  • 1. Data: 2007-09-22 19:49:33
    Temat: Pomocy, przymkneli kumpla :(
    Od: Filip Paczyński <f...@o...pl>

    Witam serdecznie.

    Znajomy został skazany za posługiwanie się fałszywym dokumentem (chyba to
    była legitymacja jakaś). Karą były prace społeczne, których nie wykonał -
    poprosił o zamianę tych prac na karę finansową w wysokości 2500 zł. Kary
    tej nie zapłacił.
    Pewnego pięknego dnia przyjechała policja i wsadziła go do więzienia
    ("odbywa karę") na 4 miesiące (w Poznaniu, na Młyńskiej).

    Pytanie brzmi, co moge zrobić w tej sytuacji?
    Dowiedziałem się, że żeby w ogóle coś zrobić musze mieć jego pełnomocnictwo,
    z czym nie powinno być problemu. Nie wiem jednak, co dalej:
    - Czy mogę gdzieś wpłacić te 2500zł, czy jest już za późno?
    - Jeśli mogę to gdzie, w jakim trybie, do kogo z tym iść?
    - Czy jeśli sprawa będzie musiała być ponowanie otwarta/rozpatrzona przez
    sąd, to czy nie potrwa to jeszcze dłużej niż 4 miesiące?

    Z góry dzięki za radę :)

    --
    Pozdrawiam - Filip Paczyński

  • 2. Data: 2007-09-22 19:58:54
    Temat: Re: Pomocy, przymkneli kumpla :(
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Pytanie brzmi, co moge zrobić w tej sytuacji?

    Odwiedzaj go przynajmniej raz w tygodniu.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-09-22 20:17:56
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Filip Paczyński pisze:
    > - Czy mogę gdzieś wpłacić te 2500zł, czy jest już za późno?

    zapłać, dołączysz do niego (art.57 kw)

    KG

  • 4. Data: 2007-09-22 20:39:56
    Od: "Maniac" <h...@b...pl>

    > zapłać, dołączysz do niego (art.57 kw)

    A co z kwota wolną od podatku , chyba ze 3000 może mu przekażać w darowiżnie
    ?
    Swoją droga idiotyczny ten artykuł , imho powinni to wywalić, bo wg mnie ma
    on na celu bezzasadne totalne "zgnojenie" ukaranego.
    Ukarany nie jest w stanie zapłacić , inny za nie go tez nie możę , to o co
    wogole chodzi ? Jakie ma znaczenie kto uiszcza grzywnę ?
    Czym kierował się ustawodawca tworzą taki bubel?

  • 5. Data: 2007-09-22 20:58:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maniac" <h...@b...pl> napisał

> [...]
    co
    > wogole chodzi ? Jakie ma znaczenie kto uiszcza grzywnę ?
    > Czym kierował się ustawodawca tworzą taki bubel?

    Odsiadywać za kogoś innego też nie wolno, zdziwiony?

  • 6. Data: 2007-09-22 21:15:44
    Od: "Maniac" <h...@b...pl>

    > ma
    > co
    >
    > Odsiadywać za kogoś innego też nie wolno, zdziwiony?
    Ale bogaty wujek już może za niego zapłacić wg tego artykułu , znów biednym
    wiatr w oczy wieje... dla mnie to jawna dyskryminacja.
    Poza tym te dwie rzeczy są wg. mnie nieporównywalne.

  • 7. Data: 2007-09-22 21:48:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Filip Paczyński wrote:

> [...]
    > Pewnego pięknego dnia przyjechała policja i wsadziła go do więzienia
    > ("odbywa karę") na 4 miesiące (w Poznaniu, na Młyńskiej).

    No i prawidłowo. Jeszcze powinien dostać rachunek za tą odsiadkę.

    > Pytanie brzmi, co moge zrobić w tej sytuacji?

    Odwiedzaj kolegę.

    > Dowiedziałem się, że żeby w ogóle coś zrobić musze mieć jego pełnomocnictwo,
    > z czym nie powinno być problemu. Nie wiem jednak, co dalej:
    > - Czy mogę gdzieś wpłacić te 2500zł, czy jest już za późno?

    Płacenie grzywny za kogoś to wykroczenie - no, chyba że macie ślub ;->

    > - Jeśli mogę to gdzie, w jakim trybie, do kogo z tym iść?
    > - Czy jeśli sprawa będzie musiała być ponowanie otwarta/rozpatrzona przez
    > sąd, to czy nie potrwa to jeszcze dłużej niż 4 miesiące?

    Wiesz, jak się olewa prawo, zwodzi sąd i lekceważy wyroki - to myślisz,
    że sąd nagle zacznie się dla takiego delikwenta śpieszyć?

  • 8. Data: 2007-09-22 22:06:56
    Od: Filip Paczyński <f...@o...pl>

    KrzysiekPP napisał:

    > Odwiedzaj go przynajmniej raz w tygodniu.

    Jutro właśnie wybieramy się w kilka osób.

  • 9. Data: 2007-09-22 22:08:21
    Od: Filip Paczyński <f...@o...pl>

    Maniac napisał:

    > Ale bogaty wujek już może za niego zapłacić wg tego artykułu , znów
    > biednym wiatr w oczy wieje... dla mnie to jawna dyskryminacja.
    > Poza tym te dwie rzeczy są wg. mnie nieporównywalne.

    Czyli zapłacić może tylko ktoś z rodziny?
    Nie wystarczy do tego pełnomocnictwo?

  • 10. Data: 2007-09-22 22:29:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Filip Paczyński wrote:

    > Czyli zapłacić może tylko ktoś z rodziny?
    > Nie wystarczy do tego pełnomocnictwo?

    Przeczytaj łaskawie wskazany artykuł kodeksu wykroczeń.