  • 1. Data: 2002-04-04 17:27:09
    Temat: wezwanie do zapłaty
    Od: "misia" <m...@m...com.pl>

    w ubieglym roku zapisalam sie do szkoly jezykowej
    zaplacilam za jeden semestr
    pozniej na drugim semestrze zrezygnowalam nie informujac o tym szkole

    po 3 m-cach otrzymalam wezwanie do zaplaty za semestr drugi
    faktycznie jednak nie uczeszczalam na niego
    czy maja prawo wymagac ode mnie zaplaty tej kwoty wraz z odsetkami jesli nie
    chodzilam na drugi semestr
    czy zaplata ze jeden semestr obliguje mnie do automatycznego placenia za
    drugi

    wymagaja ode mnie sporej kwoty na ktora mnie nie stac w dodatku odesteki
    stanowia polowe tej kwoty
    (0,5% kwoty niezaplaconej codziennie)

    jak mam rozwiazac ten trudny problem
    placic? nie stac mnie nia taka kwote
    czy szkola ta moze mi "jakos" prawnie zaszkodzic?

  • 2. Data: 2002-04-04 17:32:01
    Temat: Re: wezwanie do zapłaty
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, misia wrote:

    > czy zaplata ze jeden semestr obliguje mnie do automatycznego placenia za
    > drugi

    Zależy od regulaminu szkoły, jak sądzę. Jeśli nauka odbywa się w latach, a
    nie w semestrach, to i opłaty wnoszone są za cały rok (być może w ratach).

    > wymagaja ode mnie sporej kwoty na ktora mnie nie stac w dodatku odesteki
    > stanowia polowe tej kwoty
    > (0,5% kwoty niezaplaconej codziennie)

    To dużo - 180% w stosunku rocznym, 6 razy więcej niż ustawowe.

    > czy szkola ta moze mi "jakos" prawnie zaszkodzic?

    Oczywiście.

    Po szkodzie radzę ci jak najszybciej dogadać się ze szkołą - może pozwolą
    ci kontynuować naukę mimo opuszczenia części zajęć.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)