  • 11. Data: 2007-09-23 22:31:18
    Temat: Re: własna waluta w Polsce
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.09.2007 leon <l...@n...interia.pl> napisał/a:
> [...]
    a-kolekcjonerow,wia5-3273-6393.html
    > jest jedno drobne ale, mozna legalnie podrabiac temonety i nie jest to
    > karalne. nie pamietam
    > teraz sygnatury wyroku.

    Wystarczy, że moneta będzie miała charakter twórczy i indywidualny co
    zwykle ma zresztą miejsce i już karalne będzie.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2007-09-24 07:23:33
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Przyszedł mi do glowy przykład lindendolarów w grze SecondLife. Masz juz osoby
    zarabiające w PL w tej walucie. Funkcjonuje równez normalny kurs kupna sprzedaży
    w przeliczeniu na dolary. W SL są równiez kantory wymiany L$ na PLN, na
    działalności których też ktoś zarabia. Na Allegro tez możesz kupić tę walutę -
    wystarczy wpisać "lindendolary" albo "lindeny".

    --
    Lukasz

  • 13. Data: 2007-09-24 15:57:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 23 września 2007 23:50
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.ty4myckergp2nr@sempron>):

    > To ciekawe jak towar znikalby ze sklepow. Pierwsza kontrola podatkowa
    > zniszczylaby sklep. A zetony/bilety w wesolym miasteczku? Kupujesz przy
    > wejsciu i mozesz zuzyc na mase roznych opcji. Na strzelnice, uslugi
    > przewozowe (rollercoaster), fryzjera itd.

    No ale wewnątrz jednej firmy....

    > Czemu nie zrobic tego w miescie?
    > Kupujesz bileciki, ktore sa akceptowane przez taksowkarz, fryzjerow, inne
    > punkty uslugowe i placowki handlowe. Na kasie nabijasz jak za zwykly towar
    > a pozniej wymieniasz bileciki na zwykle pieniadze... albo uzywasz ich
    > gdzie indziej. Podatki sa placone i wszyscy sa szczesliwi.

    No to po co? Dla ograniczenia rynku i nabijania kieszeni Ulubionym Firmom
    Szefa?

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 14. Data: 2007-09-24 19:13:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Sep 2007, Tristan wrote:

    > (autor Jasko Bartnik

    > No i słusznie, że bierze... Bo gdzie podatki? Jakby się tak dało, to by się
    > wprowadziło talony zamiast złotówek i można zapomnieć o podatkach.

    Moment, moment.
    Czy ktoś usiłuje mi wmówić, ze przyjmowanie zapłaty środkami INNYMI
    niż pieniądz nie podlega opodatkowaniu?
    Nie księgujesz bonów, czeków i weksli wpływających jako zapłata (o ile
    wymagają zaksięgowania, np. jako zaliczka :O)?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-09-24 21:11:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomek." <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Bony towarowe to nie waluta, nie maja własnej jednostki moneternej, po
    > prostu jest to taki srodek platniczy jak karta platnicza - musisz
    > najpierw bony kupic i dostajesz
    > ich odpowiednia wartosc.

    A jak jedziesz za granicę, to ichneijszej waluty nie musisz kupić?

    > W Polsce pieniadz moze drukowac tylko i wylacznie NBP - patrz ustawa o
    > NBP.

    No więc patrzę ja patzrę i nic tam wypatrzeć nie nie potrafię. Jedyne co
    wypatrzyłem w podobnym brzmieniu, to art. 4 - ale on mówi o znakach
    pieniężnych RP, a nei pieniadzach w ogóle. Podasz jakiś konkretny artykół?

    > A waluty lokalne nie dokonca sa legalne - wypowiadali sie na ten temat
    > takze prawnicy NBP.

    A jakieś źródło tego twierdzenia? Chętnie bym, poczytał.

  • 16. Data: 2007-09-24 21:45:54
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 24-09-2007 o 17:57:58 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > No to po co? Dla ograniczenia rynku i nabijania kieszeni Ulubionym Firmom
    > Szefa?

    Spytaj tworcow. Dla promocji miasta i przelamania monopolu NBP. Jak sie
    pojawili nowi operatorzy telefonii stacjonarnej tez problemem bylo
    bogacenie sie mniejszych niz tepsa prywatnych firm? I gdzie widzisz to
    nabijanie kieszeni i ograniczanie rynku? Masz alternatywna walute i tyle.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 17. Data: 2007-09-24 21:47:35
    Temat: Re: własna waluta w Polsce [OT]
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 24-09-2007 o 23:11:31 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > artykół?

    Ajaj... obstawiam, ze to tylko literowka.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 18. Data: 2007-09-24 22:22:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

> [...]
    > bogacenie sie mniejszych niz tepsa prywatnych firm? I gdzie widzisz to
    > nabijanie kieszeni i ograniczanie rynku? Masz alternatywna walute i tyle.

    jedynym problemem jest moim zdaniem to, kto za to zapłaci.

  • 19. Data: 2007-09-24 23:54:19
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-09-2007 o 00:22:24 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > jedynym problemem jest moim zdaniem to, kto za to zapłaci.

    Za produkcje monet? Facet, ktory wpadl na pomysl i tak juz na tym zarobil
    - sprzedal swoja walute turystom, mieszkancom i numizmatykom za PLN :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 20. Data: 2007-09-25 12:47:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 24 września 2007 23:45
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.ty6heslprgp2nr@sempron>):

> [...]
    > bogacenie sie mniejszych niz tepsa prywatnych firm? I gdzie widzisz to
    > nabijanie kieszeni i ograniczanie rynku? Masz alternatywna walute i tyle.

    I kto ją uznaje? Ulubione Targowisko Szefa. Ja tam wolę dostać wypłatę w
    ogólnopolskich, ba! wolałbym nawet w ogólnoświatowych walutach. Kiedyś też
    dostawałem jakieś bony i potem stałem jak ten ciul pod targowiskiem
    szukając naiwnego, co mi je wymieni na złotówki.

    Nie po to ojropa się jednoczy w ojro, żeby działać odwrotnie i zmuszać ludzi
    do kupowania w wybranych punktach.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl