  • Data: 2005-09-12 09:15:13
    Temat: zachowek dla dzieci - ponoć się NIE należy ?
    Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    Proszę o odpowiedż.

    Umiera Babka - pozostawia 2 córki 1 syna - mąz umarł wcześniej, w testamencie
    zaisuje córkom cały majątek, synowi nic nie zapisała, syn jednak umiera zaraz po
    niej i zostawia dzieci i żonę, mam pytanie czy dzieci mają prawo do zachowsku po
    zmarłej babce ?

    W mojej ocenie, zachowek jest dla tych którzy byliby powołani do dziedziczenia z
    ustawy, a po zmarłej babce w momencie jej śmierci powołany byłby jej syn, czyli
    ojciec owych dzieci, tylko czy to wystarcza, że po śmierci ojca prawo do
    zachowku przejdzie na jego dzieci żyjące ?

    Dziękuję Wam za pomoc