  • 1. Data: 2002-04-04 15:16:13
    Temat: konkubinat a prawo do lokalu
    Od: "Sienia" <s...@p...com>

    Witam

    Czy ktos wie moze w jaki sposob, najtaniej i najpewniej zrobic by osoba X
    miala zapewnione prawo do mieszkania w lokalu wlasnosciowym gdy:
    Osoba X i Y sa ze soba w konkubinacie. Osoba Y jest wlascicielem mieszkania.
    Oboje sa zameldowani w nim na stale. Maja 1 pelnoletnie dziecko Z.
    Ponadto osoba X ma 1 dziecko W z poprzedniego malzenstwa.
    Jak zrobic by osoba X po smierci osoby Y lub w innych roznych przypadkach
    miala prawo do zamieszkiwania w tym lokalu i by dziecko Z mialo prawo do
    tego lokalu a jednoczesnie W nie miala zadnych praw do lokalu gdzie
    oczywiscie nie jest zameldowany i nie przebywa.

    Mam nadzieje ze nie zaciemnilem sytuacji
    Z gory dziekuje za odp

  • 2. Data: 2002-04-05 11:43:48
    Temat: Re: konkubinat a prawo do lokalu
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Sienia" <s...@p...com> wrote in message
> [...]
    > oczywiscie nie jest zameldowany i nie przebywa.
    >
    > Mam nadzieje ze nie zaciemnilem sytuacji

    Jesli Pan(i) nie zaciemnil(a) to wystarczy darowac osobie X mieszkanie
    ewentualnie ustanawiajac sluzebnosc.

    Podejrzewam jednak, ze nie o to chodzi.... ale wlasciwie nie ma innego
    wyjscia takiebu, by drugiemu dziecku NIC sie nie nalezalo
    nooo... chyba ze sa podstawy by to drugie wydziedziczyc.

    Boguslaw