eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowykup mieszkania po ślubie, własnościowe posiada narzeczona › Re: wykup mieszkania po ślubie, własnościowe posiada narzeczona
  • Data: 2008-05-31 14:50:30
    Temat: Re: wykup mieszkania po ślubie, własnościowe posiada narzeczona
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g1qq4n$f78$1@inews.gazeta.pl lesiu
    <no_name@_usun_poczta.onet.pl> pisze:

    > W gminie w której mieszkam UM wypowiada umowy najmu osobą, które poprzez
    > zawarcie związku małżeńskiego "zaspokoiły potrzeby mieszkaniowe". Nie
    > wiem jaka ustawa to reguluje, ale wiem że wypowiadają umowy.
    No to idź do tego UM i niech ci podadzą podstawę prawną takich działań
    (tylko nie pytaj jakiejś biurwy w okienku, a skieruj pismo za potwierdzeniem
    odbioru). Piłka będzie po ich stronie.
    Odpowiedzą - będzie o czym dyskutować.
    Nie odpowiedzą - też. ;)

    > Dzięki za wsparcie hahaha, ale z tym ślubem to naprawdę mam przysłowiowy
    > "nóż na gardle"
    Nie ma czegoś takiego w przypadku ślubu. Nie ma prawnej możliwości zmuszenia
    kogoś do zawarcia małżeństwa.

    > i bez względu na to czy będę miał własny dach nad głową
    > czy też nie chciałbym jak najszybciej się ożenić.
    Twoje życie, twoje błędy, twoja przyszłość...
    Nie rozumiesz, że jeśli się ożenisz nie mając własnego indywidualnego lokum,
    to może już nigdy go mieć nie będziesz?
    Zrobisz rozdzielność majątkową? OK, to do czego się tylko dołożysz (choćby
    remont tej jej chaty) bedziesz musiał dokumentować na wszelki wypadek.
    Nie zrobisz rozdzielności - wówczas jeśli okaże się, że UM ma jednak jakieś
    prawo wypowiedzieć ci umowę najmu to możesz stanąć przed perspektywą
    bezdomności, a w dodatku wszystko co zarobisz od ślubu będzie wasze, nie
    twoje.

    --
    Jotte