  • 1. Data: 2007-07-25 13:50:19
    Temat: Replika broni z II WS
    Od: "oscar" <o...@o...com>

    Witam serdecznie,

    Chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa replik broni np. z okresu II WS.

    Jezeli ktos chcialby miec replike wykonana z metalu to czym ta replika musi
    sie roznic od broni prawdziwej?

    Sa jakies konkretne uwarunkowania, rozporzadzenia, wymogi etc.

    Jestem bardzo ciekaw tego tematu, prosze o jakies konkretne informacje.

  • 2. Data: 2007-07-25 13:52:17
    Temat: Re: Replika broni z II WS
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "oscar" <o...@o...com> napisał w wiadomości

    > Jezeli ktos chcialby miec replike wykonana z metalu to czym ta replika
    > musi sie roznic od broni prawdziwej?

    nie mozna z niej strzelac, znaczy sie nie moze byc mozliwosci oddania z
    niej strzalu i tyle

  • 3. Data: 2007-07-25 14:04:53
    Od: "oscar" <o...@o...com>

    > nie mozna z niej strzelac, znaczy sie nie moze byc mozliwosci oddania z
    > niej strzalu i tyle

    No ale co bedzie oznaczac sformulowanie "strzal"? Czy moge oddac "suchy
    strzal" - tzn, naciagnac sprezyne, nacisnac spust i strzelic? Jest dostepna
    amunicja wypelniona gazem imitujaca zachowanie sie prawdziwej amunicji tak,
    ze mozna strzelac.

    Czy strzal ma uniemozliwiac oddanie strzalu amunicja ostra? Jezeli chodzi o
    amunicje ostra to jak sie ma ewentualna mozliwosc przerobiani repliki na
    bron ostra? Czy jak sobie taka replika ktos zrobi, ukadna mu ja, i kto ja
    przerobi na ostra to?

  • 4. Data: 2007-07-25 14:20:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Czy strzal ma uniemozliwiac oddanie strzalu amunicja ostra?

    dokladnie tak, nie moze byc mozliwosci oddania strzalu ostra amunicja w
    prosty sposob, to znaczy rowniez nie moze to byc np wymiana lufy na inna,
    generalnie zasady sa takie, ze w takich wypadkach masz zaczopowana na
    stale lufe i usunieta iglice, bron musi byc niezdatna do uzytku

    > Jezeli chodzi o amunicje ostra to jak sie ma ewentualna mozliwosc
    > przerobiani repliki na bron ostra?

    nie wiem do czego zmierzasz, ale bez takich kombinacji i calkiem legalnie
    mozesz miec czarnoprochowy rewolwer, lub jego calkiem sprawna i dzialajaca
    replike, oczywiscie pod warunkiem ze pierwowzor byl skonstruowany przed
    1850 rokiem

  • 5. Data: 2007-07-25 14:56:35
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2007 15:50:19 +0200, oscar napisał(a):

    > Sa jakies konkretne uwarunkowania, rozporzadzenia, wymogi etc.

    Oczywiście że możesz mieć każdy rodzaj broni i to nawet
    funkcjonalnej - o ile masz pozwolenie.

    Przeczytaj ustawę z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-07-25 15:51:48
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    W pl.soc.prawo szerszen <s...@t...pl> napisal:
> [...]
    > replike, oczywiscie pod warunkiem ze pierwowzor byl skonstruowany przed

    Zwlaszcza, ze szesciostrzalowy Colt jest z roku 1847,
    wiec nie wymaga zezwolenia 8^)
    A kule bezplaszczowe dzialaja nieomal jak dumdum.
    Z przodu mala dziurka, a z tylu pol plecow nie ma.
    Po trafieniu gdziekolwiek taka kula ofiara pada
    nieprzytomna, a na pewno nie podejmuje juz zadnych
    dzialan.

    A ten Colt wyglada lepiej niz Magnum. W razie braku
    amunicji mozna tluc jak maczuga.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2007-07-25 18:59:42
    Od: "Wajrus" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:72q3i8onkxiw.mwx5yrtjlscg$.dlg@40tude.net...

    > Oczywiście że możesz mieć każdy rodzaj broni i to nawet
    > funkcjonalnej - o ile masz pozwolenie.

    Każdy? Np. myśliwiec bombardujący? Rakietę balistycną?

    Sorry, nie zdołałem się powstrymać....

    Pozdrawiam,

    Wajrus

  • 8. Data: 2007-07-25 19:47:27
    Od: "oscar" <o...@o...com>

> [...]
    > replike, oczywiscie pod warunkiem ze pierwowzor byl skonstruowany przed

    Zmierzam do tego, ze jezeli ktos mi wykona replike broni, a nie daj Bog,
    ktos ja podwedzi to na upartego znajdzie sposob na jej przerobienie - sadze,
    ze natura ludzka jest taka, ze wszystko moze zdzialac jak sie uprze ;)

    Akurat ja chcialbym miec ta iglice aby moznabylo "odpalic" naboje typu
    "dummy". Czyli musialbym moze wykonac lufe ze wspawaneym pretem w srodku
    albo cos takiego, albo z walka, zespawanego z korpusem etc
    Dobrze kombinuje?

    Czy ewentualna zbudowana replike, wykoanan z praktycznie identycznego
    materialu co org, wygladajaca 1:1 musi byc przez kogos sprawdzona
    (zatwierdzona), ze jest to replika?

    Jeszcze jedna - czy replika musi byc jakos wizualnie oznaczona tak aby na
    pierwszy rzut oka moznabylo stwierdzic, ze ejst to replika? Np jakis
    znaczek, pasek czerwona farba albo cos takiego.

  • 9. Data: 2007-07-25 19:48:57
    Od: "oscar" <o...@o...com>

    Użytkownik "Jacek_P" <W...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Ja zakladam replike z okresu II WS

  • 10. Data: 2007-07-25 20:33:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wajrus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Każdy? Np. myśliwiec bombardujący? Rakietę balistycną?
    > Sorry, nie zdołałem się powstrymać....

    A ale, że nie zdołałeś :-)

    Posiadanie karabinu czy pistoletu jest zabronione. Ale armatę czy myśliwiec
    możesz sobie legalnie posiadać. Jedynym ograniczeniem jest wymontowanie z
    niego uzbrojenia lufowego o kalibrze do 20 mm. I nie możesz posiadać żadnej
    amunicji do tego, bo ta zawiera materiały wybuchowe, na które jest
    potrzebne zezwolenie.

    Z rakietą balistyczną podobnie. Sam takie w młodości robiłem w wersji mikro
    i latały na kilkadziesiąt metrów. Jedyny kłopot prawny, to głowica - nie
    możesz posiadać materiałów wybuchowych. Ale rakietę z imitacją głowicy
    spokojnie możesz sobie przed domem postawić. Ot, taka ciekawostka.