  • 11. Data: 2008-04-29 19:08:14
    Temat: Re: wymeldowanie dziecka
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    Niestety masz racje że zależy to od widzimisie organu meldunkowego.
    Zadzwoniłam do kilku biur meldunkowych i wszędzie powiedziano mi iż
    wystarczy tylko mój podpis przy wymeldowaniu, a u mnie w biurze żądają
    podpisu ojca tylko dlatego iz kiedyś mieli przypadek że matka wymeldowała
    się z dzieckiem a za chwilkę pojawił się ojciec i zrobił "wojnę" dlatego
    zasłaniają się również krio.

  • 12. Data: 2008-04-29 19:10:15
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    Dziękuje wszystkim za "rozmowę"

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2008-04-29 19:49:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Art. 93 §1 krio i art. 97 §1 krio. W istocie rzeczy chodzi o zmianę
    > miejsca zamieszkania dziecka - na to powinnaś mieć zgodę ojca o ile ma on
    > władze rodzicielską.

    Czy mógłbyś przybliżyć, na jakiej podstawie w zacytowanych przez Ciebie
    przepisach znajdujesz obowiązek uzyskania zgody ojca na zmianę miejsca
    zamieszkania dziecka? Pomijając fakt, że w zacytowanych prze Ciebie
    przepisach tego nie ma, to była by to jakaś piramidalna bzdura.

    Przykładowo matka dziecka zamieszkuje w wynajmowanym mieszkaniu. Właściciel
    mieszkania wypowiada tę umowę. I co? Wypowiedzenie umowy jest nieważne? Czy
    dziecko ma tam pozostać mimo wszystko? Sąd orzekł, że dziecko ma pozostać
    przy matce, to naturalną rzeczą jest przemeldowanie dziecka wraz z matką.
    Co najwyżej można się zastanawiać, że matka ma obowiązek powiadomić ojca o
    obecnym adresie dziecka, ale to nie ma nic wspólnego z zameldowaniem.

    Do pytającej: Składasz na piśmie wniosek meldunkowy i kobiecie, która
    odmawia wykonania czynności wyjaśniasz, ze ma w tej sprawie wydać
    przewidziane przez kpa postanowienie o odmowie zameldowania. Tam ma być
    podstawa prawna i faktyczna, oraz wskazana droga odwołania. W razie odmowy
    składasz skargę lub zawiadomienie o przestępstwie z art. 231 kk.

    > Na zmianę miejsca zamieszkania dziecka wbrew woli ojca musi się zgodzić
    > sąd rodzinny.

    Podaj podstawę prawną z łaski swojej. A jak dom, w którym mieszka dziecko
    się spali, to do czasu jego odbudowy dziecko ma spać na pogorzelisku :-)

  • 14. Data: 2008-04-29 20:51:39
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To jakas Twoja nadinterpretacja, bo o żadnym sądzie mowy nie było.
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2008-04-29 20:57:47
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Sam w sobie Twój podpis nie wystarczy.
    Wystarczy w sytuacji, gdy jednoczesnie przemeldowujesz siebie i dziecko.
    Taka jest praktyka, z czym się zresztą w głebi duszy i serca nie zgadzam.
    Przykładowo jesli pod danym adresem zameldowani są obydwoje rodzice z dzieckiem
    (dziecmi), to przemeldowac się z
    dzieckiem pod inny adres może z rodziców "kto pierwszy, ten lepszy".
    Pomijam juz, ze matki są przez sfeminizowane biurestwo traktowane znacznie lepiej,
    niż ojcowie - Twój przypadek Twojego
    urzędu to jakiś zadziwiający wyjatek.
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2008-04-29 21:06:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To jakas Twoja nadinterpretacja, bo o żadnym sądzie mowy nie było.

    Nie nadinterpretacja, tylko znajomość praktyki. Jak żyję i wiele wyroków
    oglądałem, to nie wskazuje sie w nich adresu pobytu dziecka, a określa, czy
    ma mieszkać przy ojcu, czy przy matce.

  • 17. Data: 2008-04-30 08:18:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Czy mógłbyś przybliżyć, na jakiej podstawie w zacytowanych przez Ciebie
    > przepisach znajdujesz obowiązek uzyskania zgody ojca na zmianę miejsca
    > zamieszkania dziecka?

    Według mnie:
    zmiana miejsca zamieszkania dziecka = istotna sprawa dziecka
    I co tu się będę więcej produkował :)

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 18. Data: 2008-04-30 22:54:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Według mnie:
    > zmiana miejsca zamieszkania dziecka = istotna sprawa dziecka
    > I co tu się będę więcej produkował :)

    Rzecz cała w tym, że to dziecko nie zmienia miejsca zamieszkania - nadal
    mieszka razem z matką. A że matka zmienia miejsce zamieszkania, no to sam
    rozumiesz...

  • 19. Data: 2008-05-04 18:48:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Rzecz cała w tym, że to dziecko nie zmienia miejsca zamieszkania - nadal
    > mieszka razem z matką. A że matka zmienia miejsce zamieszkania,

    Zmienia miejsce, skoro matka zmienia to ono też :)

    Idąc twoim tokiem rozumowania należałoby wskazać że matka też nie
    zmienia miejsca, bo mieszka nadal z dzieckiem, czy przy dziecku, czy
    obok dziecka.

    Definicja "miejsca" jest powszechnie znana.

  • 20. Data: 2008-05-04 18:54:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > miejsca, bo mieszka nadal z dzieckiem, czy przy dziecku, czy obok
    > dziecka.
    > Definicja "miejsca" jest powszechnie znana.

    Sąd, wyznaczając miejsce zamieszkania dziecka nie określa w wyroku jego
    adresu, tylko to, przy którym z rodziców ma zamieszkiwać. I w tym zakresie
    należy sie do wyroku sądu stosować. Już Ci wykazałem, że ścisłe określanie
    adresu nie ma sensu, bowiem z wielu przyczyn obiektywnych może sie okazać,
    ze takiego orzeczenia sądu nie da się respektować bez niczyjej winy.