  • 31. Data: 2008-05-05 20:27:18
    Temat: Re: wymeldowanie dziecka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:a6n2f5-hm4.ln1@ziutka.router...

    > No to ja teraz nabrałem w tej częsci wątpliwości - jak się owa matka
    > przeprowadzi z dzieckiem o 10tyś km to też nie będzie istotne?

    Nadal nie będzie istotne, bo dziecko będzie mieszkało z matką. Co najwyżej
    ojciec może złożyć wniosek, by z tego powodu dziecko mieszkało z nim. Fakt,
    ze matka się wyprowadziła jest faktem obiektywnym i żadne protesty ojca
    tego zmienić nie mogą. A dziecko przecież nie może samo mieszkać na stary
    adresie.

    > MZ nie ma sensu ale z innego powodu - zameldowanie to potwierdzenie
    > zamieszkania czyli rejestracja stanu faktycznego a nie jego umocowanie
    > prawne. Dla mnie to tak, jakby urzędnik domagał się zgody ojca na
    > wpisanie
    > imienia dziecka do jakiś-tam dokumentów. A to wszystko w odróżnieniu np.
    > od zgody na zmianę imienia gdzie aprobata ojca pewnie będzie niezbędna.

    W mojej ocenie Urząd powinie powiadomić ojca o adresie zamieszkania dziecka
    jako stronę postępowania administracyjnego i pozostawić mu wolną rękę co do
    ewentualnych kroków prawnych.

  • 32. Data: 2008-05-05 22:30:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.05.2008 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:a6n2f5-hm4.ln1@ziutka.router...
    > Nadal nie będzie istotne, bo dziecko będzie mieszkało z matką. Co najwyżej

    Ale ojciec może już w takim wypadku nie mieć np. możliwości widywania
    dziecka.

    > W mojej ocenie Urząd powinie powiadomić ojca o adresie zamieszkania dziecka
    > jako stronę postępowania administracyjnego i pozostawić mu wolną rękę co do
    > ewentualnych kroków prawnych.

    Z czego wynika, że ojciec jest tu stroną?

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2008-05-05 22:52:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:1de4f5-3kq.ln1@ziutka.router...
    > Ale ojciec może już w takim wypadku nie mieć np. możliwości widywania
    > dziecka.

    Oczywiście, że może. Ale na to się nic poradzić nie da. Co do zasady
    najlepiej by było, by rodzice mieszkali razem. Każde inne rozwiązanie jest
    wyborem mniejszego zła.

    > Z czego wynika, że ojciec jest tu stroną?

    Art. 28 kpa.

  • 34. Data: 2008-05-05 23:29:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > Oczywiście, że może. Ale na to się nic poradzić nie da. Co do zasady
    > najlepiej by było, by rodzice mieszkali razem. Każde inne rozwiązanie jest

    Ale Ty argumentujesz tu po lini (tak zrozumiałem), że to nie ma znaczenia,
    bo nie zostaje naruszony ważny interes dziecka. MZ w takim wypadku będzie
    on naruszony.

    > Art. 28 kpa.

    W kontekscie niedopełnienia obowiązku meldunkowego i ewentualnych
    konsekwencji tego dla ojca?

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2008-05-05 23:38:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:arh4f5-isq.ln1@ziutka.router...

    > Ale Ty argumentujesz tu po lini (tak zrozumiałem), że to nie ma
    > znaczenia,
    > bo nie zostaje naruszony ważny interes dziecka. MZ w takim wypadku będzie
    > on naruszony.

    Ale przecież, jeśli nawet dojdzie do naruszenia interesu dziecka, to w
    chwili przeprowadzki, a nie zameldowania, które samo w sobie jest czysto
    administracyjno-porządkowym obowiązkiem.

    > W kontekscie niedopełnienia obowiązku meldunkowego i ewentualnych
    > konsekwencji tego dla ojca?

    Nie, w kontekście tego, by wiedział, gdzie mieszka jego dziecko.

  • 36. Data: 2008-05-06 00:51:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > chwili przeprowadzki, a nie zameldowania, które samo w sobie jest czysto
    > administracyjno-porządkowym obowiązkiem.

    No więc tym bardziej nie rozumiem o czym ta cała dyskusja z Johnsonem i
    argumentowanie, że dziecko będzie przecież przy matce :)

    > Nie, w kontekście tego, by wiedział, gdzie mieszka jego dziecko.

