  • 1. Data: 2004-04-06 16:36:26
    Temat: Zalane mieszkanie w bloku
    Od: arkadius<a...@o...pl>

    Witam
    Przydazyla mi sie nie mila rzecz. Pare dni temu w nocy, pekla krzywka
    przy baterii na wannie z zimna woda. W zwiazku z powyzszym zalane
    zostaly 3 mieszkania (w nowym bloku). W moim nic sie nie stalo,
    woda poszla pod glazura i rozeszla sie po stropach. Nie mialem
    ubezpieczenia, gdyz w tym mieszkaniu (nowe) jeszcze nie mieszkam.
    Zlozylem reklamacje do sklepu w ktorym kilka miesiecy temu
    zakupilem baterie (w komplecie z wadliwa krzywka), oni zas przeslali
    ja do producenta (importera, gdyz jest to zachodni produkt). Jak
    stwierdzila komisja (ze strony administartora budynku) w protokole
    awaraia nastapila z winy tej krzywki. Czy moge dochodzic u producenta
    (imortera) aby to on pokryl zaistniale straty, czy mam w ogole jakies
    szanse? Jest mi zal tych ludzi, szczerze im wspolczuje, najgorsze w
    tym wszystkim jest to, ze cale to zdarzenie zaszlo wg mnie calkowicie
    nie z mojej winy. Nie moge ponosic odpowiedzialnosci, za cos czego
    nie zrobilem. Moglo sie to przytrafic kazdemu (jak sie zorientowalem w
    firmie ubezpieczeniowej, sa to dosc czeste awarie).

    Pozdrawiam
    Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-06 23:03:17
    Temat: Re: Zalane mieszkanie w bloku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c4umaa$fpf$1@flis.man.torun.pl>, arkadius wrote:
> [...]
    > (imortera) aby to on pokryl zaistniale straty, czy mam w ogole jakies
    > szanse? Jest mi zal tych ludzi, szczerze im wspolczuje, najgorsze w

    Poszukaj w archiwum (via groups.google.com) dyskusji nt. odpowiedzialnosci
    za szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny. Ja (nie prawnik)
    sklaniam sie ze mozesz skutecznie dochodzic, ale zdania ZCP byly
    podzielone.

> [...]
    > nie zrobilem. Moglo sie to przytrafic kazdemu (jak sie zorientowalem w
    > firmie ubezpieczeniowej, sa to dosc czeste awarie).

    Karnej nie poniesiesz, ale cywilna jak najbardziej. Dlaczego ktos ma
    odpowiadac finansowo za pecha ktorego ty miales? Jakby to tobie zalano
    mieszkanie z takiego wlasnie powodu, to tez bylbys tak wyrozumialy?
    Zreszta to ty podjales decyzje o zakupie i montazu takiej a nie innej
    baterii, czy tez podjeli ja sasiedzi?

    Sasiedzi powinni wycenic szkody, ty sie zgodzic z ta wycena (o ile bedzie
    ok), zaplacic im podlug tego, a dalej dochodzic zwrotu wymienionej kwoty
    od producenta baterii. Jesli ten ostatni okaze sie nieuczciwy to
    przewiduje liczne perturbacje.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-04-07 11:52:18
    Od: "Toffi" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:lipbk1-u0p.ln1@ziutka.router...
    > In article <c4umaa$fpf$1@flis.man.torun.pl>, arkadius wrote:

    > Sasiedzi powinni wycenic szkody, ty sie zgodzic z ta wycena (o ile bedzie
    > ok), zaplacic im podlug tego,

    Ja mając nie ubezpieczone mieszkanie zalałam sąsiada ( ubezpieczonego). Ten
    zgłosił to w firmie ubezpieczeniowej. Kiedy przyszedł facet z firmy wycenić
    szkody to zaproponował mi abym teraz ubezpieczyła mieszkanie to za powstałe
    szkody zapłaci firma ubezpieczeniowa z mojej składki a ja przy okazji będę
    miała ubezpieczone mieszkanie. Może to byłoby dobre wyjście ?

    Pozdrawiam
    Toffi