  • 121. Data: 2017-09-10 19:17:13
    Temat: Re: wytoczenie auta
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 17:04, cef pisze:

    >>>>>> http://www.motofakty.pl/artykul/odpalanie-silnika-na
    -zaciag-lub-popych-to-ostatecznosc-dlaczego.html

    > Ja nie widzę specjalnie różnicy czy opinia jest od dziennikarza,
    > kierowcy czy fachowca czy moją czy RadosławaF czy Shreka czy kogoś innego.
    >  U producenta nie znalazłem takiej informacji.

    A to już twój wybór.

    > Staram się nie dyskutować z ludźmi o tak niskim poziomie argumentacji.
    > Ale  jestem dość  tolerancyjny. :-)

    Tu też twój wybór.

  • 122. Data: 2017-09-10 19:23:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tu nie muszę, bo wiem z czego to wynika.

    No więc wiesz, co takie instrukcje są warte;)

    > W instrukcji do CITROEN C5 II nie ma takiego zastrzeżenia. Za 10 lat
    > jego użytkowania ze dwa razy na pych paliłem i nic nie przeskoczyło. Co
    > oczywiście nie wyklucza tego, że teoretycznie może.

    W mojej od accorda też nie. Więc... sprawdziłem w necie od mondeo - też
    nie ma. Więc...

    Shrek

  • 123. Data: 2017-09-10 19:27:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 16:28, Shrek pisze:

    > Ale którego konkretnie oprócz "prawie wszystkich"?

    Zadaj to pytanie autorowi tekstu.

    > "W samochodach z napędem rozrządu paskiem zębatym może dojść do
    > przestawienia faz rozrządu albo wręcz do zerwania paska.
    >
    > - To prawda, ale taka sytuacja może się zdarzyć, gdy pasek rozrządu jest
    > zużyty albo źle napięty - uważa Mariusz Staniuk, właściciel salonu i
    > serwisu AMS Toyota w Słupsku."
    >
    > Czyli pasek może się zerwać jak jest zużyty - albo przeskoczyć jak nie
    > napięty. No zajebiste odkrycie, tyle że gówno warte, bo wtedy przeskoczy
    > również bez odpalania na pych

    Czyli mamy dwie sprzeczne opinie.

    > Dalej:
    >
    > "Są też opinie, że takie odpalanie silnika jest szkodliwe również dla
    > układu wydechowego. Wskazywane są np. problemy z katalizatorami. W aucie
    > uruchamianym na zaciąg lub popych, zanim silnik zacznie pracować, do
    > jego układy wydechowego - a zatem i katalizatora - może się dostać
    > paliwo. To z kolei oznacza uszkodzenie tego elementu.
    >
    > - Ale w jaki sposób paliwo może się dostać do katalizatora? Jeśli cały
    > układ jest sprawny to nie ma takiej możliwości - twierdzi Mariusz Staniuk."
    >
    > Czyli mówi, że nie szkodzi.

    O tym nie dyskutowałem.

    > dalej ekspert mówi:
    >
    > "Dodaje jednak, że uruchamiając na zaciąg lub popych samochód z
    > turbosprężarką, ryzykujemy jej uszkodzenie. Gdy silnik nie pracuje, nie
    > jest ona smarowana."
    >
    > I to pokazuje, ze ekspert jest z dupy wzięty, bo jak odpalasz z
    > rozrusznika to jest identycznie.

    Dlatego że ty tak piszesz?
    Ale o turbo też nie dyskutowałem.

    > Na koniec przypomnę, że to oskarżyciel ma udowodnić, że mu pasek od
    > przepychania przeskoczył i artykuł z gównogazety internetowej że komuś w
    > innej sytuacji przeskoczył pasek jest gównodowodem.

    Oskarżyciel powoła biegłego.
    Jak myślisz biegły wyda opinię niezgodną z "prawie wszystkich"
    producentów to jesteś naiwny lub głupi.

