-
1. Data: 2007-07-25 11:32:44
Temat: Multimedia Polska
Od: "WaterMAn" <g...@k...pl>
Witam
Chciałby prosić o poradę.
Zacznę od początku. Firma Multimedia Polska przez 7 miesięcy nie przesyłała
mi rachunków za telewizję kablową (przełom roku 2005/2006). Ja co miesiąc
wpłacałem na konto kwotę ustalona abonamentem. Gdy jednak chciałem odliczyć
sobie od podatku kwotę za Internet, zwróciłem się do Multimedia Polska
oddział w łodzi z prośbą o wydanie duplikatów faktur. Okazało się iż system
gdzieś mnie zgubił !! Płatności nie były księgowane a faktury wystawiane.
Napisaliśmy pismo z prośbą o wyjaśnienie. Po 2 tygodniach otrzymaliśmy
telefon od pani kierownik strefy z informacją iż faktura jest już
wystawiona. Fakturę otrzymaliśmy - zbiorczą a na dodatek z adnotacją DO
ZAPŁATY. Uniemożliwiło nam to odliczenie od podatku kwoty za Internet bo
płatność była na rok 2006. Po kolejnych telefonach i rozmowach oraz okazaniu
dowodów wpłat - przeksięgowano zaległość. Okazało się jednak iż w między
czasie zmienił się abonament. Z tego tytuły wynikła niedopłata. Ponad 300
złotych. Dopiero gdy zagroziliśmy iż skierujemy sprawę do sądu i zgłosimy
fakt nie wystawiania faktur a brania zapłaty do urzędu skarbowego, pani
kierownik postanowiła sprawę umorzyć i zaproponowała iż zmieni nam umowę na
korzystniejszą. Podpasaliśmy umie na rok i uważaliśmy sprawę za załatwioną.
W zeszłym miesiącu postanowiłem przed czasem podpisać umowę na następny rok
chcąc uniknąć droższego okresu przejściowego. Okazało się iż na koncie jest
zaległość i umowy podpisać nie mogę. Po kilku dniach przyszło pismo z
wezwaniem do zapłaty i wyszczególnieniem 3 faktur z bieżącego roku, za które
nie zapłaciliśmy. Udaliśmy się z żoną do siedziby Multimedia w łodzi przy
ul. Pojezierskiej (14 lipca Br.). Okazaliśmy dowody wpłaty od grudnia Br.
Pani sprawdziła i faktycznie wpłaty te były zaksięgowane i nie pokrywały się
z wezwaniem do zapłaty. Kazała nam napisać pismo z reklamacją i złożyć je na
dziennik. Tak też zrobiliśmy. W dniu wczorajszym stwierdziłem iż telewizja
kablowa i Internet nie działają. Pani na infolinii powiedziała iż zostały
odłączone z uwagi na zaległości w płatnościach. Wydaje mi się iż prawo
unijne wyklucza możliwość odłącznie przed rozpatrzeniem reklamacji a prawo
unijne jest nadrzędne. Pani oznajmiła mi, iż obowiązuje regulamin i nic
innego ich nie obchodzi. Powiedział iż powinniśmy najpierw zapłacić a
później czekać na odpowiedź. Nie rozumiem czemu miałbym płacić skoro
udowodniłem w siedzibie firmy iż wezwanie do zapłaty jest bezpodstawne,
płaciłem za miesiące wyszczególnione w wezwaniu.
Doczytałem że że muszą potwierdzic reklamację 2 terminie 14 dni a jeśli w
przeciągu 30 nie odpowiedzą to reklamacja jet uznana.
Jęśli operator odłaćzy nas przed rozpatrzeneim reklamacji to mamy prawo do
odszkodowania i zwrotu części abonamentu
ART 76 KONSTYTYCJI RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ
(ODSZKODOWANIE-w jakiej wysokości)
Proszę o poradę - co powinienem w tej sprawie zrobić.
Uważam iż zostaliśmy skrzywdzeni.
pozdrawiam
--
Grzegorz Pawliczak
www.acala.pl
WaTeRmAn