  • 1. Data: 2007-07-25 14:24:21
    Temat: wynagrodzenie czlonkow zarzadu
    Od: Marcin <f...@g...pl>

    Witam,
    zmieniając formę zatrudnienia postanowiliśmy w firmie dla członkow
    zarządu rozdzielic umowe o prace od powolania do zarzadu. Nie mniej
    jednak nie jest dla mnie oczywiste co powinno się znalezc w uchwale
    powolujacej czlonka tak aby taka uchwala mogla byc podstawa do
    wynagradzania i nie podpadala fiskusowi.
    Konkluzja jest taka: jaki powinien znaleźć się zapis w uchwale
    powołującej członków zarządu na podstawie, którego mogą otrzymywać
    wynagrodzenie z tytułu powołania a nie umowy o pracę?

    Pozdrawiam,
    marcin

  • 2. Data: 2007-07-26 12:53:54
    Temat: Re: wynagrodzenie czlonkow zarzadu
    Od: ANetGUS <aparta_WYWALTO_@swnet_TOTEZ_.pl>

    Marcin napisał(a):
> [...]
    > powołującej członków zarządu na podstawie, którego mogą otrzymywać
    > wynagrodzenie z tytułu powołania a nie umowy o pracę?

    Nie można tak.

  • 3. Data: 2007-07-26 13:28:22
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 26 Jul 2007 14:53:54 +0200, ANetGUS napisał(a):

    > Nie można tak.

    Można. Dawno temu żarłem się na ten temat z pewną księgową, o mało jej
    nie zjadłem - nie przekonałem jej - i dobrze.
    W uchwale o powołaniu na członka piszesz, że z dniem takim a takim
    powołujesz i przyznajesz z tego tytułu takie a takie wynagrodzenie - i
    już.

    Minus operacji jest taki, że w przypadku odwołania z zarządu może nie
    stanowić to dobrej podstawy do rozwiązania stosunku pracy. Tak jak jest
    dziś - zgodnie z orzecznictwem - odwołanie z zarządu może równać się
    wypowiedzeniu i żadne pozwy do sądu pracy tego nie zmienią.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2007-07-26 22:33:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jul 2007, ANetGUS wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie można tak.

    A co ma stać na przeszkodzie?
    IMHO (acz spotykam się z oporami na niniejszej grupie), wynagrodzenie za
    funkcję "powołaną" ma charakter zlecenia.

    pzdr, Gotfryd