  • Data: 2007-02-18 09:37:22
    Temat: wypowiedzenie umowy o zakazie konkurencji - możliwe?
    Od: wuja <A...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    na początku lutego zmieniłam pracę. Z poprzednim pracodawcą wiąże mnie
    jednak umowa o zakazie konkurencji, obowiązująca przez rok od momentu
    ustania stosunku pracy. Szkopuł w tym, że mój poprzedni pracodawca - po
    tym jak dowiedział się gdzie pracuję teraz i że w żaden sposób nie
    naruszam umowy o zakazie działalności konkurencyjnej, postanowił tę
    umowę wypowiedzieć, aby nie wpłacać przez rok na moje konto tzw.
    odszkodowania karencyjnego.

    Zastanawiam się jednak czy ma do tego prawo, czy nie jest to z jego
    strony nadużycie.

    W podpisanej przeze mnie umowie o zakazie działalności konkurencyjnej
    tylko w jednym miejscu jest mowa o możliwości jej rozwiązania. Pojawia
    się jednak jedno "ALE". Dla jasności zacytuję ten fragment:

    §8
    (...)
    3. Strony zgodnie ustalają, że Pracodawca może rozwiązać niniejszą umowę
    w przypadku braku comiesięcznych pisemnych oświadczeń Pracownika, o
    których mowa w ust. 5 tego paragrafu.
    4. Rozwiązanie umowy następuje w trybie natychmiastowym bez podawania
    przyczyn rozwiązania.
    5. Pracownik, po ustaniu stosunku pracy, zobowiązany jest do
    zawiadamiania Pracodawcy o przezstrzeganiu zakazu określonego w §3 w
    każdym miesiącu jego obowiązywania pismem doręczonym Pracodawcy do
    ostatniego dnia roboczego danego miesiąca.

    Mam wątpliwości jak interpretować zapis w ustępie 4. Czy odnosi się on
    bezpośrednio do ustępu 3? Czy ma wymiar ogólny?

    Dodam też, że pracę zmieniłam w tym miesiącu, więc przyczyną nie może
    być brak oświadczenia o przestrzeganiu zakazu, które to muszę dostarczyć
    do końca lutego.

    Może ktoś z Was miał podobną sytuację, albo potrafi powiedzieć czy w tym
    przypadku pracodawca może wypowiedzieć umowę o zakazie działalności
    konkurencyjnej. A jeśli nie, to co mogę zrobić w takiej sytuacji (jeśli
    ust.4 dotyczy tylko sytuacji opisanej przez ust.3 danego paragrafu)?

    Pozdrawiam,
    Magda