eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowykup mieszkania po ślubie, własnościowe posiada narzeczona › Re: wykup mieszkania po ślubie, własnościowe posiada narzeczona
  • Data: 2008-05-30 18:15:13
    Temat: Re: wykup mieszkania po ślubie, własnościowe posiada narzeczona
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g1mc7r$j62$1@inews.gazeta.pl lesiu
    <no_name@_usun_poczta.onet.pl> pisze:

    > Niezwłocznie po wykupie zamierzaliśmy się ożenić.
    Chyba pobrać.

    > Wiadomo, nie mogliśmy
    > ożenić się przed wykupem, gdyż zachodziła obawa że Urząd Miasta może mi
    > wypowiedzieć umowę najmu.
    A to czemu niby?

    > Obawiam się, że mieszkania w tej kamienicy nie będą sprzedawane przez
    > najbliższych kilkanaście miesięcy, a my nie możemy pozwolić sobie na tak
    > długie odwlekanie ślubu.
    Oczywiście, że możecie.
    Ty możesz.
    I ja ci radzę, zrób to - nie wchodź jako golec bez _własnego_ dachu nad
    głową w układ, w którym w razie czego to ty będziesz pakował walizki.

    > Poradźcie proszę jak rozwiązać tą sprawę, czy zawarcie przed naszym
    > ślubem intercyzy - umożliwiło by mi po ślubie wykup mieszkania, nie
    > narażając mnie tym samym na jego odebranie przez Urząd Miasta?
    Mieszkania komunalnego nie możesz wykupić od gminy mając prawo do innego
    lokalu mieszkalnego. Mieszkanie jest własnością twojej konkubiny już
    obecnie, zatem po ślubie będzie stanowiło jej majątek odrębny, ty do niego
    prawa mieć nie będziesz.
    Nie widzę ryzyka, nie znam też przepisu nakazującego małzonkom mieszkać
    razem.

    > Czy może lepiej mieszkanie własnościowe, w którym obecnie mieszkamy
    > przepisać na jakiegoś członka rodziny?
    A tu już widzę ryzyko i to spore...

    > A może jest jakieś inne wyjście ?
    Czekać.