    Przeciez może wiedzieć i MZ nie w kompetencji urzędnika jest ocena stanu
    stopnia poinformowania wszystkich osób które mogą mieć w tym interes
    prawny. Co z dostawcami mediów czy dzisiątkami innych nienazwanych umów
    których strony mogą mieć interes prawny w fakcie konkretnej lokalizacji
    danej osoby? MZ urzędnik nie jest nawet od tego aby stwierdzić czy w ogóle
    jakiś ojciec istnieje bo nijak się to ma dla samej czynności wpisu
    informacji meldunkowej.
    Ponadto, wyżej rozróżniasz fakt zameldowania od rzeczywistej
    przeprowadzki, a tu jakby nie: ojciec ma MZ interes prawny w tym aby
    wiedzieć gdzie rzeczywiście mieszka dziecko a nie w tym co tu wpisano w
    księgi.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2008-05-06 22:26:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:flm4f5-obr.ln1@ziutka.router...

    > No więc tym bardziej nie rozumiem o czym ta cała dyskusja z Johnsonem i
    > argumentowanie, że dziecko będzie przecież przy matce :)

    Bo kolega Johnson utrzymuje - jak rozumiem jego stanowisko - że
    zameldowanie dziecka ma istotne znaczenie dla dziecka. Stąd też wywodzi
    konieczność uzyskania na niego zgody obydwojga rodziców. Ja jestem
    przeciwnego zdania. Uważam, że jest to obowiązek czysto administracyjny i z
    punktu widzenia dziecka on nic nie zmienia.

    > Przeciecz może wiedzieć i MZ nie w kompetencji urzędnika jest ocena stanu
    > stopnia poinformowania wszystkich osób które mogą mieć w tym interes
    > prawny.

    Urząd ma obowiązek informowania wszystkich zainteresowanych stron o swoich
    decyzjach. Ojciec tu stroną jest, więc poinformowanie go nie będzie błędem.
    Ale już domaganie się jego zgody jest w mojej ocenie bezprawnym nadużyciem
    i wchodzeniem w nieswoje kompetencje.

    Jeśli ojciec uważa, ze fakt przeprowadzki dziecka narusza jego prawa to
    powinien się z tym zwrócić do sądu. Ale nie może on się zwrócić o nakazanie
    dziecku zamieszkania pod starym adresem. Może się domagać jedynie
    przyznania mu opieki nad dzieckiem. Ewentualnie ustaleniem zasad widzenia.
    Przykładowo nałożeniem na matkę obowiązku przywożenia do ojca tego dziecka
    raz w tygodniu. To już sprawa sądu.

    > Co z dostawcami mediów czy dziesiątkami innych nienazwanych umów
    > których strony mogą mieć interes prawny w fakcie konkretnej lokalizacji
    > danej osoby?

    Nic. Nie są stroną postępowania dotyczącego zameldowania osoby.

> [...]
    > przeprowadzki, a tu jakby nie: ojciec ma MZ interes prawny w tym aby
    > wiedzieć gdzie rzeczywiście mieszka dziecko a nie w tym co tu wpisano w

    Milcząco zakładam, ze stan prawny jest zgodny z rzeczywistym. mimo wszystko
    w Polsce jest obowiązek meldowania się tam, gdzie się mieszka. To, że
    znaczna część populacji go nie przestrzega i nikt tego nie ściga, to już
    jest temat na osobną dyskusję.

  • 38. Data: 2008-05-07 19:42:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Bo kolega Johnson utrzymuje - jak rozumiem jego stanowisko - że
    > zameldowanie dziecka ma istotne znaczenie dla dziecka.

    Nudne to jest. I niczego takiego nie napisałem i nie utrzymywałem.
    Proszę mi tu nie imputować :)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 39. Data: 2008-05-07 20:33:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nudne to jest. I niczego takiego nie napisałem i nie utrzymywałem. Proszę
    > mi tu nie imputować :)

    W takim razie, źle Cię zrozumiałem.

  • 40. Data: 2008-05-07 20:54:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > W takim razie, źle Cię zrozumiałem.

    Pisałem o zamieszkiwaniu, a nie o zameldowaniu.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."