    A cały artykuł podlinkowałem aby pokazać jaką głupią metodą z twojej
    strony jest udowodnianie nieistnienia jakiegoś zalecenia bo ty
    go nie znalazłeś w jakiejś instrukcji znalezionej w sieci.

    Pozdrawiam

  • 124. Data: 2017-09-10 19:30:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 16:18, Shrek pisze:

    > Jest spora część dziennikarzy co prąd mierzą w woltach, samoloty dla
    > nich kołują nad lotniskami albo jak się dwa pociągi stukną, to
    > zastanawiają się który miał pierwszewństwo. Inni piszą o tym że Tusk,
    > będący niemcem zamachnął się na debeściaków, czego dowodem ma być
    > kociołek parówek i puszka po żubrze.

    To już przerabialiśmy, sam sobie wybierasz w co uwierzyć.

    > To co zacytowałeś jest jedynie opinią dziennikarza. Opinnia dziennikarza
    > jest średnio warta tyle samo, co opinia na przykład taksówkarza (ba, w
    > ramach wiedzy motoryzacyjnej prędzej zaufałbym złotówie niż
    > dziennikarzowi autoświata). Zresztą sam link mówi prawie wszystko
    > "motofakty" to taki motoryzacyjny "Fakt"?

    Ten dziennikarz swoja opinię podpierał np. opiniami producentów.
    Ty swoich nie.

    Pozdrawiam

  • 125. Data: 2017-09-10 20:01:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2017 o 19:27, RadoslawF pisze:

    > Zadaj to pytanie autorowi tekstu.

    NIe, nie, nie. Ten artykuł (dziennikarza powołującego sięna właściciela
    komisu samochodowego, jako eksperta) to twój argument, więc ty go broń.

    > Czyli mamy dwie sprzeczne opinie.

    No mamy. A ty jako argument przytaczasz opinię właściciela komisu, że
    jak pasek zużyty, top rzeczywiście może się zdarzyć że pierdolnie przy
    odpalaniu na pych. Ale tylko jak zużyty. Podobnie jak jest zuyżyty to
    może pierdolnąć bez odpalania na pych. Wspólnym mianownikiem jest "jak
    zużyty" a nie odpalanie na pych. Więc twój argument jest z dupy wzięty.

    > O tym nie dyskutowałem.

    Ale to dokładnie taka sama opinia jak o odpalaniu na pych. Powiem więcej
    - może się zdarzyć, że jak masz zajechanego kata, to po odpaleniu na
    pych nie przejdzie badań, bo spaliny nie wyjdą. Co prawda jeśli nie
    odpalisz na pych też nie, ale...

    > Dlatego że ty tak piszesz?
    > Ale o turbo też nie dyskutowałem.

    Bo pokazuje że twój "ekspert" piesze bzdury w tym artykule. Co znaczy że
    ogólnie artykuł jest nic nie warty (zresztą czego można się spodziewać
    po internetowej "gazecie" motoryzacyjnej, powołującej się na eksperta -
    właściciela komisu?)

    > Oskarżyciel powoła biegłego.
    > Jak myślisz biegły wyda opinię niezgodną z "prawie wszystkich"
    > producentów to jesteś naiwny lub głupi.

    Jak powoła się na twojego eksperta od motofaktów, to stwierdzi, że skoro
    pękł to musiał być zużyty. I słusznie zresztą.

    > A cały artykuł podlinkowałem aby pokazać jaką głupią metodą z twojej
    > strony jest udowodnianie nieistnienia jakiegoś zalecenia bo ty
    > go nie znalazłeś w jakiejś instrukcji znalezionej w sieci.

    Ale w tym artykule nie ma żadnego faktu poza opinią pana handlarza
    samochodami, że "większość producentów zabrania". Na dobrą sprawę to
    nawet nie wiadomo czy jest to opinia pana handlarza czy pana dziennikarza.

    Shrek

  • 126. Data: 2017-09-10 20:03:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2017 o 19:30, RadoslawF pisze:

    > Ten dziennikarz swoja opinię podpierał np. opiniami producentów.

