założysz się, że będzie umorzenie z powodu niewykrycia sprawców?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-08-14 11:21:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko 2, na 1.5 mln mieszkanców?
    > Moze i starcza ...

    Dwa na bieany i żoliboż - to ci od pilnowania płotu prezesa;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2023-08-14 11:23:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ich też powiadomiłeś?

    No jasne;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 50. Data: 2023-08-14 11:25:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I nie zdziwiło Cię to? On chciał wiedzieć, co Wy wiecie, a nie pomóc.

    Oczywiście. Oczywista oczywistość.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!