  • Data: 2004-02-01 09:46:12
    Temat: "wyrzucanie" ze sklepu :-))
    Od: "zbig" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    nurtuje mnie taki teoretyczny problem:

    powiedzmy, że do sklepu Biedronka przychodzi człowiek z notesem i długopisem,
    wygląda na takiego który nie chce nic kupić tylko spisuje ceny towarów.
    Podchodzi ochroniarz i wyrzuca go ze sklepu.

    W czasie dyskusji w której brałem udział zarysowały się dwa poglądy na temat
    takiej sytuacji:

    1. jest to teren prywatny i upoważniony ochroniarz w imieniu właściciela może
    poprosić każdego o opuszczenie (ew. w wypadku sprzeciwu wezwać policję, bo chyba
    sam wynieść nikogo nie może?)

    2. jest to teren publiczny i jeżeli nie doszło do popełnienia przestępstwa ani
    wykroczenia, to klient może sobie tam chodzić w godzinach otwarcia sklepu, a
    ochroniarz nie może mu tego zabraniać i to klient może wezwać policję ze skargą

    Jak to jest w takich przypadkach?

    Pozdrawiam,
    Zbiggy