    I to nie byle jakich a prawie wszystkich - kozak:)

    Shrek

  • 127. Data: 2017-09-11 07:32:09
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <b...@a...email.pl>

    W dniu 2017-09-05 o 15:45, Nikt pisze:
    > Co mi grozi za wytoczenie siłą auta z mojego miejsca parkingowego i
    > następnie zadzwonienie na SM, że auto blokuje przejazd, żeby go odholowali?

    Znam przypadek, kiedy intruz otworzył sobie pilotem przypadkowy garaż
    pod apartamentowcem i stanął na pierwszym wolnym miejscu.
    Właściciel miejsca przyjechał, a tu jego miejsce zajęte. Zanim się
    administrator z Zarządem wspólnoty zastanowili, przesłuchali
    całodobowego ochroniarza, który ma podgląd na garaż i co godzinę robi
    obchód odbijając czujki w garażu, zanim cofnęli monitoring aby obejrzeć
    i twarz intruza zobaczyć minęło 5 dni. Gdy już zawołali holownik,
    problem się sam rozwiązał, intruz odjechał.

    --
    Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

  • 128. Data: 2017-09-11 11:24:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 20:01, Shrek pisze:

    > NIe, nie, nie. Ten artykuł (dziennikarza powołującego sięna właściciela
    > komisu samochodowego, jako eksperta) to twój argument, więc ty go broń.

    W tym przypadku powoływał się na producentów. A że nie wymienił
    dokładnie jakich to się go pytaj.

> [...]
    > może pierdolnąć bez odpalania na pych. Wspólnym mianownikiem jest "jak
    > zużyty" a nie odpalanie na pych. Więc twój argument jest z dupy wzięty.

    Ja jako argument przytaczam opinie producentów podana w tym artykule.

> [...]
    > - może się zdarzyć, że jak masz zajechanego kata, to po odpaleniu na
    > pych nie przejdzie badań, bo spaliny nie wyjdą. Co prawda jeśli nie

    A jesteś w stanie to udowodnić że taka sama?

> [...]
    > ogólnie artykuł jest nic nie warty (zresztą czego można się spodziewać
    > po internetowej "gazecie" motoryzacyjnej, powołującej się na eksperta -

    Tyle że ja ja podałem jako dowód na postawę producentów wobec
    odpalania na pych. A ty usilnie zmieniasz temat na jakieś katalizatory,
    turbiny i właścicieli komisu.

    > Jak powoła się na twojego eksperta od motofaktów, to stwierdzi, że skoro
    > pękł to musiał być zużyty. I słusznie zresztą.

    Ciebie na pewno ne powoła, więc pozamiatane.

    > Ale w tym artykule nie ma żadnego faktu poza opinią pana handlarza
    > samochodami, że "większość producentów zabrania". Na dobrą sprawę to
    > nawet nie wiadomo czy jest to opinia pana handlarza czy pana dziennikarza.

    No zobacz a mnie to wyglądało na opinię dziennikarza. :-)
    Ale kombinuj dalej.

    Pozdrawiam

  • 129. Data: 2017-09-11 11:26:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 19:23, Shrek pisze:

    > No więc wiesz, co takie instrukcje są warte;)

    > W mojej od accorda też nie. Więc... sprawdziłem w necie od mondeo - też
    > nie ma. Więc...

    Skoro ameryki nie widziałeś to ona na pewno nie istnieje.
    I na tym opiera się cały wywód.

    Pozdrawiam

  • 130. Data: 2017-09-11 13:14:59
    Od: MK <m...@b...cn>

    > Dalszy wywód jest oczywisty. Pytam, skąd wiesz, ze rozrusznik dłużej go
    > rozpędza, niż "pych", bowiem nie jest to dla mnie oczywiste. Zwłaszcza,
    > że nie wiemy, jak kierujący operuje sprzęgłem.

    Dołóżmy do tego jeszcze skąd w zamkniętym samochodzie przepychanym po
    parkingu wziął się strzelający sprzęgłem operator pedału